BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Någon som varit med om små blödningar redan vecka 4 5 i era tidiga graviditeter men som trots det gått vägen? Nu efter ett nytt plus, har jag tyvärr idag påbörjat lite rosa röda flytningar. Men det kan kanske vara normalt också. Blödde aldrig i min fungerande graviditet med mitt första barn. Så har ingen erfarenhet av det.
Jag blödde i 7 dagar i sträck i de veckorna. Hade först rosa på pappret i några dagar sen kom det klarrött blod. .. För att sen fortsätta med rosa. Hade inge ont och fortsatt ömma bröst. Slutade blöda i måndags förra veckan, och sen dess har de bara fortsatt med illamående, yrsel, brösten ömmar mer för varje dag som går, flytningar, vimsig, trötthet.... U name it!
Idag ringer dom om mina blodprov men i onsdags hade jag 12000 i hcg, så det bådar ju gott!
Jag var livrädd och orolig att det var ett till mf.... Jag sa till sambon att varför klarar vi inte av att behålla?! Medan han sa att vi inte ska måla fan på väggen förän något är konstaterat. Jag var HELT inställd på mf då jag aldrig förr blödigt i en fullgången graviditet.
Men nu har det ju vänt och hittills verkar de som vi får behålla det!
varför ska du ta blodförtunnande?
Jag ska äta trombyl för när jag väntade barn nr 1 var hela moderkakan full med blodproppar och han vägde endast 1690 g i vecka 34+3.
Usch, det var ingen vidare start på dagen idag.. Går in i v7 idag och illamåendet kom verkligen som ett brev på posten..
Jag vaknade och var helt slut, jag vaknade vid 9 men kom inte upp förrän 11.30, jag var så trött så ögonen kollade i kors. Efter morgonpromenaden med hunden så blev jag helt svimfärdig och fick springa in på toaletten med hinken i högsta hugg, lutandes mot väggen och svettades. Det var så att man trodde att man skulle dö. Sen gick det över som ingenting. Nu sitter jag fortfarande här på toaletten och törs inte gå upp än. Jag har fortfarande en hund kvar att gå ut med och jag är rädd för att samma sak ska hända igen.
Nej, jag går nog och lägger mig sen igen..
Ja obehagligt. Ett vul kan absolut kännas bra då. Nu håller vi tummar att det finna något där inne som lever och att det tickar redan i vecka 6. Vecka 8 är väl jätte bra att försöka få till sig ett vul, så man lugnar sig lite. Jag fick en tid redan 2 feb. Nu e man nervös pga av att det var tomt senast. Att kroppen kan hålla något kvart hela nio veckor utan foster.
Håller tummar för allas + och ni som ska testa????
Jag hade som du beskriver en lätt blodig flytning (dock inte färskt i 2 dagar i förra veckan (5+3,5+4) fick höra att små blödningar är rätt normalt, efter 3 dagar med färskt blod bör man kontakta bm men om man har torkat blod eller bara någon enstaka gång och fortfarande har symptomer ska man inte oroa sig. Det är dock otroligt obehagligt! Jag har tänkt ta ett privat vul I vecka 8 för att lugna nerverna lite!Åh så skönt att höra, har hållit tummarna för ett bra resultat ??
Nej den är hemlig därför jag behöver mailadress för att bjuda in. Ingen mer än dem som är medlemmar i gruppen ser den. Går inte söka fram på nått sätt.
Stackars! :( Jag vet d e hemskt! Så svårt när man har saker man bara måste göra.. Hur mår du nu?
Ja obehagligt. Ett vul kan absolut kännas bra då. Nu håller vi tummar att det finna något där inne som lever och att det tickar redan i vecka 6. Vecka 8 är väl jätte bra att försöka få till sig ett vul, så man lugnar sig lite. Jag fick en tid redan 2 feb. Nu e man nervös pga av att det var tomt senast. Att kroppen kan hålla något kvart hela nio veckor utan foster.
Håller tummar för allas + och ni som ska testa????

Världens trevligaste tant ringde upp mig nyss ifrån gyn! Och hon hade pratat med doktorn och min graviditet verkar helt och fullkomligt normal!! Hcg har stigit som det ska och ligger högt och bra =D. Hon sa att dom självklart bara kan svara utifrån blodprovena eftersom jag inte blivit undersökt. Så hon fråga om jag ville bli undersökt för att konstatera graviditeten och se den... Självklart sa jag. Så hon ringde en privat klinik dom samarbetar med och boka en tid åt mig, på fredag kl 8:15!
Känns som julafton och kan inte bärga mig till att berätta för mannen min!!
Kan man se hjärtat slå i vecka 6+6?
Ja skulle oxå vilja vara med i fb gruppen. Vet fortfarande inte hur man citerar så jag hoppas den berörda läser. :D
metall6@rocketmail.com