Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej på er!
Ni som väntar erat första barn, har ni börjat köpa något ännu? Jag var inne i en barnbutik idag för första gången med min man. Vågade mig inte på nägot. Klämde mest och tittade. Men nu ångrat jag mig nästan haha. Är i v.17!
[quote=78414699][quote-nick]Moorii skrev 2018-01-29 18:14:15 följande:[/quote-nick]
Måste fråga, kände du av urinvägsinfektionen? Hade sammandragningar i helgen med, är livrädd att gå med uvi och missa det :/
Jag såg sammandragningarna som ett symtom. Hade inga klassiska symtom som sveda vid utinering. Molvärk i magen, men det kan lika gärna ha varit växtvärk. Men om du har sammandragningar tycker jag du kan be din barnmorska att få lämna in ett prov på odling. Just sammandragningar är ju ert av de vanligaste symtomen på uvi under graviditet.
Ok, tack! Har en tid på fredag nästa vecka, frågan är om jag kan vänta tills dess. Kan ju alltid ringa och fråga iofs! Så dumt att de vanliga symtomen inte finns där, i vanliga fall kan jag inte stå upp då jag har uvi, så det är ju nåt sånt man förväntar sig.
Bra tips med hemmatest!
Man kan köpa hemtester på apoteket. Ett fempack kostar typ 39 kronor eller nåt sånt. Jag köpte när jag hade sammandragningar (visade negativt) och det känns ändå som nåt som är bra att ha hemma. Får man positivt test så är det bara att ringa vårdcentralen så fort som möjligt.
Ni som har varit gravida tidigare hur vanligt är det att man har ont i magen? Ibland smärtar det som rejäl j*vla mensvärk. Är i v 17. Har diagnosen hyperemesis..
Ni som har varit gravida tidigare hur vanligt är det att man har ont i magen? Ibland smärtar det som rejäl j*vla mensvärk. Är i v 17. Har diagnosen hyperemesis..
Hm. Jag har inte haft så ont, varken nu eller med första. Har du gjort ultraljud så du vet att det inte är utomkveds (vet inte om man ens kan gå så länge med det förvisso)? Kan vara sammandragningar, men de ska inte göra ont så här tidigt. Växtvärk kan det också vara. Eller ligamentsmärtor. Svårt att veta faktiskt.
Hm. Jag har inte haft så ont, varken nu eller med första. Har du gjort ultraljud så du vet att det inte är utomkveds (vet inte om man ens kan gå så länge med det förvisso)? Kan vara sammandragningar, men de ska inte göra ont så här tidigt. Växtvärk kan det också vara. Eller ligamentsmärtor. Svårt att veta faktiskt.