BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej på er.
Jag tänkte hoppa in här också. Jag är gravid i v 8 (7+2). Beräknad till den 16/9 enligt min app. Detta är mitt första barn.
Mår för tillfället skit. Började må illa för ca 3 dagar sedan. Mår illa konstant hela tiden, lyckas avvärjt mig från att kräkas ibland men lyckas inte alltid. Har ont i bröstvårtorna till och från. "Växtvärk" emellanåt. Trött så in i kaklet. Kan sova dygnet runt om jag skulle vilja/kunna.
Har inskrivningssamtal den 14/2.
Hoppas bara allt går bra. Blir orolig då jag läser om alla mf och ma. Helt otroligt vad lite det pratas om det egentligen. Insåg inte hur vanligt det faktiskt är förrän jag blev gravid och "googletokig".
Lycka till allihopa! <3
Idag bestämde jag och mannen att boka privat ultraljud. Så vi beställde tid och skall dit om 2,5 vecka. Då kommer jag att vara i v 10+4. Så det blir barnvakt och en tur till storstan, men det blir mysigt.... Hoppas jag.
Hej
Har inte skrivit på ett tag har varit då orolig inför vulkan idag.
Fick se det lilla riskornet med ett hjärta som slog.
Enligt bm jag pratat med tidigare bör jag idag vara i v 6+1 men läkare trodde fostret var 4-5 veckor (kan han ha sagt 5mm stort?) räknar dr hur gammalt själva fostret är eller hur långt gången jag är? Han mumlade (å jag är hörselskadad) men han tyckte det såg bra ut och grynet låg på rätt plats så ska försöka slappna av lite nu å invänta kub för nästa tjuvtitt.
hej på er.. När är ni beräknade?
Min läkare sa att jag är i vecka 6+4 (när jag gjorde vul) och då var embryot 7,5-7,7 mm stort.
Okej, jag var på vul när jag var 7+3, mätte då fostret till 9,7mm och fick då att jag var 7+0 i ställtet. Därför jag var nyfiken
Vad spännande med alla som fått se lilla hjärtat slå i dagarna! Grattis till er!
Det är verkligen roligt att följa alla här. Även om vi inte känner varann och man inte alltid har tid att skriva själv så kan man alltid känna sig peppad :)
Jag hade egentligen tänkt vänta tills jag sett ett hjärta slå innan jag skriver något här, men nu kan jag inte hålla mej längre. Är i vecka 6+0 idag med bf 27/9.
Min förra graviditet slutade med ett MA som uppdagades då vi skulle göra KUB-UL i vecka 13. Embryot hade slutat utvecklas redan i vecka 6 så det blev väldigt jobbigt att få veta det så sent. Kände mej lurad av min egen kropp. Graviditeten avslutades sen med en kirurgisk abort och 2 månader senare sjönk HCG äntligen och 3 månader efter skrapningen kom ÄL igång igen. Den positiva delen av historien är att vi blev gravida snabbt igen och nu går jag in i vecka 7. Tyvärr har jag svårt att glädja mej denna gång, är så otroligt rädd att falla lika djupt igen. Alla graviditetssymptom försvann nu i mitten av vecka 6 och jag är så orolig att det går likadant som förra gången. Jag har tjatat mej till ett VUL i mitten av vecka 8 (mitt landsting erbjuder normalt inte UL innan RUL i v 19, men tydligen går det att få tid ändå, så våga ring och fråga ni som är i samma sits). Om 11 dagar får jag veta om den lever eller ej?
Jag vill bara tacka alla som delar med sig av sina historier. Jag hoppas såklart att det ska gå bra för alla andra men det känns bra att veta att jag inte är ensam att vara med om liknande!
Vart har du läst det?
Det vore ju helt oroligt, blir 29 i sommar =D