BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Jag kom precis hem från barnmorskan, 25+2, SF-mått 26cm och 3kg i viktuppgång. Blodtryck 110/70
På grund av en fel vid tidsbeställningen hade jag fått tid hos en annan än henne jag brukar gå hos (samma förnamn) och det var så tydligt att jag bara var ännu en patient som skulle avklaras så att man kunde gå på kafferast snart. Det var inget lyssnade på hjärtljud, jag nämnde att jag har väldigt svårt att sova, att jobbet påverkar mig väldigt mycket, foglossning osv men fick absolut inget gehör. Kom inte ens fram till bilen innan tårarna sprutade och jag kände mig så otroligt misslyckad som inte ens kan stå upp för mig själv, hur ska jag kunna stå upp för mitt barn? Jag har känt ett tag att mitt arbete tär alldeles för mycket på mig, framförallt de dagar man har ett 10 timmars helgpass som nästan alltid är kaotiska, en AC som inte kan kyla lägre än 24°C och nästan omöjligt att sitta ner ens 5 minuter, och lycka är de gånger man hinner med en 20min lunchrast (med bara några få avbrott) om nu varken bm eller chef lyssnar, vart vänder man sig då? :(
Jag kom precis hem från barnmorskan, 25+2, SF-mått 26cm och 3kg i viktuppgång. Blodtryck 110/70
På grund av en fel vid tidsbeställningen hade jag fått tid hos en annan än henne jag brukar gå hos (samma förnamn) och det var så tydligt att jag bara var ännu en patient som skulle avklaras så att man kunde gå på kafferast snart. Det var inget lyssnade på hjärtljud, jag nämnde att jag har väldigt svårt att sova, att jobbet påverkar mig väldigt mycket, foglossning osv men fick absolut inget gehör. Kom inte ens fram till bilen innan tårarna sprutade och jag kände mig så otroligt misslyckad som inte ens kan stå upp för mig själv, hur ska jag kunna stå upp för mitt barn? Jag har känt ett tag att mitt arbete tär alldeles för mycket på mig, framförallt de dagar man har ett 10 timmars helgpass som nästan alltid är kaotiska, en AC som inte kan kyla lägre än 24°C och nästan omöjligt att sitta ner ens 5 minuter, och lycka är de gånger man hinner med en 20min lunchrast (med bara några få avbrott) om nu varken bm eller chef lyssnar, vart vänder man sig då? :(
Den 8/6 ska jag äntligen dit känns som en evigheterna jag var dör på kontroll. Kommer då vara i 24+2, min vikt tror jag dock visar på limerick + än för dig typ 10 skulle jag tro i alla fall enligt vågen hemma
En milstolpe idag! Vecka 22+0. Dvs jag får åka in på förlossningen om något händer.
Vikt totalt + 11,4kg. (Inte roligt...)
Annars mår jag bra i kroppen förutom mycket sammandragningar.
Hur mår ni andra?
Hej alla. Jag är i v24+5, väger 6-7kg plus sen jag fick reda på att jag är gravid. Jag får träffa min bm var tredje vecka vilket jag tycker är jätteskönt. Har lyssnat på hjärtat flera gånger (brukar vara runt 150), hade lite lågt järnvärde iv21 när jag var där efter rul så har ätit några järntabletter (nizefren tror jag de heter, med en c-vitaminbrus för bästa upptagning) och på min senaste koll hade jag jättebra värden igen så nu ska jag bara fortsätta ta dem ett par gånger i veckan. Jag har bra, på gränsen till lågt blodtryck. Jag tror jag hade mag-mått 24 eller 25cm förra veckan vilket de sa var normalt. Det som förvånar mig är att jag har lågt blodsocker, runt 4-4.5, jag äter lite fika/glass/choklad varje dag så har varit rädd för att ha högt blodsocker.
Jag måste säga att jag är så himla lycklig och glad! Jag har inga jobbiga krämpor (än), lite stel i ryggen ibland och lite svullen i underlivet men inget som jag lider av, jag kan sova, jag tränar lite, jag är oftast pigg, jag känner min son röra sig i magen flera gånger varje dag, jag känner mig fin i min mage, och min man tycker att jag strålar :) Livet är så härligt, och jag är så tacksam att jag får vara gravid och snart ska få ett barn att ta hand om, och att jag hittills har haft en okomplicerad graviditet. Nu hoppas jag det håller i sig tills han kommer ut!
Glad tisdag allihopa!
Vad kul att de flesta mår bra såhär långt! =)
Pigmentfläckar! Jag har varit ute i solen en hel del och mitt ansikte ser smuttsigt ut, jag har fått bruna utspridda hudförändringar av solen.. Pannan, hakan, under ögonen... Sambon tycker de ser gulligt ut. Men jag har läst att dessa inte brukar försvinna efter graviditeten?!
Är det nån mer som fått lr haft detta och isåfall, hur fick ni bort de... Om ni fått bort de??
Hej!
Jag skrev mycket här i början sen började jag må så dåligt att jag inte orkade skriva. Har läst och hängt med men var för orkeslös att skriva, all energi gick till jobbet och barnen. Nu har jag kommit in i en bra period.
Grattis till er alla som varit på rutinultraljud och sett era bebisar!
Vi väntar en pojke 21 september
Ha åderbrock pp hela högerben så det ser förjäkligt ut och jobbar 100% än så länge :-/
Är det någon mer än jag som har typ skinflåddtunga, med sprickor i som svider och gör ont?!
Mina besvär började i januari då jag brände mig när jag provsmakade maten jag lagade. Har efter det inte blivit bra, har tänkt på det när jag äter typ apelsin, citron, kiwi, inlagdgurka. Men nu sista veckan gör det ont även när munnen är tom, rent av när jag pratar!
Hade tänkt lyfta det med bm på fredag men vete 17 om jag kan vänta till dess! Då jag tänkt att det kom med graviditeten, men det kanske ej är något samband.
Är det någon mer än jag som upplever att bebisen har lugnare dagar i magen än andra? I tre dagar nu har jag inte känt bebisen lika mycket som jag brukar men känner också att de sparkar som jag ändå känner kommer långt ner i buken så jag gissar på att bebis har vänt på sig och att jag därför inte känner lika mycket. Hur upplever ni de små i magen?
Är det någon mer än jag som upplever att bebisen har lugnare dagar i magen än andra? I tre dagar nu har jag inte känt bebisen lika mycket som jag brukar men känner också att de sparkar som jag ändå känner kommer långt ner i buken så jag gissar på att bebis har vänt på sig och att jag därför inte känner lika mycket. Hur upplever ni de små i magen?