• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Eleonoratösen
    Nostalgity skrev 2018-01-22 08:55:28 följande:

Ringde för ett tidigt ul nu på morgonen, fick tid 20e februari och kommer då vara i vecka 11, passar perfekt för oss att kolla så den lever just då... För då kan vi outa det efteråt =) tänkte vänta tills fästmannen fyller den 18e mars, men vi får se hur de går! I vecka 11 är det iaf lite mer säkert att vi får behålla det lilla.

Nu väntar jag bara på att gyn ska ringa upp 09.35 så jag kan skälla på dom! Och ringer dom inte upp igen ang provsvaren innan klockan 14 så åker jag upp och skäller ut dom efter noter. För nu får de fasiken vara nog ;)

Hoppas verkligen du får svar på dina provsvar
  • Skilla15

Tidigt vul nns ju förhoppningsvis lugnare, så man kan upptäcka oklarheter tidigare, om det nu skulle vara något som är icke fungerande, ska oxå försöka få en undersökning. Jag tar enbart folsyra just nu. Järnvärden kan man ju kolla upp längre fram kanske och då kan man ju ta extra, eller ska man ta allt från början. Osäker.

Någon som varit med om små blödningar redan vecka 4 5 i era tidiga graviditeter men som trots det gått vägen? Nu efter ett nytt plus, har jag tyvärr idag påbörjat lite rosa röda flytningar. Men det kan kanske vara normalt också. Blödde aldrig i min fungerande graviditet med mitt första barn. Så har ingen erfarenhet av det.

• elinme

Jag hoppar också in!

Har bf 13/9 enligt mina beräkningar.. Har en dotter som är född 3/9 2016???? Så vi väntar. Spänt på att fä se om det är lillebror eller lillasyster i magen! Ska ni kolla kön?

/Elin

• elinme

Oj!! Vet inte varför det var en massa frågetecken?? Jag HAR en dotter som är född 3/9 ????

• Nostalgity
    Skilla15 skrev 2018-01-22 09:40:08 följande:

Tidigt vul nns ju förhoppningsvis lugnare, så man kan upptäcka oklarheter tidigare, om det nu skulle vara något som är icke fungerande, ska oxå försöka få en undersökning. Jag tar enbart folsyra just nu. Järnvärden kan man ju kolla upp längre fram kanske och då kan man ju ta extra, eller ska man ta allt från början. Osäker.

Någon som varit med om små blödningar redan vecka 4 5 i era tidiga graviditeter men som trots det gått vägen? Nu efter ett nytt plus, har jag tyvärr idag påbörjat lite rosa röda flytningar. Men det kan kanske vara normalt också. Blödde aldrig i min fungerande graviditet med mitt första barn. Så har ingen erfarenhet av det.

Jag blödde i 7 dagar i sträck i de veckorna. Hade först rosa på pappret i några dagar sen kom det klarrött blod. .. För att sen fortsätta med rosa. Hade inge ont och fortsatt ömma bröst. Slutade blöda i måndags förra veckan, och sen dess har de bara fortsatt med illamående, yrsel, brösten ömmar mer för varje dag som går, flytningar, vimsig, trötthet.... U name it!

Idag ringer dom om mina blodprov men i onsdags hade jag 12000 i hcg, så det bådar ju gott!

Jag var livrädd och orolig att det var ett till mf.... Jag sa till sambon att varför klarar vi inte av att behålla?! Medan han sa att vi inte ska måla fan på väggen förän något är konstaterat. Jag var HELT inställd på mf då jag aldrig förr blödigt i en fullgången graviditet.

Men nu har det ju vänt och hittills verkar de som vi får behålla det!
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Skilla15

Va kul grattis ;) försökte se könet i förra graviditeten. Men det gick inte, då den lille inte visade det. Så då fick det va. Blev spännande på förlossningen ;) fortfarande osäker om man kanske ska låta bli denna gången fast jag ör nyfiken. ska ni kolla?

elinme skrev 2018-01-22 09:51:52 följande:

Jag hoppar också in!

Har bf 13/9 enligt mina beräkningar.. Har en dotter som är född 3/9 2016???? Så vi väntar. Spänt på att fä se om det är lillebror eller lillasyster i magen! Ska ni kolla kön?

/Elin

• Skilla15

Tack. Känns lite lugnare. Som nämt, känner igen det där ?ta inte ta ut något negativt i förskott? men det är svårt med dessa blödningar. Som man inte upplevt tidigare, så klart man tror det är fel (MF) fick en tid av gyn redan i vecka 6 2 februari pga av at jag ska påbörja inhohepp sprutor (blodförtunnande)

Senast var det tomt tom hinnsäck, så på ett sett är det väl bra att kolla i tid. Hon sa att ett hjärta ska definitivt ticka å synas i vecka 6 7

(Fast jag frågade blir det inte för tidigt)

Nostalgity skrev 2018-01-22 10:05:44 följande:

Jag blödde i 7 dagar i sträck i de veckorna. Hade först rosa på pappret i några dagar sen kom det klarrött blod. .. För att sen fortsätta med rosa. Hade inge ont och fortsatt ömma bröst. Slutade blöda i måndags förra veckan, och sen dess har de bara fortsatt med illamående, yrsel, brösten ömmar mer för varje dag som går, flytningar, vimsig, trötthet.... U name it!

Idag ringer dom om mina blodprov men i onsdags hade jag 12000 i hcg, så det bådar ju gott!

Jag var livrädd och orolig att det var ett till mf.... Jag sa till sambon att varför klarar vi inte av att behålla?! Medan han sa att vi inte ska måla fan på väggen förän något är konstaterat. Jag var HELT inställd på mf då jag aldrig förr blödigt i en fullgången graviditet.

Men nu har det ju vänt och hittills verkar de som vi får behålla det!

• Isavanna1
    Skilla15 skrev 2018-01-22 10:06:11 följande:

Va kul grattis ;) försökte se könet i förra graviditeten. Men det gick inte, då den lille inte visade det. Så då fick det va. Blev spännande på förlossningen ;) fortfarande osäker om man kanske ska låta bli denna gången fast jag ör nyfiken. ska ni kolla?

Jag vill absolut kolla. Även fast jag är ?säker? på att det är en flicka. Men jag är ett kontroll freak så att gå i nio månader och inte kunna planera funkar bara inte för mig.

Vilket kön det blir är inte viktigt bara jag VET vilket.
  • Annkarask

Hej igen! Skriver lite då och då för att alla ska ha möjlighet att se :). Vill ni gå med i vår superhemliga Facebookgrupp för bf september (som ingen kan söka fram och inga av era vänner ser) så skicka er mailadress till mig (den som är kopplad med ert FB konto) via ett privat meddelande till mig. Lättast är att klicka på mitt användarnamn här och sen vidare till meddelade. Fungerar dock bara på familjeliv.se och inte via appen.

Vi är nu uppe i ca 85 medlemmar och vi håller en god och fin ton. Alla bär ju på en hemlighet så vi respekterar varandras hemlighet. Om någon inte lyckas skicka ett meddelade till mig så svara i tråden att jag vill vara med så skickar jag ett meddelande till dig.

Svar på tråden BF September 2018