• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Horisonten
    polf skrev 2018-02-01 12:15:59 följande:

Jag vet! Jag håller med. Det skapar ju bara en ännu mer oro för mig som aldrig varit gravid tidigare. ?Varför är ovanligt??

Åh fyfan, vad jobbigt för dig. Men då verksr iallafall barn bara värt smärtan. ;) dom tankarna tänker jag ofta.

Och som du skriver att det kommer bli värre, så tänker jag att jag får stå ut för det kommer bli värre. Men efter igår var jag bara tvungen att söka hjälp. Nu håller vi tummarna ????????

Ja exakt förstår jnte alls varför de säger så. Mycket konstigt enligt mig.

Hihi ja absolut värt det men resan dit är jobbig. Mina graviditeter är verkligen inte lätta men helt klart skulle jag gå igenom de igen bara för att då mina små älsklingar :) <3 Men det blir absolut inga fler barn här sen.

Ja men klart man skall söka hjälp när de är jobbigt. Jag anser att det är bättre och söka hjälp tidigt än när det är försent. Jag sökte hjälp redan innan graviditeten för att förbygga då jag känner till mina bekymmer.

Ja håller absolut tummarna :)
  • tiiitti

Oj vad många verkar ha de jobbigt just nu i denna tråden. Va tråkigt att läsa :( själv har jag varit i sälen och åkt skidor i en vecka, och det har gått jättebra. Jag mår bra både fysisk och psykiskt just nu. Väldigt skönt! Hoppas de blir bättre för er snart också <3

• Iowhannah
    tiiitti skrev 2018-02-01 13:44:25 följande:

Oj vad många verkar ha de jobbigt just nu i denna tråden. Va tråkigt att läsa :( själv har jag varit i sälen och åkt skidor i en vecka, och det har gått jättebra. Jag mår bra både fysisk och psykiskt just nu. Väldigt skönt! Hoppas de blir bättre för er snart också <3

Jag tror att det är så att vi som har det jobbigt bara skriver mer här. Det är skönt att ventilera med folk utanför familjen, folk som kan tänkas gå igenom liknande saker.

Dock vore det kul att höra mer från er som mår bra också :)
  • kattnos
    Iowhannah skrev 2018-02-01 21:45:06 följande:

Jag tror att det är så att vi som har det jobbigt bara skriver mer här. Det är skönt att ventilera med folk utanför familjen, folk som kan tänkas gå igenom liknande saker.

Dock vore det kul att höra mer från er som mår bra också :)

Fysiskt mår jag jättebra! Köpte första gravidjeansen häromdagen, inte för att jag har fått en stor mage än men det känns bekvämare ändå när mina vanliga byxor spänner. Maken sa även att jag inte får använda mina vanliga mer då han trodde att det kan vara obekvämt för bebisen :)

Arbetsbyxorna funkar fortfarande, de är rätt höga i midjan men följden blir att när jag är inne på jobbet och har berättat (de flesta vet nu) så har fleras första reaktion varit ?Men - det syns ju inte alls!?. Jag är ju i v 17 och min mage har inte växt jättemycket än (även om jag ser stor skillnad) men i efterhand har jag tänkt att det är jäkligt klumpigt att säga så - alla magar och graviditeter är ju olika. Jag vill inte börja tro att något är fel bara för att min mage inte är så stor än.

Får se om någon säger något när jag byter om till gravidjeansen i eftermiddag - för det syns faktiskt lite då :)
  • Sopp

Jag har också gravjjeans trots att det egentligen inte behövs, för jag är så öm. Tycker denna del är så tråkig för jag ser bara extra tjock ut, för mycket chips. Längtar efter riktiga kulan!

• Vita_tassar

Jag vill också köpa gravidjeans, men fattar inte vilken storlek jag ska beställa. Hur har ni gjort? Ska jag tänka det som jag haft innan, eller en storlek större?

Jag var smal innan men har samlat på mig lite mer fett.

• 3hjärtan
    Vita_tassar skrev 2018-02-02 08:36:09 följande:

Jag vill också köpa gravidjeans, men fattar inte vilken storlek jag ska beställa. Hur har ni gjort? Ska jag tänka det som jag haft innan, eller en storlek större?

Jag tog samma som jag brukar ha. Hade ej kunnat ha större så ta din vanliga stl.

Tips är mama super skinny från H&M.
  • Iowhannah
    Vita_tassar skrev 2018-02-02 08:36:09 följande:

Nu har ju jag kvar sedan förra gången, men de som jag har beställt nu tog jag i min vanliga storlek och hoppas på det bästa. Köper du nytt så kan du ju alltid skicka tillbaka för en större storlek.

Till skillnad från 3hjärtan så tycker jag att H&M?s gravidjeans är supersvåra! Jag provade en hel hög men inte ens största storleken passade (och då är jag ändå rätt normalbyggd) :S