EmberEyes skrev 2017-12-04 15:38:32 följande:
Försök läsa hela meningen....möjligt skrev 2017-12-04 15:10:53 följande:Till och med en nyfödd bebis klarar av några timmar utan mammans famn utan att ta skada av det...Jag vet att jag är tjatig, men försök att läsa vad jag faktiskt skriver...En 4-månaders kan mycket väl spendera många timmar åt att skrika också. Och kräkas. Även om bebisen inte tar uppmärksamhet på ett negativt sätt så tar den fortfarande uppmärksamhet från brudparet.
EmberEyes skrev 2017-12-04 14:50:17 följande:
Att hålla på och gnälla som en bortskämd snorunge på ett forum för att brudparet inte vill ha barn oavsett ålder på sitt bröllop är ju bara korkat. TS och sambon är inbjudna, de är båda insatta i vilka "regler" som gäller, och får välja att acceptera eller avstå inbjudan.
Den normala bebisen kommer garanterat inte vare sig dö, bli skadad, eller få men för livet, eller fara minsta lilla illa på något sätt, av att inte sitta fastlimmad vid tutten den stunden. Om just denna 4-månaders bebis är så skör att den inte kan vara ifrån mamman eller pappan ett par timmar en liten gång, så finns det en betydligt mer omfattande problematik än ett barnfritt bröllop, och då skulle jag nog rekommendera att prata med sjukvården och inte familjeliv....
möjligt skrev 2017-12-04 15:10:53 följande:
Jo för inställningen att alla barn är lika och om en baby är helt ok med att bli bortlämnad så är alla det är ju så generaliserande så det är rent korkat.
Och argumentet att barnet överlever känns ju också klockrent. Är det nivån vi lägger omvårdnaden av bebis på så kan man ju lämna den med den okända barnvakten nån vecka, överleva gör den säkert.
Var drar vi gränsen förresten? En 4 veckors? Känns det också som att man ska kontakta sjukvården om man inte vill lämna den till främlingar?
Att barn generellt inte är önskade på en formell tillställnjng är ju inte svårt att förstå. Barn är sällan lämpade för att sitta stilla och tysta i timmar utan vill springa runt och leka och låta men en 4 månaders bebis gör i princip inte mer än äter, sover och sitter i förälderns famn.
EmberEyes skrev 2017-12-04 15:38:32 följande:
Försök läsa hela meningen....möjligt skrev 2017-12-04 15:10:53 följande:Till och med en nyfödd bebis klarar av några timmar utan mammans famn utan att ta skada av det...Jag vet att jag är tjatig, men försök att läsa vad jag faktiskt skriver...En 4-månaders kan mycket väl spendera många timmar åt att skrika också. Och kräkas. Även om bebisen inte tar uppmärksamhet på ett negativt sätt så tar den fortfarande uppmärksamhet från brudparet.
Jo jag läste. Du tycker att en random bebis inte far ?minsta lilla illa? av att bli bortlämnad till en total främling i en fem sex timmar. En hel del ?normala? bebisar som du väljer att kalla det skulle definitivt ha problem med det. Hur definierar du fara minsta lilla illa? Den förut så vanliga metoden att bara låta bebisen skrika istället för att ta upp den skadar väl inte heller bebisen då?
Du skriver att du tycker de bör kontakta sjukvården och jag undrar vid vilken ålder du drar den gränsen? Klart det finns en massa bebisar som inte är klängiga alls men det finns också de som är superklängiga med föräldrarna hela första året. Som nämns ovan i tråden finns föräldrar som fått båda sorter som kan vittna om det.
Så du skulle lämna bort din nyfödda till en total främling några timmar helt utan problem? Då tror jag inte du ligger inom standardspannet av förälder.
Fast om en bebis skriker så går man ju uppenbarligen ut med den. Och har man en bebis som skriker konstant stannar man ju hemma med den. Där hamnar man ju i etikett genren sunt förnuft, precis som att man inte blir aspackad och spyr på bruden eller pratar i telefon under cermonin och talen