• Anonym (Alltskit)

Mitt ex vägrar ge en förklaring

Min pojkvän gjorde slut för en vecka sedan. Det kom helt oväntat och jag fick ingen förklaring. 

Har under den här veckan skickat sms och ringt för jag kan inte gå vidare utan att ens veta varför han lämnat mig, men han vägrar prata med mig. 
    Enda svaret jag fått är: 
    "Det är ditt bekymmer att du inte kommer över mig, lös det på egen hand."

Det både kokar av ilska inuti mig samtidigt som jag gråter floder!
    Hur kan en människa vara så känslokall mot någon man delat livet med? Han var min stora kärlek!

• Svar på tråden Mitt ex vägrar ge en förklaring
  • Anonym (Kola)
    molly50 skrev 2018-01-29 17:23:04 följande:

Det räcker uppenbarligen inte för TS.

Hon har kanske inte haft en aning om vilka tankar han har haft och vad han har gått och funderat på om han inte har sagt något till henne,utan att det kom som en chock.

Hon kanske skulle lämna honom ifred om han bara gav henne en förklaring så hon förstår varför han valde att göra slut.

Jag har förstått att det inte räcker för henne att han valde att göra slut med henne på ett uppriktigt och brutalt sätt, att han anmäler henne om hon fortsätter att höra av sig till honom mer.

Jag förstår att detta känns jobbigt för henne, det enda hon nu kan göra är att försöka hitta verktyg att ta sig igenom detta.

Hon kanske har en god vän som hon kan prata med?

Och eller en kurator?

Livet är tufft för de flesta emellanåt, det finns oftast en väg ur det dock.
  • Anonym (Kola)
    molly50 skrev 2018-01-29 17:23:04 följande:

Det räcker uppenbarligen inte för TS.

Hon har kanske inte haft en aning om vilka tankar han har haft och vad han har gått och funderat på om han inte har sagt något till henne,utan att det kom som en chock.

Hon kanske skulle lämna honom ifred om han bara gav henne en förklaring så hon förstår varför han valde att göra slut.

Det finns en bit ur en låttext som jag själv ofta tar hjälp av (som jag tycker stämmer)

"the more you want it the harder it gets, the more you let go the more get"
  • molly50
    Anonym (Kola) skrev 2018-01-29 17:28:51 följande:
    Jag har förstått att det inte räcker för henne att han valde att göra slut med henne på ett uppriktigt och brutalt sätt, att han anmäler henne om hon fortsätter att höra av sig till honom mer.

Jag förstår att detta känns jobbigt för henne, det enda hon nu kan göra är att försöka hitta verktyg att ta sig igenom detta.

Hon kanske har en god vän som hon kan prata med?

Och eller en kurator?

Livet är tufft för de flesta emellanåt, det finns oftast en väg ur det dock.
    Ja,det är nog ingen här i tråden som inte har gett TS rådet att ta stöd av och prata med någon.
    Även jag har gjort det och dessutom gett henne rådet att inte kontakta honom mer.
    Men att jag kan förstå att hon vill ha en förklaring och inte bara ett abrupt avslut utan att veta varför.
    Det hade jag också velat.
    Jag tycker att han kunde ha gett henne en förklaring direkt istället för att bara göra slut och sen bli otrevlig och elak när hon vill veta varför.
    Anonym (Kola) skrev 2018-01-29 17:33:27 följande:
    Det finns en bit ur en låttext som jag själv ofta tar hjälp av (som jag tycker stämmer)

"the more you want it the harder it gets, the more you let go the more get"
    Ja,du har en poäng i det där.
    Men alla är vi olika och alla kan inte bara glömma och gå vidare med en fingerknäppning.
    Om det vore så enkelt så skulle ingen behöva gå igenom sorger och besvär.
    Carpe Diem
  • Anonym (Kola)
    molly50 skrev 2018-01-29 17:48:47 följande:

Ja,det är nog ingen här i tråden som inte har gett TS rådet att ta stöd av och prata med någon.

Även jag har gjort det och dessutom gett henne rådet att inte kontakta honom mer.

Men att jag kan förstå att hon vill ha en förklaring och inte bara ett abrupt avslut utan att veta varför.

Det hade jag också velat.

Jag tycker att han kunde ha gett henne en förklaring direkt istället för att bara göra slut och sen bli otrevlig och elak när hon vill veta varför.Ja,du har en poäng i det där.

Men alla är vi olika och alla kan inte bara glömma och gå vidare med en fingerknäppning.Om det vore så enkelt så skulle ingen behöva gå igenom sorger och besvär.

Jag kan såklart känna med ts att det är sorgligt han inte ger henne den förklaring som hon önskar av honom.

Men sanningen är den att han har gett henne en förklaring, en brutal och ärlig sådan.

Biten i låttexten är en hjälp i rätt riktning här i livet.

Du är som vanligt väldigt aktiv i de trådar där du får chansen att trycka till att det är mannen /killen som har gjort fel.

Som jag har förstått det har du haft liknande problem med förhållande som ts har haft?
  • Ann Cistrus
    Anonym (Kola) skrev 2018-01-29 16:23:18 följande:
    Vad blir menar du bättre av att hon kontaktar hans familj eller någon av hans kompisar?

Får han reda på att hon gör det kommer hon högst troligt stöta honom ännu längre bort ifrån sig.

Det bästa vore om hon kan försöka släppa honom, även om det gör ont.

Hon har säkert sin familj och andra kring sig att söka trös/prata av sig hos.
    Nu var det iofs inte dig jag vände mig till men ok. Det som kan bli bättre är ju om hon kan få någon sorts förklaring til varför killen bara drar utan förvarning efter 5 år tillsammans. Jag tycker inte att det är tokigt att vilja få svar på det. För en del är det bäst att släppa och gå vidare, ts är uppenbarligen i behov av en del svar för att kunna gå vidare. 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Anonym (Alltskit)
    Anonym (Same) skrev 2018-01-29 16:57:48 följande:

Jag tycker såhär: Normalt när någon lämnar ett fem år långt förhållande på det här sättet så har det hänt något. Då brukar det inte behövas en förklaring för då vet den som blir lämnad vad det beror på (hen kanske har varit otrogen eller något liknande som sårat väldigt mycket). Men nu verkar det inte som TS gjort något uppenbart illa som sårat honom och det är därför TS försöker få honom att förklara.

Att han vägrar tyder egentligen för mig på en sak: Han är feg och konflikträdd. Hans version av historien välkomnas av mig men den lär vi aldrig få höra så då får man utgå från det TS säger.

Men återigen så är vi ändå överens om att TS behöver gå vidare för sin egen skull. Och det gör hon bäst genom att först och främst inte kontakta honom.

Sen ja, du har rätt i att jag upprepar mig. Har en förmåga att bli väldigt engagerad i saker och det här är en sån sak. Får väl lämna tråden för jag tror faktiskt jag gjort mitt. Ingen idé att köra på repeat liksom...

Till TS: lycka till och ta hand om dig! Jag önskar verkligen från hjärtat att allt löser sig för dig. Kom ihåg att du är en fantastisk människa, men inte ens den bästa av oss alla är immun mot orättvisor. Tyvärr händer sånt! Se till att ta hand om DIG själv och att hitta ditt eget värde igen efter detta horribla uppbrott. Du förtjänar bättre!

Lycka till :)

Tack för dina peppade ord. Fler som dig behövs här :)
  • molly50
    Anonym (Kola) skrev 2018-01-29 17:55:04 följande:
    Jag kan såklart känna med ts att det är sorgligt han inte ger henne den förklaring som hon önskar av honom.

Men sanningen är den att han har gett henne en förklaring, en brutal och ärlig sådan.

Biten i låttexten är en hjälp i rätt riktning här i livet.

Du är som vanligt väldigt aktiv i de trådar där du får chansen att trycka till att det är mannen /killen som har gjort fel.

Som jag har förstått det har du haft liknande problem med förhållande som ts har haft?
    Ja,men har man varit tillsammans så pass länge som TS och hennes kille har varit så tycker jag att man förtjänar ett annat avslut än ett "Dra åt helvete,jag vill inte veta av dig mer".
    Jag tycker inte det är värdigt att avsluta ett långt förhållande på det sättet.
    Speciellt inte när man har stått varandra så nära som TS och hennes kille verkar ha gjort.
    Men eftersom TS nu inte verkar få något svar så tycker jag att hon kan försöka tänka att det säger mer om honom än det gör om henne.

Och där har du fel. Hade TS varit den som gjort slut på samma sätt som hennes kille så hade jag reagerat på samma sätt.
    Jag har också blivit illa behandlad av män,men jag är ingen manshatare för det.
    Jag tycker bara det är onödigt att sparka på en som redan ligger. Oavsett om det är en kille eller en tjej.
    Carpe Diem
  • Anonym (Eget ansvar)
    Anonym (Kola) skrev 2018-01-29 16:50:01 följande:

Han gjorde slut med henne på ett brutalt och ärligt sätt(som hon nu behöver hjälp med att ta sig igenom)

Det hade varit hundra gånger värre om han fortsatt vara tillsammans med henne för att vara snäll alt om han valt att gå bakom ryggen mot henne med en annan tjej.

Han är precis som ts nu fri att träffa en ny partner eller fortsätta som singel.

TS känslor är inte hans ansvar längre.
  • Anonym (Kola)
    molly50 skrev 2018-01-29 19:41:51 följande:

Ja,men har man varit tillsammans så pass länge som TS och hennes kille har varit så tycker jag att man förtjänar ett annat avslut än ett "Dra åt helvete,jag vill inte veta av dig mer".

Jag tycker inte det är värdigt att avsluta ett långt förhållande på det sättet.

Speciellt inte när man har stått varandra så nära som TS och hennes kille verkar ha gjort.

Men eftersom TS nu inte verkar få något svar så tycker jag att hon kan försöka tänka att det säger mer om honom än det gör om henne.

Och där har du fel. Hade TS varit den som gjort slut på samma sätt som hennes kille så hade jag reagerat på samma sätt.

Jag har också blivit illa behandlad av män,men jag är ingen manshatare för det.

Jag tycker bara det är onödigt att sparka på en som redan ligger. Oavsett om det är en kille eller en tjej.

Jag tror knappast att varken ts, du eller jag kommer att få någon förklaring mer varför han valde att göra slut med henne.

Hursomhelst så hoppas jag att ts någonstans hittar styrkan att kunna släppa honom genom att inte söka upp honom mer/och/eller hans/familj/vänner.

Jag har varit med om lite liknande som ts, och jag gjorde klokt i att inte höra av mig för att avkräva svar.

Idag så lever jag ihop med min fina sambo och våra katter.
  • molly50
    Anonym (Kola) skrev 2018-01-29 19:49:00 följande:
    Jag tror knappast att varken ts, du eller jag kommer att få någon förklaring mer varför han valde att göra slut med henne.

Hursomhelst så hoppas jag att ts någonstans hittar styrkan att kunna släppa honom genom att inte söka upp honom mer/och/eller hans/familj/vänner.

Jag har varit med om lite liknande som ts, och jag gjorde klokt i att inte höra av mig för att avkräva svar.

Idag så lever jag ihop med min fina sambo och våra katter.
    Nej,det kan jag visserligen hålla med dig om.
    Men kanske behöver TS ett svar för att kunna släppa taget och gå vidare.
    Vi är alla olika och reagerar på olika sätt på sådana här saker.

Ja,jag har också varit med om liknande saker. Men tänkt att det säger mer om honom än om mig om han inte vill ge mig en vettig förklaring.
    Även om det såklart också varit väldigt jobbigt att ta sig igenom.
    Carpe Diem
Svar på tråden Mitt ex vägrar ge en förklaring