• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Moorii
    Horisonten skrev 2018-02-10 10:07:39 följande:

God morgon på er :)

Hur många har börjat fundera på namn och så här inne? Tycker de är svårt och hitta något namn,speciellt och komma överens om något både jag och min man gillar. Och tycker pojknamn är svårast. Någon som har några idéer eller tips åå namn? Vore lite kul och se hur andra tänker :)

Sen någon som gör RUL i veckan? :)

Trevlig helg på er

Vi har en son och väntar en flicka denna gång, vi har två namn varav min man föredrar det ena och jag det andra.. Får se om jag lyckas övertala honom :)
  • Hermioney

Hur många har börjat fundera på namn och så här inne? Tycker de är svårt och hitta något namn,speciellt och komma överens om något både jag och min man gillar. Och tycker pojknamn är svårast. Någon som har några idéer eller tips åå namn? Vore lite kul och se hur andra tänker :)

Trevlig helg på er

Jag har för många år sedan bestämt att andranamn ska vara min pappas namn och det är odiskutabelt.

Förstanamn bråkade vi om sen enades vi om en kompromiss av två namn vi gilladr som var snarlika.

Flicknamn bråkade vi också en hel del sen kom jag med ett nytt namn som vi båda gillade.

Det svåra med namn är att många av namnen vi gillade hade bagage i form av personer vi förknippade de med.

Ett tips är att läsa alla namn som finns, när vi letade fanns bara korta listor med veckans mode namn.

Vi båda avskyr veckans mode namn.

Så jag känner mig och nöjd och könet kvittar eftersom vi har valt ut namnen på båda.

Enda problemet blir om det blir mer än en pojke. Pojknamn var jättesvårt att hitta men Flicknamn fanns hur många som helst.
  • polf

Trevlig helg på er

Vi har bara flicknamn som vi gillar. Är ganska ense faktiskt. Vi älskar ett namn dock som mina föräldrar och hela min sida hatar. Det är ett känsligt namn pga ursprunget vi har. Så vi får se... annars har vi två andra. Men pojknamn - inte ett endaste. Haha

Vi har rul på torsdag! Så nervös och förväntansfull. Längtat efter denna dagen i månader nu!
  • Hermioney

Vad tycker ni om namnet Vivianne?

Exakt vilken person ser ni framför er när ni hör namnet Vivianne?

• Mamma till S

Vi är inte riktigt enade heller, jag kommer med massa förslag på pojknamn men får bara nej, blir toookig Hahah ;D

Men är ju en stund kvar.. Hm. Med sonen så tog det ca 2 månader o enas. ;P

• Iowhannah
    Hermioney skrev 2018-02-10 12:38:06 följande:

Vad tycker ni om namnet Vivianne?

Exakt vilken person ser ni framför er när ni hör namnet Vivianne?

Oj. Det är ett sånt namn jag är kluven till. Å ena sidan är det ett väldigt fint namn, men å andra sidan ser jag en (överklass-)dam i 50-årsåldern framför mig när jag hör det.

Förvisso kan man räkna med att barnet blir kallat för Vivvi och då är det plötsligt inte alls en medelålders dam, utan kanske en 25-åring som precis ska starta sitt liv.
  • Iowhannah

De namn vi har haft uppe på tapeten är Ella (efter sambons farmor. Sonen har min morfars namn så det skulle passa) och Alice (vilket låter snarlikt sonens namn. Det var nån som hörde fel och vi båda tyckte att Alice lät fint). Problemet, eller vad man ska säga, är att båda dessa låg på topp 5 förra året. Dvs, hon är definitivt inte ensam om det i sin generation.

Hur har ni andra resonerat runt namnen? Jag är lite emot att ha ett populärt namn men samtidigt kommer våra mor- och farföräldrars namn tillbaka nu och jag tycker att det är ett fint sätt att hedra en äldre (bortgången) släkting som man älskade mycket. I vår by finns sex barn födda -15, vår son och en till har lyckats få samma namn så hans namn är säkert också ett topp-namn.

• Horisonten

Åh spännande och se sen vad alla bebisar skall heta och vad de är för små filurer som gömmer sig i våra magar :) <3

Haft en dålig dag och känt mig bara så ledsen och deppig idag. En riktigt tung dag pga många saker och även kommentarer. Ibland känns de inte som min bebis existera i andras ögon,som jag inte är gravid då ingen frågar eller bryr sig om det. Så ja tungt. Känner mig sen igår och hela dagen idag bara tjock. :( Tycker bara att jag ser tjock ut och även fått frågan om jag verkligen är gravid eller om jag ätit för mycket godis/chips. Med ett litet skratt pch blick på magen. Känns så. Jag som inte ens gått upp något än :( Hur blir de sen då? Tappade ju 3 kg och bara de som jag gått upp igen och stannat där.

Någon mer som känner igen sig?

Lägger ändå in en bild på min tjockismage som jag hoppas blir gravid magen framöver. För less på alla blickar,funderingar bakom ryggen. Vet hur de lät med mina 2 tidigare barn när jag väntade dem. Ja ja. Hoppss ni haft en bättre dag än mig.

• Iowhannah
    Horisonten skrev 2018-02-10 20:14:32 följande:

Åh spännande och se sen vad alla bebisar skall heta och vad de är för små filurer som gömmer sig i våra magar :) <3

Haft en dålig dag och känt mig bara så ledsen och deppig idag. En riktigt tung dag pga många saker och även kommentarer. Ibland känns de inte som min bebis existera i andras ögon,som jag inte är gravid då ingen frågar eller bryr sig om det. Så ja tungt. Känner mig sen igår och hela dagen idag bara tjock. :( Tycker bara att jag ser tjock ut och även fått frågan om jag verkligen är gravid eller om jag ätit för mycket godis/chips. Med ett litet skratt pch blick på magen. Känns så. Jag som inte ens gått upp något än :( Hur blir de sen då? Tappade ju 3 kg och bara de som jag gått upp igen och stannat där.

Någon mer som känner igen sig?

Lägger ändå in en bild på min tjockismage som jag hoppas blir gravid magen framöver. För less på alla blickar,funderingar bakom ryggen. Vet hur de lät med mina 2 tidigare barn när jag väntade dem. Ja ja. Hoppss ni haft en bättre dag än mig.

Men åh. Alla dessa plumpa kommentarer! Att folk inte bara kan hålla käften! De har ingen aning om hur såna kommentarer tas emot! Det måste ändå vara en av de största fördelarna med att vara sjukskriven. Jag minns så väl alla trista kommentarer jag fick när jag väntade första barnet, det är så skönt att slippa höra dem nu.

Jag tycker att din mage ser väldigt mycket ut som en gravidmage, du har ju lagt upp ett par bilder tidigare och det syns att den har växt :)

Vi har ägnat gårdagen och i dag till städning. Det känns rejält i både fötter och rygg, men nu är åtminstone huset någorlunda rent (golven iaf). Smutsen har bidragit till min ångest så det känns skönt att vi äntligen tog tag i det. Nu ska vi bara lyckas hålla nåt slags rutin i det hela också.
  • Horisonten
    Iowhannah skrev 2018-02-10 20:51:04 följande:

Men åh. Alla dessa plumpa kommentarer! Att folk inte bara kan hålla käften! De har ingen aning om hur såna kommentarer tas emot! Det måste ändå vara en av de största fördelarna med att vara sjukskriven. Jag minns så väl alla trista kommentarer jag fick när jag väntade första barnet, det är så skönt att slippa höra dem nu.

Jag tycker att din mage ser väldigt mycket ut som en gravidmage, du har ju lagt upp ett par bilder tidigare och det syns att den har växt :)

Vi har ägnat gårdagen och i dag till städning. Det känns rejält i både fötter och rygg, men nu är åtminstone huset någorlunda rent (golven iaf). Smutsen har bidragit till min ångest så det känns skönt att vi äntligen tog tag i det. Nu ska vi bara lyckas hålla nåt slags rutin i det hela också.

Ja vem har rätten och kommentera andras utseende så?! Som de är mer okej och slänga de i ansiktet på personen bara för man är gravid. Skulle man aldrig få för sig och göra annars. Ja alltså jag är ju ändå sjukskriven men möter folk ibland i affären och vårdcentralen mm.

Åh tack vad gullig du är. :) Min man tycker den växt och tydlig gravidmage men jag kan inte tro honom för han är partisk haha så löjlig man är som mer lyssnar på bekantas kommentarer och så.

Åh förstår,så skönt. Mår också dåligt med allt stök men svårt och göra något hemma då foglossningen är hemsk och även då illamåendet triggas när jag greja för mycket. Svårt för min man att hinna med både jobb,2 barn,handling och hem. Men han gör så gott han kan :) Så röjt och tvättat ich dammsugit idag iallafall så någorlunda här just nu så :)