• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Wind Up Toy
    Nostalgity skrev 2018-01-22 14:33:25 följande:

Världens trevligaste tant ringde upp mig nyss ifrån gyn! Och hon hade pratat med doktorn och min graviditet verkar helt och fullkomligt normal!! Hcg har stigit som det ska och ligger högt och bra =D. Hon sa att dom självklart bara kan svara utifrån blodprovena eftersom jag inte blivit undersökt. Så hon fråga om jag ville bli undersökt för att konstatera graviditeten och se den... Självklart sa jag. Så hon ringde en privat klinik dom samarbetar med och boka en tid åt mig, på fredag kl 8:15!

Känns som julafton och kan inte bärga mig till att berätta för mannen min!!

Kan man se hjärtat slå i vecka 6+6?

Åh vad skönt att få höra det och att du fick tid för undersökning håller tummarna för er!
  • 5plus
    Wulfina skrev 2018-01-22 14:34:11 följande:

Ja skulle oxå vilja vara med i fb gruppen. Vet fortfarande inte hur man citerar så jag hoppas den berörda läser. :D

metall6@rocketmail.com

Vill också vara med i den gruppen, inte fått beräknad bf men skulle själv gissa på september eventuellt augusti, hoppas jag får vara med ändå :)

Tror jag har : Kakan_lover@hotmail.com kopplad till Facebook :)
  • ABbf2018

ÅH vad skönt, nu har jag ett vul inbokat den 5/2. Då komma jag vara i v 9(8+1). Och det känns skitbra! Nu ska jag bara oroa mig i två veckor till, sedan vet jag om de gå bra eller inte. Jag längtar, och ber till Gud att jg får se en liten kämpe med ett pickande hjärta. Annars bryter jag ihop. Toppen eller botten som man bruka säga.

• Milie

Världens trevligaste tant ringde upp mig nyss ifrån gyn! Och hon hade pratat med doktorn och min graviditet verkar helt och fullkomligt normal!! Hcg har stigit som det ska och ligger högt och bra =D. Hon sa att dom självklart bara kan svara utifrån blodprovena eftersom jag inte blivit undersökt. Så hon fråga om jag ville bli undersökt för att konstatera graviditeten och se den... Självklart sa jag. Så hon ringde en privat klinik dom samarbetar med och boka en tid åt mig, på fredag kl 8:15!

Vad skönt att höra! Jätteroligt! Ja, man kan absolut se hjärtat då men det är inte säkert att man gör det även om allt är okej.
  • Tokmamma

Upptäckte en trevlig sak med min kropp idag.

Jag har stor byst men efter en viktnedgång på 30kg är brösten fortfarande stora men mer hängiga men nu har volymen ökat igen ???? men ont gör det!

Tar det och mitt illamående som ett gott tecken!

Imorgon är det 4+5 och det var då jag fick missfall sist. Bara jag kommer förbi den dagen..

• beso
    Bkn87 skrev 2018-01-22 13:16:55 följande:

Jag ligger fortfarande i sängen. Jag är såå hungrig men orkar inte resa mig upp. Sambon sover efter nattjobb och jag börjar inte förrän ikväll heller så jag kan ju vila hela dagen. Men jag har knappt haft några symptom tidigare förutom ömma bröst och svullen mage så det kom mer som en chock. Trött har jag varit men inte som idag..

Men tusen tack som frågar! Hur mår du idag?

Oj så du jobbar o kämpar på! Låter tufft! Vilken v är du i? Jag e i v 8+1 nu! :)

Jag är oxå sjukt trött. Skulle lätt kunna sova dygnet runt men har barn så jag måste upp o ut 2ggr/dag iaf. Illa mående kommer o går o e riktigt jobbigt stundtals. Men är så tacksam det inte är lika illa som jag haft förut när jag varit gravid. Jag ska försöka börja ha enkla grejer bredvid mig så man får i sig nåt i magen nr man behöver trots att man e utslagen. Man mår ju ännu sämre än annars..! :/ Undrar när denna förlamande trötthet går över!!? Någon som vet? Mitt illamående brukar bli bättre i v 15..långt kvar..

Lycka till på jobbet..
  • beso

Jaaaa!:) Va kul Grattis! :) Finns dom på sjukvården som säger att man ska kunna se hjärtat i den veckan men långt från alla gör det trots allt e bra. Kom ihåg att på mig såg slarvdoktorn inte ens foster i v 6+5 fast en annan dr på annat ställe 5dagar senare i v7+3 såg foster på 13mm samt slående hjärta! Beror på hur bra apparatur dom har samt skicklighet hos den som gör det men också verkar foster utvecklas olika fort.

Va roligt! :) Glöm inte att be om att få ett kort! Det gjorde jag! ;D
  • beso
    Tokmamma skrev 2018-01-22 18:33:57 följande:

Upptäckte en trevlig sak med min kropp idag.

Jag har stor byst men efter en viktnedgång på 30kg är brösten fortfarande stora men mer hängiga men nu har volymen ökat igen ???? men ont gör det!

Tar det och mitt illamående som ett gott tecken!

Imorgon är det 4+5 och det var då jag fick missfall sist. Bara jag kommer förbi den dagen..

Håller tummarna för dig! Ja jag tänker samma om mitt illamående! När jag säger högt att jag mår illa så utbrister min dotter -' Gud va Bra! Då e den nog vaken nu!' ;) Jo känns ju bra men surt på samma gång! ;)

Det där med tuttisarna e ju supernice! Känner igen det! Tänker dock på hur enorma dom brukar bli på bb..! :0

Från en knytnäves storlek till handboll typ! Galet!
  • beso
    ABbf2018 skrev 2018-01-22 18:01:53 följande:

ÅH vad skönt, nu har jag ett vul inbokat den 5/2. Då komma jag vara i v 9(8+1). Och det känns skitbra! Nu ska jag bara oroa mig i två veckor till, sedan vet jag om de gå bra eller inte. Jag längtar, och ber till Gud att jg får se en liten kämpe med ett pickande hjärta. Annars bryter jag ihop. Toppen eller botten som man bruka säga.

Det går säkert Bra! :) Själv fick jag se min lilla förra veckan o började böla! ;D
  • Skilla15

Härligt att få se ;) hjärtlig hälsning på skärmen

Fick idag ett inbokat VUL 2/2 ska bli spännande nu (då det var tomt alla gångerna ända fram till v 9 då det kom ut tomt senast)

Så nu håller jag tummar att man får se ett foster i 7+1 som jag kommer vara i då (förhoppning)

Svar på tråden BF September 2018