• Anonym (Alltskit)

Mitt ex vägrar ge en förklaring

Min pojkvän gjorde slut för en vecka sedan. Det kom helt oväntat och jag fick ingen förklaring. 

Har under den här veckan skickat sms och ringt för jag kan inte gå vidare utan att ens veta varför han lämnat mig, men han vägrar prata med mig. 
    Enda svaret jag fått är: 
    "Det är ditt bekymmer att du inte kommer över mig, lös det på egen hand."

Det både kokar av ilska inuti mig samtidigt som jag gråter floder!
    Hur kan en människa vara så känslokall mot någon man delat livet med? Han var min stora kärlek!

• Svar på tråden Mitt ex vägrar ge en förklaring
  • Inisario
    molly50 skrev 2018-01-28 21:30:24 följande:
    Så du menar att man är sjuk för att man vill ha en vettig förklaring?
    Nej, det tror jag inte heller, men någon någorlunda normalfuntade vuxen person har väl så mycket intellekt för att kunna förstå att karln inte tänker svara på någonting längre. Frågan är varför är det så? Inte någon av oss vet det, men självklart är han svinet här. 
  • Anonym (Fy)
    Inisario skrev 2018-01-29 12:14:07 följande:

Nej, det tror jag inte heller, men någon någorlunda normalfuntade vuxen person har väl så mycket intellekt för att kunna förstå att karln inte tänker svara på någonting längre. Frågan är varför är det så? Inte någon av oss vet det, men självklart är han svinet här. 

Det är nog ditt intellekt som är begränsat. Du sitter hemma och läser om detta på familjeliv, klart att DU resonerar så som inte är drabbad.

Hade du haft ett normalt intellekt hade du dock ändå förstått varför ts mår asdåligt och undrar vad som hänt och inte bara släpper alltihop direkt.
  • Inisario
    Anonym (Fy) skrev 2018-01-29 12:16:53 följande:
    Det är nog ditt intellekt som är begränsat. Du sitter hemma och läser om detta på familjeliv, klart att DU resonerar så som inte är drabbad.

Hade du haft ett normalt intellekt hade du dock ändå förstått varför ts mår asdåligt och undrar vad som hänt och inte bara släpper alltihop direkt.
    Wow.

Jag behöver inte ens gissa om du har läst hela tråden här inkl. mina svar.

Ändå vet inte någon av oss varför han reagerar som han gör. Kanske är han världen asshole. Kanske är han enbart trött att kommunicera med henne efter det som hänt. Vem vet? Du är ungefär lika klok som mig, i fall du inte är ts och vet bättre.
  • molly50
    Inisario skrev 2018-01-29 12:14:07 följande:
    Jo,fast jag kan samtidigt förstå att TS vill ha en förklaring.
    De har levt tillsammans och stått varandra nära under flera års tid.
    Och från den ena dagen till den andra så vänder han plötsligt och gör slut.
    Jag förstår att TS blir chockad.
    Hon har kanske inte haft en aning om hur hans tankar har gått om han inte har sagt något till henne.
    Om han bara hade gett henne en förklaring så hade hon kanske låtit honom vara ifred sen.
    Men den logiken verkar inte finnas hos TS ex.
    Carpe Diem
  • sextiotalist
    molly50 skrev 2018-01-29 14:56:22 följande:
    Jo,fast jag kan samtidigt förstå att TS vill ha en förklaring.
    De har levt tillsammans och stått varandra nära under flera års tid.
    Och från den ena dagen till den andra så vänder han plötsligt och gör slut.
    Jag förstår att TS blir chockad.
    Hon har kanske inte haft en aning om hur hans tankar har gått om han inte har sagt något till henne.
    Om han bara hade gett henne en förklaring så hade hon kanske låtit honom vara ifred sen.
    Men den logiken verkar inte finnas hos TS ex.
    Nu fick jag det intrycket att de inte var sambos utan endast pojkvän/flickvän (troligen träffats unga och fortfarande är unga).
    När ts går tillbaka i tiden så kommer hon säkert se signaler att det var inte så fantastiskt som hon först mindes, för en sak är säkert, det är ytterst sällan det kommer som en blixt från klar himmel, utan (när man får distans) så ser man ett förekommit massor av tecken, men man har bara inte sett dom.

Jag är rätt säker på att det finns något bakom exets avoghet till att prata med ts
  • molly50
    sextiotalist skrev 2018-01-29 15:09:42 följande:
    Nu fick jag det intrycket att de inte var sambos utan endast pojkvän/flickvän (troligen träffats unga och fortfarande är unga).
    När ts går tillbaka i tiden så kommer hon säkert se signaler att det var inte så fantastiskt som hon först mindes, för en sak är säkert, det är ytterst sällan det kommer som en blixt från klar himmel, utan (när man får distans) så ser man ett förekommit massor av tecken, men man har bara inte sett dom.

Jag är rätt säker på att det finns något bakom exets avoghet till att prata med ts
    Oavsett vilket så kan man väl ge en förklaring,
    Jag förstår vart du vill komma. Men vi har bara ts version att gå på.
    Om han då vill bli av med ts en gång för alla så kan han väl ge henne en förklaring istället för att avspisa henne så totalt.
    Då kanske hon lämnar honom ifred sen.
    Jag tycker inte att det är juste att lämna utan en förklaring oavsett hur förhållandet har varit.
    Kanske skulle det hjälpa TS att rätta till eventuella fel och brister tills nästa gång hon inleder ett förhållande också.
    Carpe Diem
  • Anonym (Kola)

[quote=78414117][quote-nick]molly50 skrev 2018-01-29 15:15:07 följande:[/quote-nick]

Oavsett vilket så kan man väl ge en förklaring,

Jag förstår vart du vill komma. Men vi har bara ts version att gå på.

Om han då vill bli av med ts en gång för alla så kan han väl ge henne en förklaring istället för att avspisa henne så totalt.

Då kanske hon lämnar honom ifred sen.

Jag tycker inte att det är juste att lämna utan en förklaring oavsett hur förhållandet har varit.

Kanske skulle det hjälpa TS att rätta till eventuella fel och brister tills nästa gång hon inleder ett förhållande också.

[/quote/]

Han har ju gett henne förklaringen i klartext att han inte vill veta av henne mer, att han kommer att anmäla henne om hon fortsätter att höra av sig till honom.

Räcker inte det anser du?

Jag tycker att hon ska ta hjälp av sina kompisar, sin familj osv med bearbetningen att komma över honom.

• Anonym (Same)
    Anonym (Kola) skrev 2018-01-29 15:19:00 följande:

[quote=78414117]Han har ju gett henne förklaringen i klartext att han inte vill veta av henne mer, att han kommer att anmäla henne om hon fortsätter att höra av sig till honom.

Räcker inte det anser du?

Om du frågar mig skulle det aldrig känts som en tillräcklig förklaring. Snarare att han säger a men vägrar att säga b.

Jag tror att TS ex bara är konflikträdd och feg. Jag tror inte att han vågar stå för sina val öga mot öga. Det bevisar han om inte annat när han hotar med att ropa på storebror staten när TS ber om en förklaring. Det är ren feghet och patetiskt om du frågar mig.
  • Anonym (Kola)
    Anonym (Same) skrev 2018-01-29 15:36:14 följande:

Om du frågar mig skulle det aldrig känts som en tillräcklig förklaring. Snarare att han säger a men vägrar att säga b.

Jag tror att TS ex bara är konflikträdd och feg. Jag tror inte att han vågar stå för sina val öga mot öga. Det bevisar han om inte annat när han hotar med att ropa på storebror staten när TS ber om en förklaring. Det är ren feghet och patetiskt om du frågar mig.

Jag har sett hur du nästan spammar i tråden om hur feg/konflikträdd han är som vägrar att bemöda sig att ge henne en förklaring.

Jag kan inte säga annat att livet är tufft emellanåt, oavsett om man har blivit lämnad av sin partner utan förklaring? eller om man råkar ut för en olycka.

Då är det viktigt att ha folk omkring sig att söka stöd/tröst hos.
  • Ann Cistrus
    Anonym (Alltskit) skrev 2018-01-29 02:18:24 följande:

[quote=78408961][quote-nick]Anonym (Same) [/quote]

Jag kunde inte låta bli att kontakta honom igen så jag skrev ett meddelande där jag återigen bad om ursäkt, men att jag önskade en förklaring för att kunna gå vidare.

"Förstår du inte att jag inte vill ha kontakt? Vill inte ha något med dig att göra, aldrig mer! Om du fortsätter söka kontakt kommer jag bli tvungen att anmäla för det blir både förföljelse och trakasserier."

Det var svaret jag fick :/

Om ni har varit tillsammans i 5 år borde du ha ok kontakt med någon i hans familj eller någon av hans kompisar som du kan prata med?
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
Svar på tråden Mitt ex vägrar ge en förklaring