• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Utvandraren2

Kan inte annat än att hålla med! v. 35 nu. Känns som jag har gröt i huvudet, känner mig dum i huvudet, tappar fokus HELA tiden. Vill helst inte träffa folk, blir irriterad på katterna för minsta lilla (de beter sig precis som vanligt enligt min karl)
    Vill helst bara sova hela dagarna. Skruvade ihop møbler från IKEA i helgen, tog god tid på mig och pressade mig inte tyckte jag. Hadde oavsett extra ont i höften och var extra trött nästa dag.
    Nej, nu är jag klar för BF! (Fast vill ju att hon stannar i magen till åtminstone v 38.)

• Anastacia80

Vi var på tul igår, så mysigt att se lillan, allt såg bra ut :) och idag fick vi tiden för att planera snittet, ska dit den 12/6.

• Iowhannah
    Utvandraren2 skrev 2018-05-23 16:26:05 följande:

Kan inte annat än att hålla med! v. 35 nu. Känns som jag har gröt i huvudet, känner mig dum i huvudet, tappar fokus HELA tiden. Vill helst inte träffa folk, blir irriterad på katterna för minsta lilla (de beter sig precis som vanligt enligt min karl)

Vill helst bara sova hela dagarna. Skruvade ihop møbler från IKEA i helgen, tog god tid på mig och pressade mig inte tyckte jag. Hadde oavsett extra ont i höften och var extra trött nästa dag.

Nej, nu är jag klar för BF! (Fast vill ju att hon stannar i magen till åtminstone v 38.)

Glöm inte det faktum att man (iaf jag) OFTA tappar ord eller tar fel ord när man pratar! Min sambo kan ha jättekul åt det, själv är jag inte superimponerad direkt...

Jag blir irriterad på mitt barn för minsta lilla. Han vill leka med mig, jag pallar inte. Han vill äta, jag orkar inte laga mat (det blir sånt som finns färdigt i kyl och frys). Han leker själv, jag tycker att han låter för mycket.

Jag har en känsla av att den här sista tiden kommer bli låååååååång!
  • Utvandraren2
    Iowhannah skrev 2018-05-23 19:19:06 följande:

Glöm inte det faktum att man (iaf jag) OFTA tappar ord eller tar fel ord när man pratar! Min sambo kan ha jättekul åt det, själv är jag inte superimponerad direkt...

Jag blir irriterad på mitt barn för minsta lilla. Han vill leka med mig, jag pallar inte. Han vill äta, jag orkar inte laga mat (det blir sånt som finns färdigt i kyl och frys). Han leker själv, jag tycker att han låter för mycket.

Haha, jag som trodde jag tappade ord pga norskan! Skönt att veta! :D
  • Twoblirthree
    Sopp skrev 2018-05-23 10:42:51 följande:

Jag var hos BM igår och magen växte som den skulle - Däremot fick jag en förklaring på att jag har varit ännu mer trött än vanligt då mitt blodvärde låg nere på 99 så nu ska jag ta 2 tabletter om dagen. Tycker det är lite konstigt att jag inte fick rådet att börja redan förra gången då mitt värde låg på 115, har läst lite nu på nätet ( jag vet haha ...... ska inte) och tydligen så är ju 115 någon form av gränsvärde. Hoppas jag ska återfå lite energi nu får som det känns nu vill jag bara låsa in mig i ett rum och stirra in i en vägg hela dagarna. Får panik om någon försöker prata med mig, tittar ner i marken när jag möter grannarna för jag ORKAR INTE småprata. Känner mig extremt osocial. 

Är även väldigt less på mina vildingar här hemma. Dom har ju svinkul tillsammans men jag tycker inte det är lika kul för de varvar upp varandra något enormt. Om de gör något dumt och man säger åt dom så räcker det liksom inte att den ena lyssnar, för om den andra börjar fnissa och tramsa så är ju den andra igång igen på 5 sek. Bäst går det när vi håller dom på varsitt håll så man får lite lugn men det blir ju svårt när man är ensam med dom. Det är ju bara 1,5 år mellan mina och det känns som (jag kan ha helt fel) att de på kvarteret som har lite längre mellan barnen (3 år eller mer) hetsar inte varandra på samma sätt. Där kan snarare det äldre barnet välja att gå iväg när det yngre börjar tramsa - hur har ni det där hemma? Hur ska det gå när det kommer en tredje :S 

Jag har haft lågt hb under alla mina tre graviditeter. Med andra barnet låg jag på 86 så bm om provet o då låg jag på 92. :/ Käkade tre niferexkapslar per dag efter det. Nu med tredje barnet har jag förebyggt själv genom att käka niferex tidigare i graviditeten (1 kapsel morgon och kväll + apotekets järn med c vitamin + multivitamin för gravida) och jag tror mitt lägsta är 106 nu. Dock va jag dum och tog en extra kapsel i morse vilket slog ut magen helt och då har haft sammandragningar och kraftigt tryck neråt hela dagen. Är i vecka 34 nu.

Är oxå väldigt trött på mina döttrar. El snarare att man aldrig kan få sitta ner o vila en stund. 2 åringens dag går ju i ett... som tur är så sover hon länge på dagen ca 2 timmar så då sover jag med. Men jag undrar hur man ska palla enda fram till förlossningen.
  • Iowhannah
    Twoblirthree skrev 2018-05-23 20:59:10 följande:

Jag har haft lågt hb under alla mina tre graviditeter. Med andra barnet låg jag på 86 så bm om provet o då låg jag på 92. :/ Käkade tre niferexkapslar per dag efter det. Nu med tredje barnet har jag förebyggt själv genom att käka niferex tidigare i graviditeten (1 kapsel morgon och kväll + apotekets järn med c vitamin + multivitamin för gravida) och jag tror mitt lägsta är 106 nu. Dock va jag dum och tog en extra kapsel i morse vilket slog ut magen helt och då har haft sammandragningar och kraftigt tryck neråt hela dagen. Är i vecka 34 nu.

Är oxå väldigt trött på mina döttrar. El snarare att man aldrig kan få sitta ner o vila en stund. 2 åringens dag går ju i ett... som tur är så sover hon länge på dagen ca 2 timmar så då sover jag med. Men jag undrar hur man ska palla enda fram till förlossningen.

Min tvååring har egentligen slutat sova middag så de lediga dagarna känns ibland oändliga. De senaste dagarna har han fått för sig att sova på förskolan, vilket har resulterat i att han har jättesvårt att somna på kvällen -.- Dessutom får inte pappa natta själv, jag måste alltid vara med (och somnar såklart innan sonen).

Jag ser väldigt mycket fram emot sambons semester! Han kommer börja sin ledighet två veckor innan BF och då ska jag verkligen passa på att vila och bara tänka på mig själv!
  • Horisonten

Är det någon här inne som vet i vilken vecka som slemproppen inte återbildas mer? Hör olika. Funderat på

Om små delar av min slempropp gått. Väldigt väldigt små. Sä skulle tro att mycket ör kvar elmer återbildas. Men funderar på om det finns en viss vecka då nu kommer den knte tillbaka. Förstår ni hur jag menar?

• 3hjärtan
    Iowhannah skrev 2018-05-23 12:02:15 följande:

Gör du det själv, eller går du till salong? Jag tänker att det kanske är jobbigare om man gör det själv (kanske speciellt med en stor mage ivägen, haha).

På salong! Var längesedan jag såg min egen tuppa nu. Haha. Men tycker det gör så jäkla ont så skulle ej palla allt mitt på.
  • Iowhannah
    3hjärtan skrev 2018-05-23 22:44:32 följande:

På salong! Var längesedan jag såg min egen tuppa nu. Haha. Men tycker det gör så jäkla ont så skulle ej palla allt mitt på.

Hm, det kanske är jag som är lite masochistiskt lagd då :P Jag vaxade benen ett tag också, trots att jag aldrig har sett nåt behov av det (jag har tunna och ljusa strån där), enbart för att jag tyckte att det var som en skön peeling.
  • Fins Mamma
    Iowhannah skrev 2018-05-23 19:19:06 följande:

Tänk dig då att växla mellan svenska och engelska (sambon engelsktalande i huvudsak)
    ?