• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Horisonten
    kattnos skrev 2018-02-05 15:07:38 följande:

Den 19:e februari? Då ska vi också göra RUL! Spännande! Då kommer jag vara i 19+6 eller 20+0 beroende på hur man räknar.. Känns sent på ett sätt men det blir nog bra :) Vi får uppdatera varandra sen hur det har gått!

Jag känner ibland något liiiitet i magen, svagt så jag måste koncentrera mig på att känna men jag har moderkakan i framvägg så det kanske är därför.

Nästan 20 februari skall vi görs vårat så om 15 dagar för att vara exakt. Hihi :) åh spännande och se. :) ja men absolut,det måste vi ju göra :)
  • kattnos
    Horisonten skrev 2018-02-05 15:15:50 följande:

Nästan 20 februari skall vi görs vårat så om 15 dagar för att vara exakt. Hihi :) åh spännande och se. :) ja men absolut,det måste vi ju göra :)

Ahaa, nästan samma då iaf :) Det är det jag tycker är kul med den här tråden, alla är ändå relativt lika i tid! Vi gjorde IVF så jag är med och skriver i en sådan tråd också men där är det ju av förklarliga skäl något längre tidsperioder mellan de som skriver :)
  • Sopp

Vad härligt med RUL och grattis till er pojke! Vi har RUL 5 mars, då kommer jag att vara 19+3 om jag räknar rätt

• Mamma till S
    Sopp skrev 2018-02-05 16:02:35 följande:

Vad härligt med RUL och grattis till er pojke! Vi har RUL 5 mars, då kommer jag att vara 19+3 om jag räknar rätt

Tack snälla goa du! <3
  • Mamma till S
    Horisonten skrev 2018-02-05 15:06:43 följande:

Haha jag förstår. En ritkig busbebis då med andra ord :) Då vet du hur han blir utanför magen sen då,bara full med bus. Hihi :)

Ja det kändes perfekt verkligen :) Bara allt ser bra ut och kommer gå bra så blir det riktigt mysigt :) Vore hemskt om de är något fel eller så och så är de hans födelsedag. Men vi tror och hoppas på att det bara går bra :)

När vi väntade dottern som är första barnet så gjorde vi RUL på alla hjärtansdag. Så var också väldigt speciellt och mysigt. Och jag fyller i närheten där också sen så extra mysigt för oss båda :)

Haha jaa!! Gosbusen! <3

Klart det kommer gå bra! Det måste man tro! :)

Men såklart, jag kunde inte alls sova inatt å så nervös så ska inte va sån men vi måste tro det kommer gå bra såklart!

Åh men va fina datum ni lyckas pricka in hihi, så mysigt ju.
  • Okänd33

Har också RUL 23/2.

Had blivit framflyttad och sen bakflyttad BF.

Fick enligt NaturalCycles när jag plussade 20/7 som BF.

På VUL i vecka 7 så blev vi flyttade till 21/7.

På KUB vecka 13 blev vi flyttade bakåt till 19/7.

Ärligt talat så tror jag det här flyttande fram och tillbaka är för att några dagar är så liten skillnad.

Enligt den enda dagen vid ÄL som vi hade sex så ska plutten komma 18/7 och det kan ju mycket väl varit så att spermierna överlevde en, eller två (sex igen), eller tre dagar innan befruktningen skedde. Men vad spelar det egentligen för roll? Tydligen föds ju extremt få ungar på den dagen som de (just då) slagit fast som BF. Så, jag ser det som ett cirka och inget mer än så.

Dessutom är det första ungen så skulle inte alls bli förvånad om det blir ett augustibarn istället om man går över tiden.

Just nu mår jag väldigt fram och tillbaka.

Ena dagen jobbigt med vad jag tror är foglossning, ont i huvudet, ont i magen, fruktansvärda sammandragningar när jag stressar eller är orolig.

Andra dagar mår jag fint.

Magen är så pass nu att beroende på folks vett och etikett så förstår de på en gång att jag är gravid samt säger det, andra håller tyst :-P

Har fått mycket mer hår från naveln rakt ner än vad jag någonsin haft och jag har börjat få bristningar mitt på magen som i ett trasigt cirkelmönster kring naveln.

• malikan

Alltså jag är så sugen på nektariner! Har i flera dagar sprungit så fort kroppaskrället burit till fruktavdelningen på Ica men det finns inte! Imorgon överväger jag att åka 5 mil till en saluhall där jag vet att det finns...

Nån som vet när säsongen för nektariner börjar?! Haha

Nån annan som börjar känna av sug?

• Hermioney

Jag har fått hår på hakan istället.

Riktig skäggväxt.

Jag får också ont i magen när jag blir arg eller stressad.

Jag har fått ett jävla humör! Allting gör mig skitförbannad. Min man bara skrattar fast att det är han som får ta de värsta smällarna

• Iowhannah
    malikan skrev 2018-02-06 19:53:02 följande:

Alltså jag är så sugen på nektariner! Har i flera dagar sprungit så fort kroppaskrället burit till fruktavdelningen på Ica men det finns inte! Imorgon överväger jag att åka 5 mil till en saluhall där jag vet att det finns...

Jag letar fortfarande. Jag har ett enormt sug, men vet inte på vad. Det är extremt frustrerande! Hela graviditeten har jag druckit absurda mängder te (men varit noga med att hålla mig inom LMV?s rekommendationer) men jag vill tugga på nåt också. Önskar att jag kunde få reda på vad bara.

Med första barnet så missbrukade jag mikropopcorn med smörsmak men då var cravingen så uppenbar, det var liksom det enda jag VERKLIGEN ville ha, nu har jag än så länge bara kommit till ?åh, det där låter gott! Men nää...? :S
  • Iowhannah
    malikan skrev 2018-02-06 19:53:02 följande:

Jag gogglade lite och har tråkiga nyheter. Nektarinsäsongen börjar inte förrän i juni :(