• man och nöjd

Världens högsta marginalskatt

Efter några år med regeringen Löfvén kan vi konstatera att de sin vana trogen låter skatterna skuta i taket.

Trots enorma budgetöverskott har man höjt marginalskatterna till den grad att de återigen är högst i världen. Återigen är vi på väg mot nivåer som Kjell-Olof Feldt en gång kallade "perverst".

Det värsta är att skatten skjuter i höjden redan vid relaivt normala löner. En heltidsarbetande Stockholmare tjänar idag 38000 kr per månad, vilket innebär 50% marginalskatt.

Den som tjänar mycket ska betala hög skatt sägs det, men vänstern jobbar stenhårt för att kalla vanliga löntagare för höginkomsttagare.

• Svar på tråden Världens högsta marginalskatt
  • KillBill
    FDMGAGGA skrev 2018-01-28 13:07:11 följande:
    Kommer inte ihåg var inlägget fanns. Men det skulle helt klart vara intressant att jämföra vilka personangrepp som får stå kvar när de kommer från vänster. Samt ställa detta mot högerinlägg som tas bort för att någon uttrycker en åsikt. Varför inte lägga upp exempel på en extern sajt, så får det dessutom stå kvar.
    Leta rätt på inlägget! Gör du inte det så är det nog många som tror att du har hittat på dit exempel.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    FDMGAGGA skrev 2018-01-28 13:20:53 följande:
    Inget kommer ändras för att jag letar upp det inlägget. Tro mig, jag har anmält vänsterns personangrepp. Svaret blir: "Vi agerar inte på gränsfall". Då har jag kopierat inlägget och vänt på resonemanget (höger/vänster). Resultatet har flera gånger blivit avstängning.

Exemplet med nazist är ett av de grövre, men absolut inte det enda i sitt slag.

Du skriver att ingen kommer tro mig om jag inte letar upp det. Högerdebattörerna vet dock att jag talar sanning, för de har upplevt samma sak. Lägger jag upp bevis så kommer detta bevis att tas bort.
    Ska du behålla någon som helst trovärdighet så letar du upp inlägget och infogar det här så att vi får titta på det.
  • Original
    FDMGAGGA skrev 2018-01-28 13:25:19 följande:

Vilka vi?

Berätta vad syftet är så ska jag fundera på saken.

Vi som tycker som KillBill.
  • KillBill
    FDMGAGGA skrev 2018-01-28 13:25:19 följande:
    Vilka vi?

Berätta vad syftet är så ska jag fundera på saken.

Jag tror att vi är många i den här och i andra trådar som läser om oförrätter som vissa högerdebattörer säger sig vara utsatta för och det skulle vara intressant att få se ett riktigt exempel någon gång. 

• borttagen

Nu togs min användare bort igen,

Säger det något att högerdebattörer drabbas, men inte vänsterdebattörer?

Har du verkligen aldrig sett exempel?

Tycker du det är okej att kalla folk för "skrikhögeraktivist" 10 ggr om dagen? Vill du jag ska länka till ett exempel?

• KillBill
    borttagen skrev 2018-01-28 13:45:53 följande:

Nu togs min användare bort igen,

Säger det något att högerdebattörer drabbas, men inte vänsterdebattörer?

Har du verkligen aldrig sett exempel?

Tycker du det är okej att kalla folk för "skrikhögeraktivist" 10 ggr om dagen? Vill du jag ska länka till ett exempel?

Det beror nog på att du använder så många olika nick.. Som du vet så är det emot regelverket. Du lär ju ryka även med ditt nya och det är ju inte konstigt alls.
  • Åke781111111111

Killbill; Du vill att arbetslinjen värnas och få bidrag ska delas ut? Låt då oss beskattas som vanliga iniomssttagare så att vi inte behöver vara beroende av bidrag!! Jag har inget emot att försörja min sambo, men varför ska staten straffbeskatta mig så att jag får det svårt att göra det?

Hur kan någon som försvarar en "arbetslinje" tycka att det är rimligt?

• borttagen
    KillBill skrev 2018-01-28 13:56:13 följande:
    Det beror nog på att du använder så många olika nick.. Som du vet så är det emot regelverket. Du lär ju ryka även med ditt nya och det är ju inte konstigt alls.
    Lite svårt att skriva med ett bortplockat nick. Eller har du nåt tips hur man gör det?

Du väljer ju själv att håna Åke i denna tråd. Även hans användare plockas uppenbart bort. Vad är den gemensamma nämnaren? Jo, han tycker också marginalskatten är för hög.
  • borttagen
    KillBill skrev 2018-01-28 13:56:13 följande:
    Svara på frågan. Tycker du det är okej att kalla folk för skrikhögeraktivist 10 ggr om dagen.

• borttagen
    Original skrev 2018-01-28 13:29:31 följande:
    Vi som tycker som KillBill.
    Aha, du tycker som killBill och har inget emot att alla som inte tycker som du stämplas som nazister. JAg säger då det.
Svar på tråden Världens högsta marginalskatt