• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Lotten93
    Marie357 skrev 2018-01-21 17:47:17 följande:

Sambon vill att vi ska göra KUB testet, men jag hade gärna hoppat det... 

Får man fråga varför? Det innebär ju inga risker för varken mamma eller bebis :) däremot kan jag väl iofs förstå att man blir orolig om man får ett dåligt resultat såklart. Men jag känner att det är bättre att vara förberedd i så fall om det skulle vara högre risk för barnet att födas med en sjukdom.
  • Isavanna1
    beso skrev 2018-01-21 20:29:06 följande:
    Ber en bön om att det ska gå bra för er! Rädslan är orättvist plågsam! Vilken tid på tis? Kommer att hålla tummarna o tänka på dig!
    Tack snälla du. 8,30.
  • Mawie

Efter vårat första mf, berättade vi efteråt för mina barn som var 12 och 10 vad som skett och varför vi var ledsna.

Min 10 åring blev ledsen och när han skulle sova , så berättade jag att antagligen var det något som urvecklats fel, att barnet kanske hade fötts med ett handikapp

-Men mamma jag hade älskat min syskon ändå!

Kunde inte säga så mycket men är glad att jag fått en son med så mycket hjärta<3

• beso
    Mawie skrev 2018-01-21 21:23:37 följande:

Efter vårat första mf, berättade vi efteråt för mina barn som var 12 och 10 vad som skett och varför vi var ledsna.

Min 10 åring blev ledsen och när han skulle sova , så berättade jag att antagligen var det något som urvecklats fel, att barnet kanske hade fötts med ett handikapp

-Men mamma jag hade älskat min syskon ändå!

Kunde inte säga så mycket men är glad att jag fått en son med så mycket hjärta<3

Åh men lille vännen..ja detta e ju risken efter att man berättat för barnen..men helt hundra kan man ju aldrig bli..! :/ Jag har berättat tidigt för att det märks på mig..rätt eller fel..vet jag inte. Men jag säger redan från början att man inte vet om dom stannar kvar..ibland hälsar dom bara på en kort stund innan dom får vingar o flyger vidare..att dom i början är så pyttesmå att man knappt kan se dom..
  • Wind Up Toy

Hej!

Vågar knappt skriva här för är så rädd för att jinxa detta!

Plussade i måndags och Blev väldigt överraskad för hittade ingen äl sist.

Har 1 tidigt mf och 1 utomkveds i bagaget från i somras så är ganska räds för mer bakslag.

Blir 40 i år så en blir ju inte yngre heller ????

Men om vi har lite medvind så ser det ut som bf 25 september.

Har fått tid den 31 för undersökning pga de senaste grav och tiden släpar sig fram ????

Annars så har vi en snart 5åring här hemma som tjatat om syskon i 2 år.

Ser i tråden att det är flera som går och väntar på fler svar håller tummarna för oss!

• Skilla15

Hej:) bra kämpat allesammans, fantastiska bergodalresor vi får göra i våra kvinnokroppar både på gott och ont. Försöker med syskon

11e dec 2017 fick jag bekräftat ofostrig graviditet, i vecka 9. Missfallet startade omgående samma dag den veckan och det blev tillhörande skrapning. Så det blev en känslo storm med tillhörande kortvarigt hcg halt kvar i kroppen året ut och med några tillhörande positiva resultat i efterhand. Men jag tänkte , tänk om kroppen min tar denna skrapning som en menstration och faktiskt ägglossning kan ske 2-3 veckor efter skrapning, så vi chansade. Hade liksom ingen koll på lossningen efter detta. Men den 7e jan testade jag negativt test. Sen nu i lördags den 20 e jan vågade jag mig på testet som gått och gnagt i mig, å det va ett nytt plus ;) en ny stegring av hcg har påbörjats , kan knappt tro det själv just nu+men helt klart kvinnokroppen slutar man aldrig förvånas över . så får vi se vart detta bär av denna gången,

hoppas innerligt att det får stanna kvar

( har aldrig kännt mig så grundlurad i hela mitt liv och då av den egna kvinnokroppen i form av ofostrig graviditet)

• Ciasandstrom

Hej! Är det någon som äter Pharbio Gravid? Behöver man extra tillskott av folsyra eller räcker dessa för att täcka det? 

Sen doseringen, det står ju två per dag, tar ni en morgon och kväll, eller två samtidigt? 

Underliga funderingar kanske men =)

• Nostalgity

Ringde för ett tidigt ul nu på morgonen, fick tid 20e februari och kommer då vara i vecka 11, passar perfekt för oss att kolla så den lever just då... För då kan vi outa det efteråt =) tänkte vänta tills fästmannen fyller den 18e mars, men vi får se hur de går! I vecka 11 är det iaf lite mer säkert att vi får behålla det lilla.

Nu väntar jag bara på att gyn ska ringa upp 09.35 så jag kan skälla på dom! Och ringer dom inte upp igen ang provsvaren innan klockan 14 så åker jag upp och skäller ut dom efter noter. För nu får de fasiken vara nog ;)

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Mimipig
    Ciasandstrom skrev 2018-01-22 08:21:23 följande:

Hej! Är det någon som äter Pharbio Gravid? Behöver man extra tillskott av folsyra eller räcker dessa för att täcka det? 

Sen doseringen, det står ju två per dag, tar ni en morgon och kväll, eller två samtidigt? 

Underliga funderingar kanske men =)

Minst 400mg/dag. Innehåller den det så funkar det väl.
  • Mimipig

Är det någon mer här med erfarenhet av foglossning som även fått ont i knäna?

Svar på tråden BF September 2018