• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Iowhannah
    3hjärtan skrev 2018-05-22 18:26:54 följande:

Gör du brazilanskvaxning? Hur ofta? Ont?

Hur kan man se på underlivet att det är på g?

Jag ska inte påstå att det inte gör ont, men det är en vanesak. De första två, tre, gångerna var värst men nu (efter över fyra år) så vet jag vad jag kan förvänta mig. Jag brukar göra det med 6-8 veckors mellanrum, men nu under graviditeten så växer håret långsammare och jag har bara gått tre gånger sedan jag blev gravid.

Tydligen kunde hon se det på färgen, den ändras strax innan förlossning (obs, enligt henne. Jag har ingen aning). Personligen tror jag att hormonerna gör att färgen ändras bara pga att man är gravid.
  • Iowhannah
    Perpen skrev 2018-05-22 21:28:25 följande:

Åh vad jag håller med! Det suger verkligen att ha bf sista juli. Har typ 9-10 veckor kvar till bf. Och ska jobba 7 av dem. Bläeh. Och värmen är en total plåga. Idag är första dagen sen värmen kom som jag lyckats dricka ordentligt med vatten. Får vara glad över de små sakerna - idag har jag ingen huvudvärk. :)

Åh, jag har så svårt att tänka så där! Jag älskar värme och solsken och försöker verkligen tänka att det är jätteskönt med värmen, det är bara inte skönt att vara höggravid i den.

Har jag promenerat till förskolan på morgonen så måste jag sitta på balkongen med ett glas isvatten i typ en timme för att sluta svettas. Jag svettas av ingenting nu för tiden! Minns inte att det var så med sonen, men det var det kanske. Han är född på hösten så jag var inte superhöggravid under sommaren.
  • Utvandraren2

Ja, värmen är en plåga. Är glad för alla andras skull, men igår visste jag inte vart jag skulle ta vägen. Grannbarnen sprang i vattenspridare - jag övervägde att hänga på.Tungan ute

Har äntligen beställt en paviljong nu som vi ska sätta upp på gräsmattan. Då får jag skugga och kan sitta där och amma. Parasoll och skugga har liksom aldrig varit en fråga tidigare - vi får inte så många soldagar här där jag bor, så man har bara njutit de dagarna. Nu får jag pigmentfläckar bara av att tänka på solen, så jag måste hålla mig undan. Kör spf 30 men det hjälper inte - får fläckar ändå. Har hört att de kanske inte går bort, så då tar jag inte risken.

• 3hjärtan
    Iowhannah skrev 2018-05-22 22:39:06 följande:

Jag ska inte påstå att det inte gör ont, men det är en vanesak. De första två, tre, gångerna var värst men nu (efter över fyra år) så vet jag vad jag kan förvänta mig. Jag brukar göra det med 6-8 veckors mellanrum, men nu under graviditeten så växer håret långsammare och jag har bara gått tre gånger sedan jag blev gravid.

Tydligen kunde hon se det på färgen, den ändras strax innan förlossning (obs, enligt henne. Jag har ingen aning). Personligen tror jag att hormonerna gör att färgen ändras bara pga att man är gravid.

Kändes som det måste rivas bra nog med 6-8 v mellanrum.

Mitt växer fortare och mer nu när jag e gravid. Har ej klarat av att växa allt. Tar bara bikini och en bit till inpå och det tycker jag gör skitont. Blir alldeles svettig.
  • Perpen

Är det någon av er som dricker eller ska dricka hallonbladste? Börjar bli frestad att börja. Vet inte om det bara är hittepå eller inte men drack den under förra grav och upplevde att det gjorde skillnad. Dock kan ju det lika gärna berott på att kroppen gått igenom en graviditet/förlossning innan också. Men men. Det skadar ju i alla fall inte. :) 

• Sopp

Jag var hos BM igår och magen växte som den skulle - Däremot fick jag en förklaring på att jag har varit ännu mer trött än vanligt då mitt blodvärde låg nere på 99 så nu ska jag ta 2 tabletter om dagen. Tycker det är lite konstigt att jag inte fick rådet att börja redan förra gången då mitt värde låg på 115, har läst lite nu på nätet ( jag vet haha ...... ska inte) och tydligen så är ju 115 någon form av gränsvärde. Hoppas jag ska återfå lite energi nu får som det känns nu vill jag bara låsa in mig i ett rum och stirra in i en vägg hela dagarna. Får panik om någon försöker prata med mig, tittar ner i marken när jag möter grannarna för jag ORKAR INTE småprata. Känner mig extremt osocial. 

Är även väldigt less på mina vildingar här hemma. Dom har ju svinkul tillsammans men jag tycker inte det är lika kul för de varvar upp varandra något enormt. Om de gör något dumt och man säger åt dom så räcker det liksom inte att den ena lyssnar, för om den andra börjar fnissa och tramsa så är ju den andra igång igen på 5 sek. Bäst går det när vi håller dom på varsitt håll så man får lite lugn men det blir ju svårt när man är ensam med dom. Det är ju bara 1,5 år mellan mina och det känns som (jag kan ha helt fel) att de på kvarteret som har lite längre mellan barnen (3 år eller mer) hetsar inte varandra på samma sätt. Där kan snarare det äldre barnet välja att gå iväg när det yngre börjar tramsa - hur har ni det där hemma? Hur ska det gå när det kommer en tredje :S 

• Moorii
    Sopp skrev 2018-05-23 10:42:51 följande:

Jag var hos BM igår och magen växte som den skulle - Däremot fick jag en förklaring på att jag har varit ännu mer trött än vanligt då mitt blodvärde låg nere på 99 så nu ska jag ta 2 tabletter om dagen. Tycker det är lite konstigt att jag inte fick rådet att börja redan förra gången då mitt värde låg på 115, har läst lite nu på nätet ( jag vet haha ...... ska inte) och tydligen så är ju 115 någon form av gränsvärde. Hoppas jag ska återfå lite energi nu får som det känns nu vill jag bara låsa in mig i ett rum och stirra in i en vägg hela dagarna. Får panik om någon försöker prata med mig, tittar ner i marken när jag möter grannarna för jag ORKAR INTE småprata. Känner mig extremt osocial. 

Är även väldigt less på mina vildingar här hemma. Dom har ju svinkul tillsammans men jag tycker inte det är lika kul för de varvar upp varandra något enormt. Om de gör något dumt och man säger åt dom så räcker det liksom inte att den ena lyssnar, för om den andra börjar fnissa och tramsa så är ju den andra igång igen på 5 sek. Bäst går det när vi håller dom på varsitt håll så man får lite lugn men det blir ju svårt när man är ensam med dom. Det är ju bara 1,5 år mellan mina och det känns som (jag kan ha helt fel) att de på kvarteret som har lite längre mellan barnen (3 år eller mer) hetsar inte varandra på samma sätt. Där kan snarare det äldre barnet välja att gå iväg när det yngre börjar tramsa - hur har ni det där hemma? Hur ska det gå när det kommer en tredje :S 

Oj, det är inte vad jag fått höra! Gränsvärdet ska vara 110 i normala fall, men sist då mitt värde var 107 så sa bm att man inte ökar dosen då eftersom allt över 105 är ok när man är gravid.. 99 däremot är ju väldigt lågt, vad fort det sjönk också!
  • Iowhannah
    3hjärtan skrev 2018-05-23 01:41:04 följande:

Kändes som det måste rivas bra nog med 6-8 v mellanrum.

Mitt växer fortare och mer nu när jag e gravid. Har ej klarat av att växa allt. Tar bara bikini och en bit till inpå och det tycker jag gör skitont. Blir alldeles svettig.

Gör du det själv, eller går du till salong? Jag tänker att det kanske är jobbigare om man gör det själv (kanske speciellt med en stor mage ivägen, haha).
  • Iowhannah

Jag är också extremt osocial nu men jag har mer tänkt att det är för att kroppen och hjärnan behöver förbereda sig inför förlossningen. Jag minns att det var likadant med sonen, jag åt mängder av frukt och ville bara vara själv.

Mitt hb var helt okej senast (114 tror jag) och jag äter järntabletter åtminstone varannan kväll. Jag känner inte att jag har så jättelåg energi, däremot så VILL jag inte göra saker. Skulle jag bestämma så skulle jag sitta i fåtöljen på balkongen hela dagarna. Ensam. I tystnad.

I helgen ska jag på spa med min bästa vän. Det kommer såklart bli jätteskönt, men vi får se hur mycket jag orkar vara social. Tur att hon är rätt bra på att prata :)

• Horisonten

Hej allihopa!!

Alltså idag är jag såå trött efter att gjort saker jag absolut inte skulle igår,grejat hemma men fixar inte att bara vara stilla och behöver få ordning hemma också. Min man kan inte hinna allt. Handlar väl om att jag vill boa. Så kroppen har sagt upp sig. :(

När de gäller de där med barnen så företår jag helt. Mina triggar varandra också myclet. Speciellt min dotter på 5 år får lillebror på 2 år och bli så speedad,kam bli tokig på dem ibland. Men de leker ju bara och har kul men jag klarar inte av skriket och allt. Inget tålamod alls för de nu :( Och skäms och får så dåligt samvete som inte orkar och ber sen vara tysta och lugna sig :(

Vet inte vad jag ligger i järnvärde men kan tyvärr inte äta något järn. Försökt med olika sorter men min mage blir helt stopp och då jag redan kan bli förstoppad pga min medicin mot illamående så hjälper de inte till. Men bm trodde inte de var pga järnet som jag är trött och har huvudvärk utan mer på att jag alltid har ont 24/7,får sova dåligt och mår illa. De tar ju så. Enligt henne hade jag bra värde för att vara gravid så.

Just idag vill jag bara sova,men har en sjuk som hemma som gjorde morgon 6 och han vill inte sova alls så ja. Och snart skall vi hämta storasyster med och mannen skall jobba lite längre idag än vanligt också. Jippie!! NOT