• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Hermioney

Där ser man.

Efter vecka 10 började jag må bättre och sen kände jag inget alls.

Sen kom det tillbaka lite smått.

Nu känner jag hela tiden.

Jag tillhör nog de som gått längst. Jag har BF 3 Juli

• tiiitti

Jag hade BF 3 juli enligt mina egna beräkningar, men blev flyttade till 7 juli på kub, men får verkligen inte ihop det med varesig ägglossningen eller när vi hade sex.. men men..

• Horisonten
    malikan skrev 2018-02-05 14:08:00 följande:

Nää du är inte sist, jag har inte rul förräns 23e, är i 16+3 idag :)

Åh okej då har du bf dagen efter mig då än så länge och kommer gör RUL 3 dagar senare. Spännande och se,vi kanske får bf samtidigt sen. Hihi :)
  • malikan
    Horisonten skrev 2018-02-05 14:39:10 följande:

Åh okej då har du bf dagen efter mig då än så länge och kommer gör RUL 3 dagar senare. Spännande och se,vi kanske får bf samtidigt sen. Hihi :)

Jag hade 18e först men blev flyttad 1 dag till 19e på kub haha

Får se vad rul säger!
  • Mamma till S
    Horisonten skrev 2018-02-05 13:51:46 följande:

Åh vad mysigt och härligt!! :) Underbart ju och vilken fin bild ni fick :)

Själv blir jag lite avis. Då vi skall göra RUL först om 2 veckor och då kommer jag vara i v 18+5. Är vi sist ut?

Kunde kanske gjort de lite tidigare men då bm sa att jag fick välja datum då det fanns många lediga tider när vi bokade för var ute i god rid. Så valde att boka tid på min mans födelsedag. :) Så hoppas vi kan äta en mysig lunch efteråt tillsammans och fira dubbelt upp så att säga :) <3 Längtar så mycket. Så nyfiken.

Tror även jag börjar känna bebis mer och tydligare. Förut var de typ som små bubblor som ?sprack? liksom. Nu känns det lite mer som små puffar. Vissa mindre och andra lite tydligare. Och vissa tillfällen mer och vissa tillfällen mindre. Men man blir ju bara så grinig och vill bara känna ännu fler och starkare. Haha. Vecka 16+4 idag. :)

Den enda bilden haha, ville inte alls samarbeta, vände sig så fort hon kom med den där manicken över magen, sköterskan satt bara o skratta när hon trodde ?nu, en bra bild? o sen swosch, så vände han sig! Så bilden vart verkligen fin o få med hem hihi, busungen!

Men åh va fint, kan man få en bättre present än ett ul o sen fira med en god lunch? Så fint tkr jag, passar ju perfekt!

Ja jag känner också av liten nu, inte så ofta än men känner som små pet haha eller hur man nu ska förklara . Men ni förstår ju! Himla mysigt, svävar på moln idag, så mysigt!
  • Horisonten
    malikan skrev 2018-02-05 14:42:05 följande:

Jag hade 18e först men blev flyttad 1 dag till 19e på kub haha

Får se vad rul säger!

Jaha okej förstår. Jag har 18 juli utifrån senaste mens och att man räknar pä 28 dagar. Men både jag och bm tror jag är någon dag längre då jag dels fick positivt tydligt redan på bim-3 och också då hon tyckte de såg ut som jag var någon dag längre när hon gjorde tidigt ultraljud i v 10. Så skall bli så spännande och se. Har aldrig blivit framflyttad med de 2 andra barnen så vore skoj. :) Sen vill jag inte få för tidigt då min dotter fyller i början av juli. Sen brukar aldrig gå över heller,så vi tror ju både bm och jag och min man att jag kommer nog inte gå över denna gången heller så ja. Somnade somnade helt enkelt :)
  • tiiitti

När vi gjorde kub så såg jag något som stack ut mellan benen när hon kollade underifrån , så fick känslan av att de va en pojke :)

BM sa att man inte kunde se kön så tidigt, men jag kan ändå inte släppa vad jag såg .

Kunde Ni se något.?

Spännande och se om jag har rätt

• Horisonten
    Mamma till S skrev 2018-02-05 14:47:12 följande:

Den enda bilden haha, ville inte alls samarbeta, vände sig så fort hon kom med den där manicken över magen, sköterskan satt bara o skratta när hon trodde ?nu, en bra bild? o sen swosch, så vände han sig! Så bilden vart verkligen fin o få med hem hihi, busungen!

Men åh va fint, kan man få en bättre present än ett ul o sen fira med en god lunch? Så fint tkr jag, passar ju perfekt!

Ja jag känner också av liten nu, inte så ofta än men känner som små pet haha eller hur man nu ska förklara . Men ni förstår ju! Himla mysigt, svävar på moln idag, så mysigt!

Haha jag förstår. En ritkig busbebis då med andra ord :) Då vet du hur han blir utanför magen sen då,bara full med bus. Hihi :)

Ja det kändes perfekt verkligen :) Bara allt ser bra ut och kommer gå bra så blir det riktigt mysigt :) Vore hemskt om de är något fel eller så och så är de hans födelsedag. Men vi tror och hoppas på att det bara går bra :)

När vi väntade dottern som är första barnet så gjorde vi RUL på alla hjärtansdag. Så var också väldigt speciellt och mysigt. Och jag fyller i närheten där också sen så extra mysigt för oss båda :)
  • kattnos
    Horisonten skrev 2018-02-05 13:51:46 följande:

Åh vad mysigt och härligt!! :) Underbart ju och vilken fin bild ni fick :)

Själv blir jag lite avis. Då vi skall göra RUL först om 2 veckor och då kommer jag vara i v 18+5. Är vi sist ut?

Kunde kanske gjort de lite tidigare men då bm sa att jag fick välja datum då det fanns många lediga tider när vi bokade för var ute i god rid. Så valde att boka tid på min mans födelsedag. :) Så hoppas vi kan äta en mysig lunch efteråt tillsammans och fira dubbelt upp så att säga :) <3 Längtar så mycket. Så nyfiken.

Tror även jag börjar känna bebis mer och tydligare. Förut var de typ som små bubblor som ?sprack? liksom. Nu känns det lite mer som små puffar. Vissa mindre och andra lite tydligare. Och vissa tillfällen mer och vissa tillfällen mindre. Men man blir ju bara så grinig och vill bara känna ännu fler och starkare. Haha. Vecka 16+4 idag. :)

Den 19:e februari? Då ska vi också göra RUL! Spännande! Då kommer jag vara i 19+6 eller 20+0 beroende på hur man räknar.. Känns sent på ett sätt men det blir nog bra :) Vi får uppdatera varandra sen hur det har gått!

Jag känner ibland något liiiitet i magen, svagt så jag måste koncentrera mig på att känna men jag har moderkakan i framvägg så det kanske är därför.