• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Iowhannah
    Horisonten skrev 2018-02-10 21:00:25 följande:

Ja vem har rätten och kommentera andras utseende så?! Som de är mer okej och slänga de i ansiktet på personen bara för man är gravid. Skulle man aldrig få för sig och göra annars. Ja alltså jag är ju ändå sjukskriven men möter folk ibland i affären och vårdcentralen mm.

Åh tack vad gullig du är. :) Min man tycker den växt och tydlig gravidmage men jag kan inte tro honom för han är partisk haha så löjlig man är som mer lyssnar på bekantas kommentarer och så.

Åh förstår,så skönt. Mår också dåligt med allt stök men svårt och göra något hemma då foglossningen är hemsk och även då illamåendet triggas när jag greja för mycket. Svårt för min man att hinna med både jobb,2 barn,handling och hem. Men han gör så gott han kan :) Så röjt och tvättat ich dammsugit idag iallafall så någorlunda här just nu så :)

Ja, min man gör också väldigt mycket. Vi får vara glada att vi har vettiga karlar som verkligen finns där :)

Alltså, jag har svårt att se att min mage är en gravidmage, trots att den växer och syns även när jag ligger på rygg. Jag tror att man helt enkelt blir hemmablind.

Vi har sakta men säkert börjat få sonen att förstå/acceptera att det bor någon i min mage. Vi läser boken Busiga Bebben för honom och då kan han peka på min mage och säga Bebbe. Vet inte om han fattar, men vi har ju ett tag på oss att försöka vänja honom vid tanken.
  • Sopp

Jag känner mig också bara tjock! Har även gått upp mkt i vikt senaste veckorna. Första 13 veckorna gick jag upp 1 kg men sen har det bara rusat iväg, har gått upp 4 kg på 3,5 vecka, får panik!!!

Det blir nog Axel denna gång. Vi har ju 2 pojkar sen innan så vi har redan använt våra namn,? stackars ? Axel fick killnamnet som blev över från de andra barnen, haha :)

• Sopp
    Hermioney skrev 2018-02-10 12:38:06 följande:

Vad tycker ni om namnet Vivianne?

Exakt vilken person ser ni framför er när ni hör namnet Vivianne?

Tycker det är fint!! Det ni får ta ställning till är väl vad ni tycker om Vivi, för det lär bli vad alla kallar henne :)
  • Iowhannah
    Sopp skrev 2018-02-11 09:40:28 följande:

Jag känner mig också bara tjock! Har även gått upp mkt i vikt senaste veckorna. Första 13 veckorna gick jag upp 1 kg men sen har det bara rusat iväg, har gått upp 4 kg på 3,5 vecka, får panik!!!

Det blir nog Axel denna gång. Vi har ju 2 pojkar sen innan så vi har redan använt våra namn,? stackars ? Axel fick killnamnet som blev över från de andra barnen, haha :)

Att det kan vara så olika. Jag går upp mycket i början och slutet, nu i mitten så är vikten rätt stabil. Med sonen gick jag upp typ 27 kilo och nu har jag än så länge bara ökat 8 kilo så jag hoppas att det håller en lugn takt. Jag hade förvisso 8 kilo mer i startvikt den här gången också.
  • tellis mom

Hejsan. Jag hoppar gärna in här, väntar också barn i juli:) våran lilla är beräknad till den 9 juli, tredje barnet.

• malikan
    tellis mom skrev 2018-02-11 10:52:06 följande:

Hejsan. Jag hoppar gärna in här, väntar också barn i juli:) våran lilla är beräknad till den 9 juli, tredje barnet.

Välkommen :)

Väntar oxå en trea :)
  • Iowhannah
    tiiitti skrev 2018-02-11 19:18:17 följande:

RUL imorgon :) börjar bli nervös..eller mest spänd kanske..

Spännande! Känner du bebisen än? Så du vet att den lever, menar jag.
  • tiiitti
    Iowhannah skrev 2018-02-11 19:42:58 följande:

Spännande! Känner du bebisen än? Så du vet att den lever, menar jag.

Ja jag känner den sprattla flera ggr per dag, så det vet jag att den gör :) så nu hoppas man bara att allt ser bra ut med :)

Känner du din?
  • Iowhannah
    tiiitti skrev 2018-02-11 19:55:05 följande:

Ja jag känner den sprattla flera ggr per dag, så det vet jag att den gör :) så nu hoppas man bara att allt ser bra ut med :)

Känner du din?

Ja, jag har känt sedan vecka 16 (gick in i vecka 20 i dag) men eftersom moderkakan sitter i framvägg så kan tyvärr inte resten av familjen känna nåt än.