BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
BF +2 idag.
Vaknade av en värk inatt och har senare under dagen haft återkommande svaga värkar. Inte regelbundet dock. Var till BM på kontroll i morse. Hon kollade status på tappen.. helt stängd och omogen. Gick inte att göra en hinnsvepning. ???? Men hon sa att när det väl kommer igång kan det gå fort för en omföderska. Dock att med tredje barnet kan det vara förvärkar i flera dagar, speciellt på kvällar/nätter. Så nu är jag nedslagen, försöker hålla hoppet uppe... men är inställd på att vänta, länge! ????
Tack! <3 <3
Idag var jag inne på kontroll eftersom det fortsatte komma mycket vätska som dessutom var rosa. Men icke, det verkar inte vara vatten trots allt utan troligen de sista slemproppsresterna. Jag var i alla fall en centimeter öppen och tappen mjuk och 1cm lång. Barnmorskan kunde känna hinnorna. Så vi fick åka hem, men med förhoppningen att hennes petande också nu sätter igång något. Hoppas bara på en skön natts sömn först.
Pratade med förlossningen om att tidigarelägga igångsättningen, så ska in på måndag för bedömning. Hoppas tappen är såpass mogen att jag får stanna kvar för igångsättning, orkar inte ytterligare 10 dagar av detta. Sover, om jag har tur, ca 3-4 timmar per dygn. Ständiga, smärtsamma förvärkar och det där jäkla trycket nedåt. Vore väl okej om jag visste att det var på gång, men just nu blir sammandragningarna inte tätare eller starkare och när jag var inne i måndags var tappen öppen för fingret men inte mer påverkad än så. Är så trött, både fysiskt och mentalt.
Hoppas jag får min igångsättning på måndag!
Nu har jag 23 dagar kvar till bf. Jag har dyrt och heligt lovat mig själv att inte leta tecken som tyder på att förlossningen är på gång och likförbannat googlar jag som en tok på slempropp. Detta är mitt 3dje barn och jag vet ju om att bebisen kommer när kroppen är redo.
Suck blir så less på mig själv!
Men nu är det nära.
Har 4 dagar kvar till bf, 3e barnet... Ingen mer slemmis, inga känningar och allt har bara dött ut. De andra två ggrna har utan förvarning startat med kraftiga värkar sent på kvällen/tidigt på morgonen. Så jag förväntar mig mer lr mindre att bli lika överaskad denna gång.
Men jag tror jag håller på att accepterar eller förlikas med tanken på att gå över bf. Har bokat in utvecklingssamtal med sonen på tisdag (bf-1) och så har vi bm på onsdag (bf)... Börjar se fram emot besöket för jag ska fråga om hon kan kolla ifall det hänt något med tappen etc.
Har även beställt material till sonens sänggavel jag håller på å bygger, som kommer i veckan. Så ja, jag tror vi (läs jag) kommit över den där perioden med att leta tecken, hoppas etc. Vilket känns skönt på ett sätt.
Har ju en del att se fram emot i veckan hehe. Måste dammsuga och skura alla 142kvm också =D
Sonen kom 41+6 och dottern 37+6.. Så denna blir spännande!
38+4 och 9 dagar kvar till BF, så hör länge har jag inte varit gravid någon gång..
pojkarna kom 37+3 och 38+3.
5 dagar kvar att jobba, återstår att se om jag orkar det, är tröttare än tröttast denna helgen och psykiskt åker jag bergochdalbana, så pass att sambon tycker att jag skall sjukskriva mig och vara hemma och vila. Men jag vet inte om oron blir bättre av att bara vare hemma på dagarna, och sen vill jag ju ha ut så stor lön som möjligt.
Hej på er! Här blev lillan två veckor igår. Sjukt vad snabbt tiden går när bebisen är ute, jämfört med när man är gravid.
Vi blev utskrivna från hemsjukvården i torsdags eftersom gulsoten är borta och hon inte längre behöver sonden. Det känns otroligt skönt att slippa krångla med den. Amningen fungerar fint och hon är än så länge en väldigt harmonisk liten bebis. Jag mår också väldigt bra efter den här förlossningen både fysiskt och psykiskt, en enorm skillnad mot hur jag mådde med första barnet. Hoppas att det håller i sig bara.
Hoppas ni som väntar får träffa era små väldigt snart!
Hej på er! Här blev lillan två veckor igår. Sjukt vad snabbt tiden går när bebisen är ute, jämfört med när man är gravid.
Vi blev utskrivna från hemsjukvården i torsdags eftersom gulsoten är borta och hon inte längre behöver sonden. Det känns otroligt skönt att slippa krångla med den. Amningen fungerar fint och hon är än så länge en väldigt harmonisk liten bebis. Jag mår också väldigt bra efter den här förlossningen både fysiskt och psykiskt, en enorm skillnad mot hur jag mådde med första barnet. Hoppas att det håller i sig bara.
Hoppas ni som väntar får träffa era små väldigt snart!
Nu är min tredje lilla flicka här! Värkarna startade på BF +4. Typ 1h efter att jag och mannen testade färdknäppen! Fick även en liten blödning. 12h senare idag kl 00:27 föddes hon, så på BF +5. 3270g och 50cm. Är såå trött men lycklig. Amningen kom igång direkt. Hon föddes i framstupa kronbjudning så fick kämpa lite extra jämfört med storasyskonen. Man har ju hört att trean kan vara lite extra jobbig.. men det gick!!
Jag håller tummarna för er tjejer! Snart får ni hålla knytet i famnen. <3