• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Perpen
    Hermioney skrev 2018-05-21 13:29:03 följande:

Jag har börjat fundera på BB-väska. Är det nåt man måste ha? Vad är nödvändigt att ha i den?

Varför har man den ens? -Allting finns väl på sjukhuset?

Håller med Iowhannah. Se det som en övernattningsväska. Och ta med något att titta på och/eller läsa. Laddare. Kanske extra fika/mellis etc ifall du har lätt för att bli hungrig mellan måltiderna eller på kvällar/nätter. Kanske hörlurar ifall du delar rum och den du delar med är högljudd/snarkar eller nåt.
  • Iowhannah
    Horisonten skrev 2018-05-21 14:44:28 följande:

Ja vetkligen,spännande och läskigt och så mycket mer :p hihi. Jag fick tid i 26 juni :) Iallafall för att träffa läkaren så får man se sen antar jag :)

Ah, så 26 juni är det nån kontroll och bedömning och så får du veta mer sen? När har du bf?
  • Horisonten
    Iowhannah skrev 2018-05-21 20:02:14 följande:

Ah, så 26 juni är det nån kontroll och bedömning och så får du veta mer sen? När har du bf?

Ja jag antar det. Skall träffa läkare då står de bara. Så antar att de blir bedömning och kontroll. Sen ställningstagande hur vi skall göra efter de utifrån den situationen och mitt mående. Men har väldigt dålig koll på hur de kommer gå till eller vad som kommer hända. Nervöst!! Jag har bf 18/7
  • Sopp

Jag har börjat fundera på BB-väska. Är det nåt man måste ha? Vad är nödvändigt att ha i den?

Och om ni har en kamera som inte är mobilkamera så är ju det kul att ha med! (Laddad och med utrymme på minneskortet). Sedan kan ni ju fundera över om ni vill försöka introducera napp direkt - lite kontroversiellt men jag är ju en nappälskare (tyvärr inte mitt andra barn .. :) ) - babyskyddet är ju bra att ha med också
  • Sopp
    Iowhannah skrev 2018-05-20 18:00:01 följande:

Jag går också in i vecka 34 i dag :)

Känner mig SÅ klar med det här! T o m sonen tycker att bebisen är klar och ska komma ut, jag kan inte göra annat än att hålla med. Det är iaf kul att han verkar längta tills bebisen kommer (och här trodde jag att han knappt fattade nånting), han vill gärna se videor från när han själv var bebis :)

Är så avis på er som har bf tidigt i juli! Att vara gravid är så drygt
  • Iowhannah
    Sopp skrev 2018-05-21 21:32:24 följande:

Ja, speciellt när det är så varmt! Jag måste ha stödstrumpor för att inte förvandla fötterna till gelé (jag gjorde det misstaget förra veckan) och det är ju himla varmt och obehagligt!

Jag är glad att jag ska föda i början av juli och inte i slutet av augusti åtminstone, skulle aldrig palla att gå hela sommaren i stödstrumpor.
  • Iowhannah

Sonen och jag hade badpremiär i dag. Jag tyckte det var jätteskönt, medan han huttrade och hade gåshud och påstod att det inte alls var kallt, haha :)

Jag älskar verkligen att vistas i vatten när jag är gravid! Det är de enda tillfällena jag känner mig som om jag skulle ha min vanliga vikt, inte alla dessa extrakilon. Det kommer bli många utflykter till sjön innan bebisen kommer.

• 3hjärtan

Kläder du vill ha efter förl, kläder att åka hem med, både till dig och bebis.

Bindor till dig om du inte vill använda sjukhusets hemska stora blöjor

Amningskupor om du ska amma, amningsbh, trosor, hygienartiklar, nåt att läsa kanske,
  • 3hjärtan
    Iowhannah skrev 2018-05-21 13:54:43 följande:

Tänk att det börjar närma sig förlossning för oss!

Jag är lite kluven. Samtidigt som jag inte vill föda före bf (eftersom jag har biljetter till Eminem fem dagar innan) så vill jag ha det här avklarat så fort som möjligt. Jag var och vaxade mig i går och då kunde hon se på mitt underliv att kroppen börjat förbereda sig. Hon trodde inte att jag skulle gå tiden ut (och hon har läskigt ofta rätt), så vi får väl se.

Set bästa vore väl om det satte igång på kvällen den 3 juli.

Gör du brazilanskvaxning? Hur ofta? Ont?

Hur kan man se på underlivet att det är på g?
  • Perpen
    Sopp skrev 2018-05-21 21:32:24 följande:

Åh vad jag håller med! Det suger verkligen att ha bf sista juli. Har typ 9-10 veckor kvar till bf. Och ska jobba 7 av dem. Bläeh. Och värmen är en total plåga. Idag är första dagen sen värmen kom som jag lyckats dricka ordentligt med vatten. Får vara glad över de små sakerna - idag har jag ingen huvudvärk. :)