• Baraentilligen

BIM MARS 2018

Hej!

Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)

• Svar på tråden BIM MARS 2018
  • Regnkappa
    Lisa81molander skrev 2018-03-06 09:41:57 följande:

Oj oj oj cykel dag 8,, 3 dagar efter avslutad mens, kände inatt att nått var på gång och mycket riktigt en glad gubbe på äl testet.

Äl redan? Första kuren med letrozol ,

Kansle är detta min månad ,

Grattis till plussen i tråden

Hej!

Jag har ätit letrozol i många cykler nu och vill bara säga att man kan få falskt positivt äl-test tidigt. Jag har haft positivt på CD 8 som inte har varit riktigt och sen positivt igen runt CD 14. Går alltid på vul och min gyn har bekräftat att jag bara har haft 1 äl och att den tidiga var falskt på testen. Det är klart att det kan vara tidig äkta äl för dig, men kanske fortsätt testa så att du inte misstar och missar en senare äl...
  • Regnkappa
    bastamamman1 skrev 2018-03-06 12:21:27 följande:

Jag vill bara flagga för att clearblue digital med dubbel hormonmätning inte funkar riktigt med letrozol pga att man manipulerar östrogennivåerna. Jag skulle komplettera med ett vanligt äl-test som bara mäter lh-stegring.

Jag vill också hålla med om detta, äl-tester kan bli luriga med letrozole!
  • Mirs115
    XAHHA92 skrev 2018-03-05 14:09:35 följande:

Bim imorgon och tempen håller sig hög än! Gick ner lite idag men ändå högre än vanligt. Tempen har verkligen varit helt annorlunda den här cykeln! Brukar alltid få spottings två dagar innan, men än har den inte börjat! Har iallafall beställt hem graviditetstester som jag hoppas på att få imorgon och att mensen håller sig borta!

Ser väldigt lovande ut!! Kurvan är trifasisk. Så spännande. Har du vågat testa idag?
  • Jahajaa
    H0nd3ndär skrev 2018-03-06 10:24:08 följande:

Grattis alla som plussat!

Här är det äl+8. Sakta sakta segar det sig fram...

Känner igen den där känslan! :) känns nästan skönt att vara mellan mens och ägglossning så att man kan slappna av lite,. Lugnt före stormen liksom ;) haha
  • Baraentilligen

Mensen skulle komma onsdag eller torsdag, förra veckan. Bim +5-6 dagar nu. Minus för fyra dagar sen och det känns som atte mensen ska komma hela tiden. Haft pyttelite ljusröda flytningar (bara på pappret) i ca en vecka men ingen mens. Väntar på att det ska dra igång, eller att jag ska börja känna mig gravid. Vågar inte testa fler gånger.

• Hansson88

Idag stal jag ett gravtest på jobbet från vår skolsköterska.

Tog testet när jag var hemma snabbt innan jag hämtade sonen från förskolan (1.5 år).

Positivt!!! Galet!
  • XAHHA92
    Mirs115 skrev 2018-03-06 14:40:24 följande:

Ser väldigt lovande ut!! Kurvan är trifasisk. Så spännande. Har du vågat testa idag?

Har inte vågat testa än... Bim idag och varken spottings eller mens har börjat! Tänkte testa ikväll :)
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • sofiaaaaaa

[quote=78527145][quote-nick]Hansson88 skrev 2018-03-06 15:51:14 följande:[/quote-nick][/quote]

Grattis!!! :)

Svar på tråden BIM MARS 2018