• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • ostbågen
    Hermioney skrev 2018-07-08 01:10:47 följande:

Hur gör ni andra för att klippa tånaglarna?

Jag har inte nått fram på flera veckor så min sambo får klippa de. Jag är livrädd var gång för när han klipper sina egna klipper han ända in så det rinner blod ibland.män alltså...

Sätter upp ena foten på toaletten och klipper, såklart svårare och jobbigare än vanligt men det funkar. Även om resultatet kanske inte blir det bästa haha.
  • Iowhannah
    ostbågen skrev 2018-07-08 09:44:53 följande:

Samma problem här, blev tokig när det inte försvann så köpte nytt schampo/balsam och det har blivit mycket bättre men inte helt bra. Blev också värre efter hårtvätt.. så jobbigt och man känner sig ju inte jättefräsig när man runt och "snöar". Men som sagt mitt blev mycket bättre med hjälp av nya produkter.

Aha okej. Ja, jag är inte så sugen på att byta för jag trivs så bra med de jag har. Möjligen kan jag köpa det däringa bra schampot som säljs på apotek. Men det kräver att jag tar mig till ett apotek...
  • ostbågen
    Iowhannah skrev 2018-07-08 10:00:30 följande:

Aha okej. Ja, jag är inte så sugen på att byta för jag trivs så bra med de jag har. Möjligen kan jag köpa det däringa bra schampot som säljs på apotek. Men det kräver att jag tar mig till ett apotek...

Vet inte om vi tänker på samma men jag använde det ifrån apoteket tillsammans med de nya produkterna ca 2 tvättar och märkte stor skillnad. Kolla om det finns på apotea, fri frakt och kommer hem i brevlådan. :)
  • Längtar17

Är det någon annan som har problem med hemorrojder? Inatt pulserade det med smärta konstant trots xylocain och xyloproct. Tog tom två alvedon utan hjälp. La isbit på till slut och vet inte om det var det eller ren utmattning som gjorde att jag äntligen somnade kl 4. Tips?

• kattnos
    Längtar17 skrev 2018-07-08 10:56:49 följande:

Är det någon annan som har problem med hemorrojder? Inatt pulserade det med smärta konstant trots xylocain och xyloproct. Tog tom två alvedon utan hjälp. La isbit på till slut och vet inte om det var det eller ren utmattning som gjorde att jag äntligen somnade kl 4. Tips?

Har inga problem med det alls, däremot börjar det bli vääldigt bökigt att torka sig ordentligt, utmaning varje gång. Men jag tänkte tipsa om att smörja med olja vid dusch, jag smörjer alltid med kokosolja både framtill och där bak, vet inte om det är därför jag sluppit hemorrojder men det känns bra att göra det. Detta gjorde jag även innan jag blev gravid och det har alltså funkat även under graviditeten.

I morgon kommer min pappa med fru på besök, försöker därför städa huset.. Det behövs.. Men det går långsamt, har tagit lite paus nu. Men jag vet ju hur skönt det är när det är gjort.. och maken grejar i trädgården.. Ska bli skönt att avsluta lite projekt innan bebis kommer. Har även monterat bebis byrå men den måste fästas i väggen innan jag lägger ned kläder.. Vi har nämligen lite ojämt golv, haha.
    BF 16/7
  • Iowhannah
    ostbågen skrev 2018-07-08 10:44:58 följande:

Vet inte om vi tänker på samma men jag använde det ifrån apoteket tillsammans med de nya produkterna ca 2 tvättar och märkte stor skillnad. Kolla om det finns på apotea, fri frakt och kommer hem i brevlådan. :)

Just ja, det tänkte jag inte ens på. Jag som beställer därifrån rätt ofta.

Jag hade tänkt åka in till stan i dag för att köpa andra saker (sambon lyckades ha sönder ogräshackan mitt i ett arbete) och då även ta apoteket, men nu vet jag inte hur det blir. Jag ramlade illa och slog sönder ena tån när jag klippte häcken (blev livrädd för bebisens skull men den verkar må bra, jag lyckades undvika att slå i både huvudet och magen). Vet inte ens om jag kan gå normalt utan att ha ont :/
  • ostbågen
    Iowhannah skrev 2018-07-08 11:57:43 följande:
    Just ja, det tänkte jag inte ens på. Jag som beställer därifrån rätt ofta.

Jag hade tänkt åka in till stan i dag för att köpa andra saker (sambon lyckades ha sönder ogräshackan mitt i ett arbete) och då även ta apoteket, men nu vet jag inte hur det blir. Jag ramlade illa och slog sönder ena tån när jag klippte häcken (blev livrädd för bebisens skull men den verkar må bra, jag lyckades undvika att slå i både huvudet och magen). Vet inte ens om jag kan gå normalt utan att ha ont :/
    Åh nej fy vad otäckt, himla tur att du inte slog i magen (och huvudet). Men stackars tå, hoppas den blir bra fort. Du får skicka iväg din sambo, eller så får han låna av någon granne så kan du beställa schampot på nätet och vila dig. 

Tycker du är så flitig som håller på och röjer, jag har inte bf förrän 23/7 men blir sååå varm av att vara igång så jag pysslar lite sen tar någon paus emellanåt bara för att jag orkar inte bli "uppvärmd" mer än nödvändigt haha. Denna rekordsommar kan ju gärna få ta slut snart, räcker med 20 grader för min del. Skrattande
  • 3hjärtan
    Längtar17 skrev 2018-07-08 10:56:49 följande:

Inga problem då jag sett till att inte bli hård i magen. Så se till att fortsätta smörja så ofta man ska och se till att ej vara hård i magen.
  • Längtar17
    3hjärtan skrev 2018-07-08 12:25:41 följande:

Inga problem då jag sett till att inte bli hård i magen. Så se till att fortsätta smörja så ofta man ska och se till att ej vara hård i magen.

Tack, men har verkligen kämpat för att inte vara hård i magen men har varit omöjligt då jag måste äta Niferex. Nu är jag inte hård längre men gissar att barnets huvud trycker på. Sen hjälper ju inte värmen direkt. Har pratat med tre bm/ssk på förmiddagen men alla bara säger att det är att stå ut.
  • Moorii
    Längtar17 skrev 2018-07-08 12:31:43 följande:

Tack, men har verkligen kämpat för att inte vara hård i magen men har varit omöjligt då jag måste äta Niferex. Nu är jag inte hård längre men gissar att barnets huvud trycker på. Sen hjälper ju inte värmen direkt. Har pratat med tre bm/ssk på förmiddagen men alla bara säger att det är att stå ut.

Jag har också fått en del hemorrojder, men det mesta var från förra förlossningen för två år sen. Det blev lite mer under denna graviditet, men har inte haft direkt ont av dom, mest jobbigt att torka rent. Bm sa dock samma till mig, man gör inget åt det, inte medan man fortfarande är gravid. Nu när barnet är ute funderar jag på att ta tag i det.