• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • polf
    Mamma till S skrev 2018-02-13 08:06:35 följande:

Känner ni av bebis mkt?? Hur känner ni? :)

Jag är i v19 (18+4) jag kanskeee har känt en gång. Annat inget. Jag är så nervös inför rul. Känns inte alls bra. :(
  • tiiitti
    Sopp skrev 2018-02-12 23:29:19 följande:

Ja en tredje kille! Efter att ha smält den initiala besvikelsen över att veta att jag aldrig kommer få en tjej känns det nu jättebra, en riktig trio. Det är ju lite coolt med tre av samma :) är lite orolig att ingen kommer hälsa på när de flyttat hemifrån, men vi träffar ju faktiskt svärföräldrarna mer - och om de blir tighta så vill de kanske hem och träffa varandra iaf ;)

Ja väldigt cool med tre av samma. Särskilt om de är så tighta med :) har nog väldigt stor glädje av varandra när du växer upp.

Ja det kommer säkert hem ändå när de är vuxna , och sen får ni kanske en massa flick barnbarn på det ;)
  • tiiitti
    tiiitti skrev 2018-02-13 08:41:55 följande:

Ja väldigt cool med tre av samma. Särskilt om de är så tighta med :) har nog väldigt stor glädje av varandra när du växer upp.

Ja det kommer säkert hem ändå när de är vuxna , och sen får ni kanske en massa flick barnbarn på det ;)

När de växer upp skulle det såklart stå
  • Mamma till S
    polf skrev 2018-02-13 08:37:03 följande:

Jag är i v19 (18+4) jag kanskeee har känt en gång. Annat inget. Jag är så nervös inför rul. Känns inte alls bra. :(

Kände inte alls mkt innan heller o inte nu heller dock! Allt såg ju bra ut på rul o bebis mådde bra o är frisk. Så får ju gå på det men vill ju känna nånting.. Nån bekräftelse liksom.

När har du rul? Kommer gå bra <3
  • malikan

Har samma känsla som dig, är tredje barnet och troor jag kanske började känna fladder i helgen. Har rul 23e och är jättenervös
  • Iowhannah

Jag känner fortfarande mest små buffar (vecka 19+2), men så sitter moderkakan i framvägg också. Sambon längtar tills det går att känna nåt på utsidan, men jag tror att det än är ett tag kvar.
  • Iowhannah

Är det någon annan som är helt kass i magen? Jag har inte ont eller så, men mina pruttar har de senaste 3-4 dagarna luktat död! Knappt att jag vill vara i samma rum som mig själv!

• Sopp
    Anastacia80 skrev 2018-02-13 07:52:02 följande:

Ja kanske man våga tro att det ska gå vägen nu :) Jag kommer att få graviditetspenning från 1 april pga mitt jobb.

Ja försök att leva i nuet :)
  • Sopp
    Moorii skrev 2018-02-13 06:55:14 följande:

Min man har två bröder och de är alla tre väldigt hemmakära :) medan svärföräldrarna fortfarande bodde i hus var någon av dem där i princip varje helg! Så misströsta inte, det är fullt möjligt att de kommer komma och hälsa på oftare än du tror :)

Jag hoppas det! Ska börja hänga extra mycket med svärföräldrarna nu så de ser hur viktiga farmor och farfar är haha :)
  • tellis mom
    Mamma till S skrev 2018-02-13 08:06:35 följande:

Känner ni av bebis mkt?? Hur känner ni? :)

Jag känner heller inte speciellt mycket. Va jätte nervös innan RUL men allt såg ju bra ut så just nu går jag bara och längtar efter att få känna bebisen ordentligt . jag har moderkakan i framvägg den här gången.