Anonym (Alltskit) skrev 2018-01-26 23:19:34 följande:
Sant, men det har knappt gått två veckor än så det känns väldigt tidigt att börja titta efter någon annan oavsett tycker jag.
Trodde det skulle kännas bättre nu, men för varje dag blir det bara jobbigare. Känner mig helt slutkörd. Har verkligen ingen energi alls och känner nästan för att bara ge upp allt för om livet ska vara såhär hårt är jag inte sugen på fortsättningen.
Jag vet exakt hur det känns för dig. Allt är mörkt och allt är jobbigt. Har man varit i ett långt förhållande och så är det hux flux borta så känns det som att man förlorat allt. Och det har man ju till viss del, för den man delat livet med gjorde att man kände sig trygg och mådde bra.
Men jag lovar dig att det blir bättre. Det är en klen tröst nu men fortfarande är det viktigt att komma ihåg att det faktiskt blir bättre! Är det så att du på allvar börjar känna att du inte vill leva längre så behöver du professionell hjälp. Jag kan tyvärr ingenting om hur man hanterar någon i kris så jag kan bara råda dig till det. För kom ihåg att ingen, verkligen ingen människa kan ta ifrån dig ditt människovärde. Och ingen människa får göra så att du avslutar livet!
Som sagt, jag lider verkligen med dig! Men jag vill inte att du ska göra något dumt p.g.a. det här! :(