• man och nöjd

Världens högsta marginalskatt

Efter några år med regeringen Löfvén kan vi konstatera att de sin vana trogen låter skatterna skuta i taket.

Trots enorma budgetöverskott har man höjt marginalskatterna till den grad att de återigen är högst i världen. Återigen är vi på väg mot nivåer som Kjell-Olof Feldt en gång kallade "perverst".

Det värsta är att skatten skjuter i höjden redan vid relaivt normala löner. En heltidsarbetande Stockholmare tjänar idag 38000 kr per månad, vilket innebär 50% marginalskatt.

Den som tjänar mycket ska betala hög skatt sägs det, men vänstern jobbar stenhårt för att kalla vanliga löntagare för höginkomsttagare.

• Svar på tråden Världens högsta marginalskatt
  • KillBill
    borttagen skrev 2018-01-28 14:25:15 följande:

Lite svårt att skriva med ett bortplockat nick. Eller har du nåt tips hur man gör det?

Du väljer ju själv att håna Åke i denna tråd. Även hans användare plockas uppenbart bort. Vad är den gemensamma nämnaren? Jo, han tycker också marginalskatten är för hög.

I vilket inlägg har jag hånat Åke?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    borttagen skrev 2018-01-28 14:26:06 följande:

Svara på frågan. Tycker du det är okej att kalla folk för skrikhögeraktivist 10 ggr om dagen.

Tja det är väl som att kalla någon för vänsteraktivist, det är sådant som sker hela tiden.
  • KillBill
    borttagen skrev 2018-01-28 14:25:15 följande:

Lite svårt att skriva med ett bortplockat nick. Eller har du nåt tips hur man gör det?

Du väljer ju själv att håna Åke i denna tråd. Även hans användare plockas uppenbart bort. Vad är den gemensamma nämnaren? Jo, han tycker också marginalskatten är för hög.

Den gemensamma nämnaren är att du och Åke skriver från flera olika nick, något som inte är tillåtet på FL.
  • Åke781111111111

Killbill; Av någon anledning kan jag inte använda samma nick efter en period??

Du verkar vara rädd för att der ska fuskas. Men nuvarande system uppmanar till fusk något oerhört. Om min sambo går till socialen och säger att vi gjort slut får hon lågenhet oxh försöjningsstöd. Du tror inte att det faktum att vi beskattas som höginkomsttagare trots en gemensam bruttoinkomst som ligger mycket långt från brytpunkten gör det mer frestande att göra den fuskmanövern?

Man kan inte räkna med att befolkningen ska ha så hög moral som vi har.

• Padirac
    KillBill skrev 2018-01-28 14:38:08 följande:
    Den gemensamma nämnaren är att du och Åke skriver från flera olika nick, något som inte är tillåtet på FL.
    Jag tror att du och jag inte förstår att det där med att ha olika nick och att få skriva här fast man är avstängd (i en del fall pga rasistiska inlägg) kan uppfattas som en grundläggande rättighet för skrikhögeraktivister. Det är därför avstängningarna är en fl-censur iscensatt av S och alla hemliga moderatorer här. Solig

Det är den enda rimliga slutsatsen som går att dra av skribentens envisa upprepande.

Det har iofs utvecklats till att vara ett agerande väldigt likt ett rättshaveristiskt beteende eller kverulansparanoia som det kan kallas - minst 4 av 7 punkter nedan kan checkas av.

www.expressen.se/halsoliv/psykologi/sa-kanner-du-igen-en-riktig-rattshaverist/

1. Personen ser sig själv som ett offer som hamnat i klorna på en maktmissbrukande myndighet.

2. Hen ser inte sin egen del i det som har hänt.

3. Personen väljer att slå tillbaka skriftligen och tar gärna hjälp av media för att få fram sina åsikter.

4. Personen skickar inte bara ett, utan ofta flera, mejl eller brev om det som hen är missnöjd med.

5. Hen är flitig med att använda versaler och fet stil i sina mejl/brev.

6. Personen använder ofta juridiska termer tagna ur sitt sammanhang, för att ge intryck av att ha mer kött på benen än vad hen har.

7. Hen söker upp personer med liknande erfarenheter, för att styrka sina bevis och föra deras talan också.

• aktivisten no1

padirac,

Vad trevligt att du kommer med en radda personangrepp. DEt är precis sådant som vänstern får skriva hur mycket som helst, medan högern stängs av om de svarar.

Jag tänkte dock passa på att bemöta din rasistanklagelse. Jag är själv antirasist. Har aldrig någonsin skrivit något rasistiskt. Många av mina vänner och kollegor kommer från andra delar av världen med alla möjliga olika hudfärger och religioner. Det vore för mig främmande att värdera någon människa utifrån något sådant.

Den som kallat något av mina inlägg för rasistiskt är och förblir en jubelidiot av det värre slaget.

• KillBill
    Åke781111111111 skrev 2018-01-28 14:46:43 följande:

Killbill; Av någon anledning kan jag inte använda samma nick efter en period??

Du verkar vara rädd för att der ska fuskas. Men nuvarande system uppmanar till fusk något oerhört. Om min sambo går till socialen och säger att vi gjort slut får hon lågenhet oxh försöjningsstöd. Du tror inte att det faktum att vi beskattas som höginkomsttagare trots en gemensam bruttoinkomst som ligger mycket långt från brytpunkten gör det mer frestande att göra den fuskmanövern?

Man kan inte räkna med att befolkningen ska ha så hög moral som vi har.

Om du inte kan använda ditt nick så är det bättre att kolla med FL vad som har hänt än att registrera ett nytt.

Det görs en individuell prövning om du söker socialbidrag. Det finns iofs inga helt säkra system men varje år döms hundratals människor för bidragsbrott så myndigheterna kontrollerar fusk. Det stämmer inte att det är enkelt att få socialbidrag.
  • Åke77

Killbill; Om man inte har npgon förmögenhet och är långtidss

sjukskriven av läkare är det ingen konst att få socialbidrag nej.

Varför tycker du att staten ska se mig och min sambo aom ett par och individer på samma gång? Antingen ses vi som individer och jag har ingen försörjningsplikt överhuvudtaget. Eller så ses vi som ett par där jag har försörjningsplikt och vår inkomst ses som gemensam.

Det är som att man ska ses som förälder och icke-förälder beroende på varje enskild situation. Absurt helt enkelt.

Säg som det är. Du unnar ingen enskild individ en hög inkomst. Det är vad detta egentligen handlar om. Om du brydde dig det minsta om andra människor skulle du stödja mig i den situation jag är i.

• Rataxes
    KillBill skrev 2018-01-28 12:46:35 följande:
    Tycker du att det är rimligt med ett skattesystem där beskattningen ska baserar på vem man bor med? Det finns tack och lov inget riksdagsparti som driver frågan om platt skatt. 
    Sambeskattning är ingen viktig fråga för mig, men det kan säkert finnas fördelar för vissa familjer med det.

Platt skatt finns redan för kapitalinkomster. Island hade platt skatt innan finanskrisen 2008, flera länder i Östeuropa har platt skatt så det är inget unikt.

https://www.svd.se/platt-skatt-skulle-vara-ett-lyft-for-sverige

Man ska vara försiktig med att göra barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn.
  • KillBill
    Åke77 skrev 2018-01-28 15:49:03 följande:

Killbill; Om man inte har npgon förmögenhet och är långtidss

sjukskriven av läkare är det ingen konst att få socialbidrag nej.

Varför tycker du att staten ska se mig och min sambo aom ett par och individer på samma gång? Antingen ses vi som individer och jag har ingen försörjningsplikt överhuvudtaget. Eller så ses vi som ett par där jag har försörjningsplikt och vår inkomst ses som gemensam.

Det är som att man ska ses som förälder och icke-förälder beroende på varje enskild situation. Absurt helt enkelt.

Säg som det är. Du unnar ingen enskild individ en hög inkomst. Det är vad detta egentligen handlar om. Om du brydde dig det minsta om andra människor skulle du stödja mig i den situation jag är i.

Även om du inte ser det så skulle en sambeskattning var en typ av bidrag (som betalades ut om den ena partnern var sjuk). De flesta riksdagspartier är för en restriktiv bidragspolitik (för att värna arbetslinjen) och som jag nämnt tidigare så är det risk att system med sambeskattning skulle vara enkelt att missbruka. Det är enklast att ha det som det är idag och det tycker alla riksdagspartier.

Svar på tråden Världens högsta marginalskatt