• Baraentilligen

BIM MARS 2018

Hej!

Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)

• Svar på tråden BIM MARS 2018
  • maria1992

Hmm vill ni hjälpa mig att tyda denna dipp? Äl för 8 dagar sedan och bim om 6-7 dagar....

• Jahajaa
    maria1992 skrev 2018-03-07 06:45:10 följande:

Hmm vill ni hjälpa mig att tyda denna dipp? Äl för 8 dagar sedan och bim om 6-7 dagar....

Kan vara ägget som fäster sig :) man kan även få en sådan dipp i tempkurvan utan att vara gravid,. Har för mig att det handlar om en extra ?boost? av östrogen i mitten av lutealfasen som kan göra att tempen dippar på samma sätt. Men har för mig att det är typ dubbelt så vanligt när man är gravid, så oddsen är helt klart på din sida :D Lycka till!
  • Hepphopp

Idag skulle jag egentligen haft min mens. Har en regelbunden mens annars men fick tillbaka den i december efter att ha ammat. December, januari var det som vanligt 28 dagar och testade positivt på äl dag 13. Men i februari var det positiv äl på dag 20..

Min fråga lyder : som sagt, skulle ha mens idag men IOM att äl flyttades så antar att mensen flyttas också men idag fick jag mensvärk.. kan de bero på något annat än mens på g? Typ att ägget fäster eller vad som? Är på äl+7. Har inga tecken i övrigt att mens är på g (vanliga flytningar).

Vill detta så mycket.

• Plus

HejHej!!

Jag och min sambo försöker skaffa barn (första), jag sluta med ppiller Nov. 17, alltså inte så länge sen. Jag tror jag hade bim den 5/3 (enligt massa appar jag har), men räknar inte med att den ska va regelbunden. Men jag har inte fått min mens än, det har kommit rosa aktiga flytningar, men bara när jag torkar och inget i trosan, så har det varit nån dag nu. Imorse testade jag ett gravtest men det visade neg. och sen testade jag ett ägglossningstest bara för att.. Ägglossningstestet visade ett tydligt streck (kontroll) och ett svagt, svagt streck sidan om.. Vad kan detta betyda?? Betyder det att de är negativt? Vore ju konstigt om man har ägglossning nu när mensen inte ens har kommit? Jag fattar ingenting..

Det känns som att mensen skulle kunna komma, men det gör den inte (inte än iaf). 

• setfire
    Plus skrev 2018-03-07 11:30:24 följande:

HejHej!!

Jag och min sambo försöker skaffa barn (första), jag sluta med ppiller Nov. 17, alltså inte så länge sen. Jag tror jag hade bim den 5/3 (enligt massa appar jag har), men räknar inte med att den ska va regelbunden. Men jag har inte fått min mens än, det har kommit rosa aktiga flytningar, men bara när jag torkar och inget i trosan, så har det varit nån dag nu. Imorse testade jag ett gravtest men det visade neg. och sen testade jag ett ägglossningstest bara för att.. Ägglossningstestet visade ett tydligt streck (kontroll) och ett svagt, svagt streck sidan om.. Vad kan detta betyda?? Betyder det att de är negativt? Vore ju konstigt om man har ägglossning nu när mensen inte ens har kommit? Jag fattar ingenting..

Det känns som att mensen skulle kunna komma, men det gör den inte (inte än iaf). 

Ja precis, det är negativt. Båda strecken ska vara lika starka eller så ska teststrecket vara starkare än kontrollstrecket. Det betyder dock inte att en ägglossning kommer att ske, men det indikerar på att det kan ske inom kort (om den inte uteblir). Själv har jag pcos och ägglossingstest fungerar inte på mig då det ger utslag lite hur som. De flesta säger att det säkrare sättet att se om det sker en ägglossning är att ta tempen, något jag själv tror jag är för "lat" för.
  • Plus
    setfire skrev 2018-03-07 13:32:22 följande:
    Ja precis, det är negativt. Båda strecken ska vara lika starka eller så ska teststrecket vara starkare än kontrollstrecket. Det betyder dock inte att en ägglossning kommer att ske, men det indikerar på att det kan ske inom kort (om den inte uteblir). Själv har jag pcos och ägglossingstest fungerar inte på mig då det ger utslag lite hur som. De flesta säger att det säkrare sättet att se om det sker en ägglossning är att ta tempen, något jag själv tror jag är för "lat" för.
    Okej, tack, då vet jag :)  Vad innebär pcos? Jag har själv misstänkt endometrios i flera år och vet att pcos har blivit nämnt i det sammanhanget, men vet inte om det hör ihop alls, därav jag frågar :)  Jag har 11 st ägglossningstest kvar som jag ska testa sen om min mens vill komma igång det vill säga, än har jag inte fått någon mens, senaste mensen var 29 januari och varade i 4 dagar. Så är jag inte gravid så är min cykel väldigt lång o olika varje månad. 
    Att ta tempen är nog jag med för "lat" för, jag har tagit den nån enstaka gång o skrivit ner, men sen har jag glömt bort det vissa dagar. Sen vet jag inte om man kan lita på de testerna jag har hemma, jag har både gravtest o ägglossningstest som jag köpte av en tjej på en FB loppis sida, och jag tror dom kommer från china, men jag vet inte helt säkert. Är det säkrare med gravtest från apoteket kanske?
  • TrasselsuddX

Hej hörrni :) 

Någon mer som utvecklat någon typ av fobi för graviditetstest? Tog massor när vi började försöka i september men senaste månaderna klarar jag det verkligen inte. Det går inte!Jag tror det är för att jag "vet "att det kommer vara negativt, och att jag samtidigt inte kommer sluta hoppas helt förrän mensen kommer? 

Min mens är lite slumpmässigt och har hoppat fram och tillbaka mellan 27 - 43 dagar senaste året. Är på dag 41 denna cykel. Har haft menssymptom i 10 dagar utan att det händer något. Man tänker ju ändå på det oavbrutet från typ dag 25, så det blir väldigt lång tid för att hoppas för att sen ändå alltid bli besviken. 

Nu hoppas jag en massa trots alla messymptom (hade till och med magknip i natt, det har väl knappast gravida om jag ska vara ärlig med mig själv?), meeen 40 + dagar innebär ändå så mycket hopp som går rätt ner i soptunnan :( 

• Bambi91
    TrasselsuddX skrev 2018-03-07 18:04:34 följande:

Någon mer som utvecklat någon typ av fobi för graviditetstest? Tog massor när vi började försöka i september men senaste månaderna klarar jag det verkligen inte. Det går inte!Jag tror det är för att jag "vet "att det kommer vara negativt, och att jag samtidigt inte kommer sluta hoppas helt förrän mensen kommer? 

Min mens är lite slumpmässigt och har hoppat fram och tillbaka mellan 27 - 43 dagar senaste året. Är på dag 41 denna cykel. Har haft menssymptom i 10 dagar utan att det händer något. Man tänker ju ändå på det oavbrutet från typ dag 25, så det blir väldigt lång tid för att hoppas för att sen ändå alltid bli besviken. 

Nu hoppas jag en massa trots alla messymptom (hade till och med magknip i natt, det har väl knappast gravida om jag ska vara ärlig med mig själv?), meeen 40 + dagar innebär ändå så mycket hopp som går rätt ner i soptunnan :( 

Jag hade faktiskt magknip i nästan 2 dagar strax innan jag plussa, så inte omöjligt :D håller tummarna för dig iaf :D
  • Josiesh
    TrasselsuddX skrev 2018-03-07 18:04:34 följande:

Jag är precis likadan. Testade som en galning första gångerna men de senaste månaderna har jag väntat för att se om mensen kommer istället för jag får ångest av att tänka på att det ska bli negativt om jag testar. Jag tycker det är skönt, för även om man blir besviken när mensen kommer så är det så ledsamt att få negativt på test om och om igen.

Men sluta hoppas ska man såklart aldrig sluta göra! :)
Svar på tråden BIM MARS 2018