Vad tycker du om feminism?
Vad tycker du om feminism? Jag är själv feminist och är stolt över det!
Vad tycker du om feminism? Jag är själv feminist och är stolt över det!
Det duger såklart gott och väl men att även specificera vilken feministisk ideologi man ställer sig bakom samt lyfta fram enskilda politiker som man anser vettiga i ämnet (via exempelvis valsedeln) hjälper också ens sak, precis som att vara mer specifik och lyfta fram vettiga politiker i den allmänna debatten (som exempelvis här).
Att tillhöra en politisk oppositionsrörelse på folklig nivå är inte direkt krävande, speciellt inte när man redan har för vana att diskutera i internetforum. Mycket handlar ju om att sätta bollar i rullning och om att ge luft under vingarna, resten kan politikerna som bara väntar på tillfället göra.
I övrigt så tvivlar jag inte alls på dina insatser som människa, bara så du inte tror att jag på något vis dömer dig. Jag själv har ju en väldigt bekväm position, som är en aktiv anarkafeminist här och nu. Att arbeta direkt med folkrörelsen har sina fördelar, speciellt för den late...
Folk får tro på vad de vill. Det som jag motsätter mig är bristen på kritiskt tänkande och indoktrinering. Det finns exempelvis inget vetenskapligt bevis för att "patriarkatet" eller "strukturer" existerar och ändå propageras detta som om det vore den ultimata sanningen.
Feminism är en ondskefull ideologi som går ut på att polarisera och skapa grupperingar där den egna gruppen ses som överlägsen. I det här fallet handlar det om kvinnor som ska se sig själva som överlägsna.
Feminismen kan jämföras med nazismen. De är två likvärdiga människofientliga ideologier. Tyvärr finns det några troll här på forumet som håller på och försöker få feminismen att se "moderat" ut. Man ältar på om hur alla innerst inne är feminister och hur alldagligt det är så att folk inte ska se genom lögnerna och upptäcka vilken hatfylld ideologi det är. Feminism måste bekämpas, gång på gång. Precis som nazism, fascism och annan rasistisk ideologi.
Feminism är en ondskefull ideologi som går ut på att polarisera och skapa grupperingar där den egna gruppen ses som överlägsen. I det här fallet handlar det om kvinnor som ska se sig själva som överlägsna.
Feminismen kan jämföras med nazismen. De är två likvärdiga människofientliga ideologier. Tyvärr finns det några troll här på forumet som håller på och försöker få feminismen att se "moderat" ut. Man ältar på om hur alla innerst inne är feminister och hur alldagligt det är så att folk inte ska se genom lögnerna och upptäcka vilken hatfylld ideologi det är. Feminism måste bekämpas, gång på gång. Precis som nazism, fascism och annan rasistisk ideologi.
Att du kallar alla som inte tycker om feminism för idioter lär inte få över nån på din sida. Feminismen är den enda "rumsrena" ideologin som delar upp människor i olika grupperingar och rangordnar dom. Den är fullt jämförbar med nazismen och borde inte vara "rumsren".
Män och kvinnor är fundamentalt olika. Likvärdiga, men olika. De ska ha olika funktioner i samhället, och på så sätt bygga samhället tillsammans och komplettera varandra. Det faktum att den feministiska ideologin förnekar dessa olikheter kommer att bli dess död. Ideologin är onaturlig.