BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hur gör/tänker ni kring alkoholfritt vin (0,5%)?
Det är inte ofta jag är sugen på vin, men nu när det varit värmebölja hos oss o ett bra tag blev ja sugen på rosé vin, gick glad ihågen in på systemet och köpte en flaska alkoholfritt, MEN när jag druckit ett par glas lägger jag märke till att det står 0,5% på flaskan :-/ känner mig jätte dum.
Har nu lite ångest och dåligt samvete för att jag drack det och känner mig lurad, då det står alkoholfritt på etiketten oxå. Vill ju inte att det skall påverka bebis på någevis.
Det är inte ofta jag är sugen på vin, men nu när det varit värmebölja hos oss o ett bra tag blev ja sugen på rosé vin, gick glad ihågen in på systemet och köpte en flaska alkoholfritt, MEN när jag druckit ett par glas lägger jag märke till att det står 0,5% på flaskan :-/ känner mig jätte dum.
Har nu lite ångest och dåligt samvete för att jag drack det och känner mig lurad, då det står alkoholfritt på etiketten oxå. Vill ju inte att det skall påverka bebis på någevis.
Jag är rätt så liberal när det gäller alkohol under graviditeten men jag är inte så sugen på alkohol alls iofs. Men jag har smakat på min sambos vin vid middagar och drack 2cm champagne när min pappa fyllde 60 häromdagen. Jag tror att råden är lite överdrivna.
Ja, vi tog samma färg på sitt och liggdel. Var helt inne på Black Denim men var som sagt orolig att den skulle bli för mörk.
Väldigt smidig vagn måste jag säga.
Men när jag satte ihop den med liggdelen blev jag först jätte arg över att de gick att "rucka/gunga" på liggdelen när man satt fast den i vagnen (Om du förstår vad jag menar) och tänkte att de var skitkvalite tills det slog mig att de nog skulle vara så.... HAHA...!! Har ni satt i hop er vagn?
Har ni varit hos bm och gjort den "riktiga" kontrollen än? Jag var där idag! Blodsocker, blodtryck var bra... Järnvärdet var okej. Vikten ligger bra... 5 kg upp. Och sf måttet var 24....hur stort är erat sf mått? Jag är i vecka 24+4
Har ni varit hos bm och gjort den "riktiga" kontrollen än? Jag var där idag! Blodsocker, blodtryck var bra... Järnvärdet var okej. Vikten ligger bra... 5 kg upp. Och sf måttet var 24....hur stort är erat sf mått? Jag är i vecka 24+4
Tack alla som besvarat mitt inlägg om alkohol fritt vin.
Känns skönt att läsa och känner att det är ok nu. Har för mig att jag läste liknande om 0,5% när jag var gravid förra gången.