• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Mamma till S

Suck. Fick brev från FK idag!

Har ju varit sjukskriven sen 21 dec, tom 21 januari. Ja.

Den 22 provade jag o jobba men gick inte alls, fick en fortsatt sjukskrivning till 28 feb, MEN fick nu ett brev då att läkaren inte skrivit utförligt varför jag inte kan jobbs trots illamående o kräkningar. Alltså. Samma handläggare, samma ?sjukdom? jag är hemma för. Stod att har inte läkaren svarat innan den 19e så kommer det beslutas från förra perioden. Men alltså, åh. Det gör mig så stressad! Man måste va frisk för o vara sjuk!

Läkaren är på plats 1 gång i veckan på denna mottagning.

Ska ringa bm imorn o höra såklart men åh...

• Iowhannah
    Anastacia80 skrev 2018-02-12 17:23:53 följande:

Idag har vi varit på RUL, allt såg bra ut. Så roligt att se lillasyster. BF blev 7/7 istället för 11/7.

Vad kul! Då har du samma datum som jag :D
  • Iowhannah
    Mamma till S skrev 2018-02-12 19:53:54 följande:

Suck. Fick brev från FK idag!

Har ju varit sjukskriven sen 21 dec, tom 21 januari. Ja.

Den 22 provade jag o jobba men gick inte alls, fick en fortsatt sjukskrivning till 28 feb, MEN fick nu ett brev då att läkaren inte skrivit utförligt varför jag inte kan jobbs trots illamående o kräkningar. Alltså. Samma handläggare, samma ?sjukdom? jag är hemma för. Stod att har inte läkaren svarat innan den 19e så kommer det beslutas från förra perioden. Men alltså, åh. Det gör mig så stressad! Man måste va frisk för o vara sjuk!

Läkaren är på plats 1 gång i veckan på denna mottagning.

Ska ringa bm imorn o höra såklart men åh...

Inte undra på att de flesta (alla?) läkare avskyr F-kassan. Enligt både min chef och min läkare så har de dessutom blivit hårdare med reglerna kring både sjukskrivning och graviditetspenning.

Förstår att du blir stressad! Det är ju inte ditt fel ifall läkaren ev missat nåt. Hoppas verkligen att de har kontaktat henom också!
  • Sopp
    tiiitti skrev 2018-02-12 16:30:39 följande:

Tack alla :)

Vi hade faktiskt känsla för flicka så blev lite chockade :P men ska bli kul med en pojke till :)

Vad kul!! Jag har två pojkar och de är supertighta! Så kul att se dom tillsammans
  • Sopp
    Anastacia80 skrev 2018-02-12 17:23:53 följande:

Idag har vi varit på RUL, allt såg bra ut. Så roligt att se lillasyster. BF blev 7/7 istället för 11/7.

Vad skönt, och kul!
  • tiiitti
    Sopp skrev 2018-02-12 21:54:57 följande:

Vad kul!! Jag har två pojkar och de är supertighta! Så kul att se dom tillsammans

Ja sonen blev jätteglad för att det va en pojke :)

Kul att dina är så tighta :)

Vet du vad du väntar denna gången?
  • Sopp
    tiiitti skrev 2018-02-12 22:32:58 följande:

Ja sonen blev jätteglad för att det va en pojke :)

Kul att dina är så tighta :)

Vet du vad du väntar denna gången?

Ja en tredje kille! Efter att ha smält den initiala besvikelsen över att veta att jag aldrig kommer få en tjej känns det nu jättebra, en riktig trio. Det är ju lite coolt med tre av samma :) är lite orolig att ingen kommer hälsa på när de flyttat hemifrån, men vi träffar ju faktiskt svärföräldrarna mer - och om de blir tighta så vill de kanske hem och träffa varandra iaf ;)
  • Moorii
    Sopp skrev 2018-02-12 23:29:19 följande:

Ja en tredje kille! Efter att ha smält den initiala besvikelsen över att veta att jag aldrig kommer få en tjej känns det nu jättebra, en riktig trio. Det är ju lite coolt med tre av samma :) är lite orolig att ingen kommer hälsa på när de flyttat hemifrån, men vi träffar ju faktiskt svärföräldrarna mer - och om de blir tighta så vill de kanske hem och träffa varandra iaf ;)

Min man har två bröder och de är alla tre väldigt hemmakära :) medan svärföräldrarna fortfarande bodde i hus var någon av dem där i princip varje helg! Så misströsta inte, det är fullt möjligt att de kommer komma och hälsa på oftare än du tror :)
  • Anastacia80
    Sopp skrev 2018-02-12 21:55:57 följande:

Vad skönt, och kul!

Ja kanske man våga tro att det ska gå vägen nu :) Jag kommer att få graviditetspenning från 1 april pga mitt jobb.
  • Mamma till S

Känner ni av bebis mkt?? Hur känner ni? :)