• Anonym (Alltskit)

Mitt ex vägrar ge en förklaring

Min pojkvän gjorde slut för en vecka sedan. Det kom helt oväntat och jag fick ingen förklaring. 

Har under den här veckan skickat sms och ringt för jag kan inte gå vidare utan att ens veta varför han lämnat mig, men han vägrar prata med mig. 
    Enda svaret jag fått är: 
    "Det är ditt bekymmer att du inte kommer över mig, lös det på egen hand."

Det både kokar av ilska inuti mig samtidigt som jag gråter floder!
    Hur kan en människa vara så känslokall mot någon man delat livet med? Han var min stora kärlek!

• Svar på tråden Mitt ex vägrar ge en förklaring
  • Anonym (Eget ansvar)
    Anonym (Fy) skrev 2018-01-29 16:28:02 följande:

Han drog det till sin spets direkt, därav mår hon dåligt. Du verkar intebegripa att ts har svängrum att ha mänskliga känslor och reaktioner, du ger bara ts ex alla möjligheter att ber sig hur svinigt som helst men ts, HON måste vara perfekt och agera precis som DU inbillar dig att du skulle gjort.

Hans snack om anmälan kan han ju försöka med om han vill att polisen ska tycka att han är en patetisk fegis, inget brott har begåtts.

Jag vet dom som blivit stalkade på riktigt och då snackar vi halvår-år där exet ringt till offrets vänner och bett dom trycka på om kontakt, ringt från andras telefoner när det egna numret blockerats, vägrat lämna tillbaka nycklar, vägrat hämta sina saker osv. Ts är inte alls där. Dessutom satte hennes ex igång detta och VILL troligen ha just denna reaktion.

Hon mår dåligt av att han är rakt på sak och säger att det är över och att det är hennes problem om hon inte kan lyssna på honom?

Då är det en psykiatriker hon ska gå till, inte honom.

TS

Uppskatta att han sa som det var (inte alla som ger klarspråk många är istället otrogna och ihop med dig på fejkDET är fegt och elakt) här har du en rak ärlig man. Som gett dig chansen att lämna honom samtidigt som han lämnar dig.

sluta troatt du kan göra något åt hans val är mitt tips.

Uppskatta att han sa sanningen. Tål du inte sanningen då vet jag inte vad mer man kan tipsa till dig... Vill du han ska låtsas hellre?
  • Anonym (Fy)
    Anonym (Eget ansvar) skrev 2018-01-29 16:40:39 följande:

Hon mår dåligt av att han är rakt på sak och säger att det är över och att det är hennes problem om hon inte kan lyssna på honom?

Då är det en psykiatriker hon ska gå till, inte honom.

TS

Uppskatta att han sa som det var (inte alla som ger klarspråk många är istället otrogna och ihop med dig på fejkDET är fegt och elakt) här har du en rak ärlig man. Som gett dig chansen att lämna honom samtidigt som han lämnar dig.

sluta troatt du kan göra något åt hans val är mitt tips.

Uppskatta att han sa sanningen. Tål du inte sanningen då vet jag inte vad mer man kan tipsa till dig... Vill du han ska låtsas hellre?

Å herregud. Det är nog du själv som ska göra en utredning.
  • Anonym (mellanmjölk)
    Anonym (Fy) skrev 2018-01-29 16:30:31 följande:
    INGEN har sagt att något blir bättre av att kontakta honom. Fatta poängen, det handlar om att ts beter sig normalt och mänskligt i en sjuk situation och hon kommer inte fortsätta kontakta honom, herregud!

Det jag och andra reagerar på är att du tex skuldbelägger ts och påstår att HAN har rätt att vara hur elak och feg som helst men att HON bara ska ta vad som helst och är störd som hört av sig. Förstår du nu?
    Så vad är problemet? Ingen har ju sagt något annat?

Vadå skuldbelägga? RÄTT att vara feg och elak har han väl, jag menar det är väl inte förbjudet enligt lag att dumpa folk? Sen kan man TYCKA att det är fegt och elakt av honom (det verkar de flesta tycka) men det förändrar inte att han fortfarande har RÄTT att göra så om han vill och det finns tyvärr inte så mycket TS kan göra åt det.

Att påpeka krass verklighet är inte detsamma som att ta honom i försvar eller skuldbelägga TS. Förstår du nu?
  • Anonym (Fy)
    Anonym (Kola) skrev 2018-01-29 16:36:20 följande:

Men tagga ner nu!

Du beter dig just nu som ett "psyko" som anklagar honom för att vara feg/konflikträdd utan att faktiskt egentligen veta hur många gånger hon egentligen har hört av sig till honom sen han gjorde slut (du har bara hört hennes version) förstår du nu?

Som jag skrev innan, det finns egentligen inget enkelt/rätt sätt att göra slut på, förstår du???

Ok så nu är jag också ett psycho. Lustiga ni är. Säkert samma användare med flera nick så kasta inte sten i glashus.

Det finns bara hennes version här. Du har inte hans version utan diktar upp en helt egen utan attkänna nån av dom och säger sen att det är mest troligt.

Jag tror som tur är inte ts tar åt sig av dina förolämpningar, du resonerar helt snurrigt och vill bara provocera.
  • Anonym (Fy)
    Anonym (mellanmjölk) skrev 2018-01-29 16:44:57 följande:

Så vad är problemet? Ingen har ju sagt något annat?

Vadå skuldbelägga? RÄTT att vara feg och elak har han väl, jag menar det är väl inte förbjudet enligt lag att dumpa folk? Sen kan man TYCKA att det är fegt och elakt av honom (det verkar de flesta tycka) men det förändrar inte att han fortfarande har RÄTT att göra så om han vill och det finns tyvärr inte så mycket TS kan göra åt det.

Att påpeka krass verklighet är inte detsamma som att ta honom i försvar eller skuldbelägga TS. Förstår du nu?

Jamen hej nick 3/4 :)
  • Anonym (mellanmjölk)
    Anonym (Fy) skrev 2018-01-29 16:44:28 följande:
    För att hen anser att TS ska acceptera att killen inte vill vara med henne längre?

Så vad är din fantastiska lösning på TS dilemma? Du verkar ju få damp på alla andras förslag men verkar inte ha så många egna praktiska lösningar att komma med?
  • Anonym (Kola)
    Anonym (Fy) skrev 2018-01-29 16:44:28 följande:

Han gjorde slut med henne på ett brutalt och ärligt sätt(som hon nu behöver hjälp med att ta sig igenom)

Det hade varit hundra gånger värre om han fortsatt vara tillsammans med henne för att vara snäll alt om han valt att gå bakom ryggen mot henne med en annan tjej.

Han är precis som ts nu fri att träffa en ny partner eller fortsätta som singel.
  • Anonym (mellanmjölk)
    Anonym (Fy) skrev 2018-01-29 16:47:38 följande:
    Jamen hej nick 3/4 :)
    Eh va? Vad dillar du om?
  • Anonym (Same)
    Anonym (Kola) skrev 2018-01-29 16:30:38 följande:

Hur vida han är feg/konflikträdd kan vi egentligen inte veta, i och med att vi inte även har hört hans version av hur ofta hon faktiskt har hört av sig till honom, efter att han klargjort för henne att förhållandet är över.

Jag har en före detta kompis som valde att bryta med mig helt utan någon direkt förklaring.

Jag valde att respektera det istället för att söka upp honom för någon förklaring.

Idag så bor jag med min sambo och våra katter.

Livet är tufft emellanåt, men det kan oftast bara bli bättre.

Jag hoppas att ts hittar orken/stödet att gå vidare.

Jag tycker såhär: Normalt när någon lämnar ett fem år långt förhållande på det här sättet så har det hänt något. Då brukar det inte behövas en förklaring för då vet den som blir lämnad vad det beror på (hen kanske har varit otrogen eller något liknande som sårat väldigt mycket). Men nu verkar det inte som TS gjort något uppenbart illa som sårat honom och det är därför TS försöker få honom att förklara.

Att han vägrar tyder egentligen för mig på en sak: Han är feg och konflikträdd. Hans version av historien välkomnas av mig men den lär vi aldrig få höra så då får man utgå från det TS säger.

Men återigen så är vi ändå överens om att TS behöver gå vidare för sin egen skull. Och det gör hon bäst genom att först och främst inte kontakta honom.

Sen ja, du har rätt i att jag upprepar mig. Har en förmåga att bli väldigt engagerad i saker och det här är en sån sak. Får väl lämna tråden för jag tror faktiskt jag gjort mitt. Ingen idé att köra på repeat liksom...

Till TS: lycka till och ta hand om dig! Jag önskar verkligen från hjärtat att allt löser sig för dig. Kom ihåg att du är en fantastisk människa, men inte ens den bästa av oss alla är immun mot orättvisor. Tyvärr händer sånt! Se till att ta hand om DIG själv och att hitta ditt eget värde igen efter detta horribla uppbrott. Du förtjänar bättre!

Lycka till :)
  • molly50
    Anonym (Kola) skrev 2018-01-29 15:19:00 följande:

[quote=78414117][quote-nick]molly50 skrev 2018-01-29 15:15:07 följande:[/quote-nick]

Oavsett vilket så kan man väl ge en förklaring,

Jag förstår vart du vill komma. Men vi har bara ts version att gå på.

Om han då vill bli av med ts en gång för alla så kan han väl ge henne en förklaring istället för att avspisa henne så totalt.

Då kanske hon lämnar honom ifred sen.

Jag tycker inte att det är juste att lämna utan en förklaring oavsett hur förhållandet har varit.

Kanske skulle det hjälpa TS att rätta till eventuella fel och brister tills nästa gång hon inleder ett förhållande också.

[/quote/]

Han har ju gett henne förklaringen i klartext att han inte vill veta av henne mer, att han kommer att anmäla henne om hon fortsätter att höra av sig till honom.

Räcker inte det anser du?

Jag tycker att hon ska ta hjälp av sina kompisar, sin familj osv med bearbetningen att komma över honom.

Det räcker uppenbarligen inte för TS.
    Hon har kanske inte haft en aning om vilka tankar han har haft och vad han har gått och funderat på om han inte har sagt något till henne,utan att det kom som en chock.
    Hon kanske skulle lämna honom ifred om han bara gav henne en förklaring så hon förstår varför han valde att göra slut.
    Carpe Diem
Svar på tråden Mitt ex vägrar ge en förklaring