• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • 5plus
    Isavanna1 skrev 2018-01-20 16:58:24 följande:

Jag vet ju inte ens om jag bär på ett levande foster förrän tisdag förmiddag så jag försöker att inte tänka eller känna för mycket alls fast det är SÅ svårt. Vi vill ju ha barn så jag försöker tänka långt fram men inget precist. Vilken vagn vill vi ha när det blir aktuellt? Var ska vi sätta spjälsängen osv. Men som det är här och nu vill jag inte ens kalla mig gravid på riktigt för jag vet ju inte...

Sitter i samma sits! Ska ringa barnmorska på måndag eftersom jag plussat på 5 test fre+lördag. Tänker att 5 test inte kan ljuga men jag vågar inte tro något.

Inte haft mens på ett år så bara det spökar i huvudet när det nu finns 5 plus!

Kan som du inte kalla mig gravid med Kan inte heller sluta kolla på alla test!

• Isavanna1
    5plus skrev 2018-01-20 17:46:13 följande:
    Sitter i samma sits! Ska ringa barnmorska på måndag eftersom jag plussat på 5 test fre+lördag. Tänker att 5 test inte kan ljuga men jag vågar inte tro något.

Grattis! Men jo klart du är gravid! Testerna ljuger inte för dig. Jag var hos läkaren på tidigt vul men kunde inte se någon hjärtaktivitet så jag fick ny tid för att se om det bara var tidigt eller det stannat av.
  • 5plus
    Isavanna1 skrev 2018-01-20 17:48:35 följande:

Grattis! Men jo klart du är gravid! Testerna ljuger inte för dig. Jag var hos läkaren på tidigt vul men kunde inte se någon hjärtaktivitet så jag fick ny tid för att se om det bara var tidigt eller det stannat av.

Tack!!

Hoppas jag också kan få tidigt ultraljud så man kan avgöra när det isåfall är beräknat, så svårt utan blödning att se tillbaka till!

Och håller tummarna för att de nästa gång kan hitta hjärtljud och en liten knodd!!
  • Nostalgity
    beso skrev 2018-01-20 10:47:03 följande:

Ja jag oxå! Har svårt f vatten! Mjölk går bra men tar ju slut hela tiden! ;)

Jag har alltid tagit ett glas vatten när jag varit törstig, till maten etc. Alltid föredragit vatten. Men nu går de inte så bra! Jag kan dricka ett glas vatten om jag håller andan... Det luktar sååå mycket järn, och glaset luktar diskmedel. Mitt luktsinne är tusen ggr värre än innan och innan hade jag luktsinne som en gravid haha
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • beso
    Marie357 skrev 2018-01-20 16:44:23 följande:

Jag hade mf mellan sonen 15 år och dottern 13 år, men det är svårt att slappna av. Nu hade jag MF sist i april, men då fick jag rosa flytningar redan dagen efter jag hade testat. och började blöda efter 4 dagar. Nu har jag snart passerat det så jag går ha så delmål..

Jag har haft 8mf p 2år..! :( Brukar komma redan i v 5-6. Nu går jag in i v9 imorgon! :) Me oron är såklart där hela tiden! Men jag har gjort en liten schysst deal med mig som funkar liiite iaf..och det är att jag tänker att om jag nu inte får ett fullt liv med min älskade lilla jag har i magen..så ligger han el hon just nu i sin mammas mage, min mage, och just nu är allt som det ska och den lilla tid i kanske har så ska jag känna kärlek o närvaro! Sorgligt men det fungerar lite..
  • beso
    5plus skrev 2018-01-20 17:46:13 följande:

Men oj det står ju redan 3+! :)

Jag vågar väl mig på ett litet försiktigt Grattis ändå..? ;)
  • Tokmamma
    beso skrev 2018-01-20 19:40:31 följande:

Jag har haft 8mf p 2år..! :( Brukar komma redan i v 5-6. Nu går jag in i v9 imorgon! :) Me oron är såklart där hela tiden! Men jag har gjort en liten schysst deal med mig som funkar liiite iaf..och det är att jag tänker att om jag nu inte får ett fullt liv med min älskade lilla jag har i magen..så ligger han el hon just nu i sin mammas mage, min mage, och just nu är allt som det ska och den lilla tid i kanske har så ska jag känna kärlek o närvaro! Sorgligt men det fungerar lite..

8st! Att du haft styrka! Mitt enda tog verkligen knäcken på mig!
  • beso
    Nostalgity skrev 2018-01-20 18:00:01 följande:

Jag har alltid tagit ett glas vatten när jag varit törstig, till maten etc. Alltid föredragit vatten. Men nu går de inte så bra! Jag kan dricka ett glas vatten om jag håller andan... Det luktar sååå mycket järn, och glaset luktar diskmedel. Mitt luktsinne är tusen ggr värre än innan och innan hade jag luktsinne som en gravid haha

Haha va sjukt! ;D Ja detta luktsinne är både bra o dåligt ju! Men snacka om att det är svårt att byta kattlådan! Eller äta fisk..blää! Tål inte lukten alls! Ute reagerar jag på avgaser. Och nu fes min dotter..höll på kräkas! ;/
  • 5plus
    beso skrev 2018-01-20 19:55:42 följande:

Men oj det står ju redan 3+! :)

Jag vågar väl mig på ett litet försiktigt Grattis ändå..? ;)

Tack!!

Är så chockad och vågar som sagt inte riktigt tro på det ändå, Haha!

Nojig delux!
  • beso
    Tokmamma skrev 2018-01-20 19:56:23 följande:

8st! Att du haft styrka! Mitt enda tog verkligen knäcken på mig!

Ja det har varit lite olika från gång till gång konstigt nog..jag sörjer oerhört det jag hade i november senast..hade en sån stark graviditetskänsla redan från befruktning med symptom..tror att det var två kanske..kände så starkt..som energi o kärlek i hela kroppen..som om att man kan känna av barnets själ redan från första stund liksom..kan inte riktigt förklara! Efter det mf gav jag upp! Kände att nu orkar jag inte mer! Blev riktigt deprimerad och tappade mkr ork! Sen genom avbrutet..kom Baby Surprise till oss som en underbar liten överraskning och har nu stannat mkt längre än de tidigare och blir förhoppningsvis kvar helt o hållet! Men..oron är inte lätt som sagt! Jag beklagar ditt mf! :( Håller tummarna för oss alla nu!
Svar på tråden BF September 2018