Anonym (Kola) skrev 2018-01-29 16:30:38 följande:
Hur vida han är feg/konflikträdd kan vi egentligen inte veta, i och med att vi inte även har hört hans version av hur ofta hon faktiskt har hört av sig till honom, efter att han klargjort för henne att förhållandet är över.
Jag har en före detta kompis som valde att bryta med mig helt utan någon direkt förklaring.
Jag valde att respektera det istället för att söka upp honom för någon förklaring.
Idag så bor jag med min sambo och våra katter.
Livet är tufft emellanåt, men det kan oftast bara bli bättre.
Jag hoppas att ts hittar orken/stödet att gå vidare.
Jag tycker såhär: Normalt när någon lämnar ett fem år långt förhållande på det här sättet så har det hänt något. Då brukar det inte behövas en förklaring för då vet den som blir lämnad vad det beror på (hen kanske har varit otrogen eller något liknande som sårat väldigt mycket). Men nu verkar det inte som TS gjort något uppenbart illa som sårat honom och det är därför TS försöker få honom att förklara.
Att han vägrar tyder egentligen för mig på en sak: Han är feg och konflikträdd. Hans version av historien välkomnas av mig men den lär vi aldrig få höra så då får man utgå från det TS säger.
Men återigen så är vi ändå överens om att TS behöver gå vidare för sin egen skull. Och det gör hon bäst genom att först och främst inte kontakta honom.
Sen ja, du har rätt i att jag upprepar mig. Har en förmåga att bli väldigt engagerad i saker och det här är en sån sak. Får väl lämna tråden för jag tror faktiskt jag gjort mitt. Ingen idé att köra på repeat liksom...
Till TS: lycka till och ta hand om dig! Jag önskar verkligen från hjärtat att allt löser sig för dig. Kom ihåg att du är en fantastisk människa, men inte ens den bästa av oss alla är immun mot orättvisor. Tyvärr händer sånt! Se till att ta hand om DIG själv och att hitta ditt eget värde igen efter detta horribla uppbrott. Du förtjänar bättre!
Lycka till :)