Gieslle8 skrev 2017-12-14 21:57:59 följande:
Varför utgår du ifrån att alla är som du?
Det är väldigt inskränkt att du tror att alla tänker som du, och att du vill hindra de tjejer som vill vara lucia, men inte vill vara med i röstning, att få en chans.
Tycker du att det är mer rättvist att bara de populära, högljudda tjejerna, som de på din skola, som hörs och syns mest, alltid ska bli lucia?
Varför är du på de populära, gapiga tjejernas sida när du själv inte alls var populär?
Varför är du så emot att de tjejer som vill vara med i lottning till lucia, ska få vara det? Det är jättekonstigt hur du resonerar.
Gapiga, oj, var era sådana... Lustigt hur olika det kan vara. När jag gick i skolan var de populära tjejerna alltid - i mellan- och högstadiet åtminstone - de lugna, mogna tjejerna, som lärarna litade på typ. (De gapiga, det var ju typ jag, och jag var inte särskilt populär.)
Så inte fasen fick de bli Lucia för att de var mest högljudda. inte.

De var däremot de längsta tjejerna i klassen, samtliga med långt hår, och var därför de "självklara" kandidaterna. (Hur snyggt är det om ledarfiguren i tåget är kort liksom, haha. Äh, skojar.)
Tror fortfarande inte särskilt många ville bli Lucia. Tänker så här, att det finns kanske någon
enstaka av de där opopulära tjejerna som drömde om att bli Lucia och känner sig kränkta och hämmade av det än idag, och då... hamnar man på Familjeliv, och försöker blåsa upp det till ett stort, samhälleligt problem som visar hur de stackars mindre populära tjejerna får lida av dålig självkänsla hela sina liv, hm.
Nä visst, kör med lottning, men glöm att det skulle påverka aaaalla små tjejer därute, för det gör det inte.