• Anonym (Alltskit)

Mitt ex vägrar ge en förklaring

Min pojkvän gjorde slut för en vecka sedan. Det kom helt oväntat och jag fick ingen förklaring. 

Har under den här veckan skickat sms och ringt för jag kan inte gå vidare utan att ens veta varför han lämnat mig, men han vägrar prata med mig. 
    Enda svaret jag fått är: 
    "Det är ditt bekymmer att du inte kommer över mig, lös det på egen hand."

Det både kokar av ilska inuti mig samtidigt som jag gråter floder!
    Hur kan en människa vara så känslokall mot någon man delat livet med? Han var min stora kärlek!

• Svar på tråden Mitt ex vägrar ge en förklaring
  • Anonym (Fy)
    Anonym (Kola) skrev 2018-01-29 16:03:08 följande:

Mitt "problem" "är att ingen av oss kan egentligen veta om det verkligen är han som är feg/konflikträdd.

Det allra troligaste är att ts har varit så pass jäkla drivande på honom, sökt upp honom på telefon för att avkräva honom en förklaring till varför han gjorde slut, att han nu menar allvar med att anmäla henne om hon fortsätter ta kontakt med honom (kanske även med hans familj)

Va? Hur är det troligt alls? INGET ts har skrivit tyder på det. Varför tänker du så? Beter du dig så själv? (Genom sig själv känner man andra)

Nej det finns människor som gör som ts ex, vet flera som gjort det och det är deras mönster och personlighet. Jävligt fega människor som kan vara inställsamma när det passar men svika både familj, i relationer och i arbetslivet.
  • Anonym (Kola)
    Anonym (Fy) skrev 2018-01-29 16:10:21 följande:

Va? Hur är det troligt alls? INGET ts har skrivit tyder på det. Varför tänker du så? Beter du dig så själv? (Genom sig själv känner man andra)

Nej det finns människor som gör som ts ex, vet flera som gjort det och det är deras mönster och personlighet. Jävligt fega människor som kan vara inställsamma när det passar men svika både familj, i relationer och i arbetslivet.

Det finns inget egentligt rätt /enkelt sätt att göra slut på!

Att han har valt att dra det till sin spets om hon fortsätter att höra av till honom skulle jag tippa på har med att göra att han är jäkligt trött på henne, hur hon fortsätter att höra av sig till honom.

Livet är fullt av motgångar, det är inte alltid som man får som man vill med att lösa dessa eller ta sig igenom dessa.
  • Anonym (Same)
    Anonym (Kola) skrev 2018-01-29 15:41:53 följande:

Jag har sett hur du nästan spammar i tråden om hur feg/konflikträdd han är som vägrar att bemöda sig att ge henne en förklaring.

Jag kan inte säga annat att livet är tufft emellanåt, oavsett om man har blivit lämnad av sin partner utan förklaring? eller om man råkar ut för en olycka.

Då är det viktigt att ha folk omkring sig att söka stöd/tröst hos.

Det håller jag med om. Jag har också sagt till TS att hon inte borde kontakta honom något mer. Det är liksom inte lönt att kontakta någon som fullständigt vägrar ge henne ett svar.

Men däremot så tycker jag att TS ex är riktigt feg som gör såhär. Och det kan jag spamma hur mycket som helst om för det är min bestämda uppfattning!
  • Anonym (Kola)
    Ann Cistrus skrev 2018-01-29 15:55:45 följande:

Om ni har varit tillsammans i 5 år borde du ha ok kontakt med någon i hans familj eller någon av hans kompisar som du kan prata med?

Vad blir menar du bättre av att hon kontaktar hans familj eller någon av hans kompisar?

Får han reda på att hon gör det kommer hon högst troligt stöta honom ännu längre bort ifrån sig.

Det bästa vore om hon kan försöka släppa honom, även om det gör ont.

Hon har säkert sin familj och andra kring sig att söka trös/prata av sig hos.
  • Anonym (Fy)
    Anonym (Kola) skrev 2018-01-29 16:17:42 följande:

Det finns inget egentligt rätt /enkelt sätt att göra slut på!

Att han har valt att dra det till sin spets om hon fortsätter att höra av till honom skulle jag tippa på har med att göra att han är jäkligt trött på henne, hur hon fortsätter att höra av sig till honom.

Livet är fullt av motgångar, det är inte alltid som man får som man vill med att lösa dessa eller ta sig igenom dessa.

Han drog det till sin spets direkt, därav mår hon dåligt. Du verkar intebegripa att ts har svängrum att ha mänskliga känslor och reaktioner, du ger bara ts ex alla möjligheter att ber sig hur svinigt som helst men ts, HON måste vara perfekt och agera precis som DU inbillar dig att du skulle gjort.

Hans snack om anmälan kan han ju försöka med om han vill att polisen ska tycka att han är en patetisk fegis, inget brott har begåtts.

Jag vet dom som blivit stalkade på riktigt och då snackar vi halvår-år där exet ringt till offrets vänner och bett dom trycka på om kontakt, ringt från andras telefoner när det egna numret blockerats, vägrat lämna tillbaka nycklar, vägrat hämta sina saker osv. Ts är inte alls där. Dessutom satte hennes ex igång detta och VILL troligen ha just denna reaktion.
  • Anonym (Fy)
    Anonym (Kola) skrev 2018-01-29 16:23:18 följande:

Vad blir menar du bättre av att hon kontaktar hans familj eller någon av hans kompisar?

Får han reda på att hon gör det kommer hon högst troligt stöta honom ännu längre bort ifrån sig.

Det bästa vore om hon kan försöka släppa honom, även om det gör ont.

Hon har säkert sin familj och andra kring sig att söka trös/prata av sig hos.

INGEN har sagt att något blir bättre av att kontakta honom. Fatta poängen, det handlar om att ts beter sig normalt och mänskligt i en sjuk situation och hon kommer inte fortsätta kontakta honom, herregud!

Det jag och andra reagerar på är att du tex skuldbelägger ts och påstår att HAN har rätt att vara hur elak och feg som helst men att HON bara ska ta vad som helst och är störd som hört av sig. Förstår du nu?
  • Anonym (Kola)
    Anonym (Same) skrev 2018-01-29 16:21:22 följande:

Det håller jag med om. Jag har också sagt till TS att hon inte borde kontakta honom något mer. Det är liksom inte lönt att kontakta någon som fullständigt vägrar ge henne ett svar.

Men däremot så tycker jag att TS ex är riktigt feg som gör såhär. Och det kan jag spamma hur mycket som helst om för det är min bestämda uppfattning!

Hur vida han är feg/konflikträdd kan vi egentligen inte veta, i och med att vi inte även har hört hans version av hur ofta hon faktiskt har hört av sig till honom, efter att han klargjort för henne att förhållandet är över.

Jag har en före detta kompis som valde att bryta med mig helt utan någon direkt förklaring.

Jag valde att respektera det istället för att söka upp honom för någon förklaring.

Idag så bor jag med min sambo och våra katter.

Livet är tufft emellanåt, men det kan oftast bara bli bättre.

Jag hoppas att ts hittar orken/stödet att gå vidare.
  • Anonym (Eget ansvar)
    Anonym (Fy) skrev 2018-01-29 16:30:31 följande:

INGEN har sagt att något blir bättre av att kontakta honom. Fatta poängen, det handlar om att ts beter sig normalt och mänskligt i en sjuk situation och hon kommer inte fortsätta kontakta honom, herregud!

Det jag och andra reagerar på är att du tex skuldbelägger ts och påstår att HAN har rätt att vara hur elak och feg som helst men att HON bara ska ta vad som helst och är störd som hört av sig. Förstår du nu?

Vem bestämmer att det är elakt eller fegt eller på något sätt fel att göra valet att inte vilja ha mer kontakt ?

Det är desto mer elakt och fegt att döma någon du påstår du älskat, om han vill ha kontakt eller inte är ingenting fel, han har rätt att besluta vem han pratar med och att ni varit tillsammans betyder inte att han är tvingad att prata mer med dig, hans ansvar är att göra det han känner är bäst för honom när han gjort slut, och ditt ansvar är att TA det han väljer (och gärna respektera honom och förstå istället för peka fingrar och bete dig som ett offer)
  • Anonym (Kola)
    Anonym (Fy) skrev 2018-01-29 16:30:31 följande:

Men tagga ner nu!

Du beter dig just nu som ett "psyko" som anklagar honom för att vara feg/konflikträdd utan att faktiskt egentligen veta hur många gånger hon egentligen har hört av sig till honom sen han gjorde slut (du har bara hört hennes version) förstår du nu?

Som jag skrev innan, det finns egentligen inget enkelt/rätt sätt att göra slut på, förstår du???
  • Anonym (Kola)
    Anonym (Eget ansvar) skrev 2018-01-29 16:35:18 följande:

Vem bestämmer att det är elakt eller fegt eller på något sätt fel att göra valet att inte vilja ha mer kontakt ?

Det är desto mer elakt och fegt att döma någon du påstår du älskat, om han vill ha kontakt eller inte är ingenting fel, han har rätt att besluta vem han pratar med och att ni varit tillsammans betyder inte att han är tvingad att prata mer med dig, hans ansvar är att göra det han känner är bäst för honom när han gjort slut, och ditt ansvar är att TA det han väljer (och gärna respektera honom och förstå istället för peka fingrar och bete dig som ett offer)

Svar på tråden Mitt ex vägrar ge en förklaring