• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Nastka

Skulle det inte va gulligt med bollmage på bröllopet då? ;) Lite svårt med orken såklart när man e höggravid..o hitta klänning som passar Haha!

Kram[/quote]

Jag själv hade stor babymogen på min brollop och trodde det var jätte gullig.

Hade klänning men gorsett i 8:månaden

• Marie357
    LA8 skrev 2018-01-20 20:53:06 följande:

Hur tänker ni kring kub-test? Ska ni göra?

Sedan en tid erbjuds alla i vårt landsting detta, dvs inte bara 35+. Är nästan helt säker på att göra det. För förra gången tyckte jag det var väldigt långt till rul (v20) för att få det bekräftat att allt var som det ska. Kanske främst för att jag knappt hade några gravidsymtom alls. Nu har jag några fler, men ändå väldigt lindriga mot andra jag känner, så det är bara att tacka å ta emot.

Sambon vill att vi ska göra KUB testet, men jag hade gärna hoppat det... 
    nouw.com/denöppnakampen
  • Isavanna1

En fundering, jag vet ju att man kan få ma. Men hur länge kan man gå med det innan kroppen vill göra av med fostret? Känner man sig precis som gravid eller hur fungerar det?

• beso
    Isavanna1 skrev 2018-01-21 18:56:58 följande:

En fundering, jag vet ju att man kan få ma. Men hur länge kan man gå med det innan kroppen vill göra av med fostret? Känner man sig precis som gravid eller hur fungerar det?

Har för mig jag läst om nån som hade ma i v18 och några i v 15..men de flesta verkar upptäckas tidigar pga ultraljudet i v 12 ca. :( Så hemskt! Vissa har kvar alla symptom. Vissa har mindre. Andra har tappar alla symptom.
  • Isavanna1
    beso skrev 2018-01-21 19:10:05 följande:
    Har för mig jag läst om nån som hade ma i v18 och några i v 15..men de flesta verkar upptäckas tidigar pga ultraljudet i v 12 ca. :( Så hemskt! Vissa har kvar alla symptom. Vissa har mindre. Andra har tappar alla symptom.
    Tack. Men så egentligen kan allt eller inget vara ma... NU känner jag mig inte ett dugg lugnare...Gråter
  • beso
    Isavanna1 skrev 2018-01-21 19:28:24 följande:

Tack. Men så egentligen kan allt eller inget vara ma... NU känner jag mig inte ett dugg lugnare...

Nä..precis..förlåt om jag gjorde d värre eller inte kunde lugna dig..men detta var vad jag kom fram till efter timmar av googlande lite överallt tyvärr.

Jag oroar mig själv för må och mf nu. Känner inte mkt symptom. Men när jag väl mår illa (som nu..) försöker jag ändå tänka att att allt är ok. Tror nog om jag får gissa att det är så i de flesta fall iaf. Men jag vet inte. Finns ju dom som känner nada oxå men allt e tipptopp!

Min mamma brukar säga att gravida kvinnor borde ha haft ett litet fönster på magen så att man kan se att allt är ok!
  • Orkide
    Isavanna1 skrev 2018-01-21 19:28:24 följande:

Tack. Men så egentligen kan allt eller inget vara ma... NU känner jag mig inte ett dugg lugnare...

Jag är också jätterädd, tror vi får vänja oss med rädslan. Försöka hitta något att bli engagerad i. Svårt ja vet. Vi ska klara det här. Kram
  • Isavanna1
    beso skrev 2018-01-21 19:56:53 följande:
    Nä..precis..förlåt om jag gjorde d värre eller inte kunde lugna dig..men detta var vad jag kom fram till efter timmar av googlande lite överallt tyvärr.

Jag oroar mig själv för må och mf nu. Känner inte mkt symptom. Men när jag väl mår illa (som nu..) försöker jag ändå tänka att att allt är ok. Tror nog om jag får gissa att det är så i de flesta fall iaf. Men jag vet inte. Finns ju dom som känner nada oxå men allt e tipptopp!

Min mamma brukar säga att gravida kvinnor borde ha haft ett litet fönster på magen så att man kan se att allt är ok!
    Men ingen fara, jag har också googlat mig till sömns. Jag får besked på tisdag, ska verkligen försöka att bara ta mig igenom i morgon. Sen är väntan liksom över, oavsett vad svaret blir!
    Din mamma är en smart kvinna!
  • Isavanna1
    Orkide skrev 2018-01-21 20:03:53 följande:
    Jag är också jätterädd, tror vi får vänja oss med rädslan. Försöka hitta något att bli engagerad i. Svårt ja vet. Vi ska klara det här. Kram
    Ja så är det nog... på tisdag får jag besked så i morgon kommer vara den längsta dagen på väldigt väldigt länge... Det kommer ordna sig för oss!
    kram
  • beso
    Isavanna1 skrev 2018-01-21 20:10:35 följande:

Men ingen fara, jag har också googlat mig till sömns. Jag får besked på tisdag, ska verkligen försöka att bara ta mig igenom i morgon. Sen är väntan liksom över, oavsett vad svaret blir!

Din mamma är en smart kvinna!

Ber en bön om att det ska gå bra för er! Rädslan är orättvist plågsam! Vilken tid på tis? Kommer att hålla tummarna o tänka på dig!
Svar på tråden BF September 2018