• Baraentilligen

BIM MARS 2018

Hej!

Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)

• Svar på tråden BIM MARS 2018
  • gullgrodan
    Pilofru83 skrev 2018-03-19 10:42:56 följande:

Jag är på BIM+2 och testade neg på BIM, men fortfarande ingen mens?

Däremot ett illamående, trötthet och ett humör med enorma svängningar. Känner att om jag inte är gravid så är det ju något allvarligt fel på mig för jag är verkligen helt olik mig själv?

Är du också regelbunden? De kanske blitt en fnurra och kommer sent annars testa igen imorgon? Hgc ökar ju snabbt så ett par dagar kan ju göra stor skillnad. :)

Min humör har försvunnit, hade tokigt humör fyra dagar efter ÄL tills i förrgår. Igår kom cravings äntligen, men dom va en vecka sena dom med. Ena bröstvårtn har kliat och spruckit. Haft vattniga flytningar som luktar sött var o varannan dag sen straxt efter ÄL men nu är de helt torrt. Mycket märkligt.. Men ställer in mig på en sen mens även om de vore nytt. Sen att allt går emot min vanliga pms och ordningen på symptomen får en ju att undra.. Hur tycker du/ni de låter?

Har haft en skengraviditet och symtomen va helt extrema då(mage stor som andra månaden, bröstvårtor stora och ömma så jag inte kunde klä mig, hormonvrak, mensen sen och ultraljud samt test negativa) så jag själv har inga misstankar om att de vore nå allvarligt fel nu. Då fick dom sparka igång systemet med östrogen innan mensen behagade dyka upp.. Så kan de gå när längtan stiger en över huvudet.
  • bastamamman1
    Reflexgarn skrev 2018-03-19 07:23:12 följande:

Hej! Har ingen erfarenhet av njursten men förstår inte riktigt sammanhanget njursten - fertilitet? Finns ju de som får både njursten och gallsten under graviditeten. Men däremot kan ju njurstenen orsaka irritation i uretärerna vilket kan leda till inflammation och då kan det ju vara som så att kroppen prioriterar åtgärda inflammationen före graviditet. Men skulle köra på med att försöka bli gravid ändå. Vad har du att förlora liksom? ;) Men drick så du inte blir uttorkad (ljusgul urin) så du inte koncentrerar salterna så du riskerar bilda nya njurstenar.

Stress brukar väl oftast vara orsaken till utebliven graviditet och är ju inte bra om fertilitetscoachen är den som bidrar till stress.

smart tänkt. Idag kom iaf ägglossningsflytningarna exakt på dagen som beräknat, trots njurstensanfallet på cd 2. Så äl inom 2-3 dar. Vi kör på :)
  • Emhy89

ÄL +4 idag. Tiden går så sjukt långsamt. Har klickat hem predictor early idag och lär väl börja testa på fredag. 

Idag drar det lite långt ner på höger sida, liksom ilar till och från. Diarré och mår lite illa. Eventuellt inbillning, men jag kan ju inte låta bli att hoppas!

• Kidrauhl

Allså jag skulle gissa på att de är fel på testet då jag skulle haft ägglossning i lördags enligt flo och onsdags enligt womanlog, o hade mens förra månaden. Men är de bara jag som ser 2 svaga streck??

• gullgrodan
    Kidrauhl skrev 2018-03-19 13:10:38 följande:

Allså jag skulle gissa på att de är fel på testet då jag skulle haft ägglossning i lördags enligt flo och onsdags enligt womanlog, o hade mens förra månaden. Men är de bara jag som ser 2 svaga streck??

En sticka KAN påvisa tecken på graviditet 6-7 dagar efter befruktning men även de inte är så vanligt. Kan se streck jag med, men hade definitivt tagit ett nytt om någon dag eller två om jag va du. Känns inte helt pålitligt tyvärr :( lycka till!!
  • Kidrauhl
    gullgrodan skrev 2018-03-19 13:19:18 följande:

En sticka KAN påvisa tecken på graviditet 6-7 dagar efter befruktning men även de inte är så vanligt. Kan se streck jag med, men hade definitivt tagit ett nytt om någon dag eller två om jag va du. Känns inte helt pålitligt tyvärr :( lycka till!!

Jag vet de är därför jag inte litar på de. Men ville bara se om jag var dum i huvet xD ska till gyn nu o visste att dom skulle fråga om jag kunde vara gravid eller inte, så tog bara ett jättesnabbt för ?visste? att de skulle vara negativt. Så fick jag denna chocken haha xD
  • gullgrodan
    Kidrauhl skrev 2018-03-19 13:41:08 följande:

Jag vet de är därför jag inte litar på de. Men ville bara se om jag var dum i huvet xD ska till gyn nu o visste att dom skulle fråga om jag kunde vara gravid eller inte, så tog bara ett jättesnabbt för ?visste? att de skulle vara negativt. Så fick jag denna chocken haha xD

Lycka till, berätta sen:)
  • Kidrauhl
    gullgrodan skrev 2018-03-19 13:54:37 följande:

Tack! Absolut, försöker o inte ens vara lite glad. Men nu har jag sett två linjer på ett test i mitt liv iallafall! <3
  • Kidrauhl
    gullgrodan skrev 2018-03-19 13:54:37 följande:

2 egna negativa test och 1 negativt hos gyn. Troligtvis falskt positivt :) får ta ett imorrn med morgon urin oxå!
  • Jesssb
    Lisa81molander skrev 2018-03-18 20:06:54 följande:

Gokväll

Jag hoppas innerligt inte det är letrozolen som spökar, men det skulle ju gå ur kroppen snabbt.

Tid du enkel el dubbel dos?

Jag ska oxå försöka hålla mig till tis då blir d äl +8 för min del så kanske än för tidigt.

Har knepiga dragningar och småstuckningar runt om på magen . Vad har du mer för symptom ?

Kram

Ja vi håller tummarna för det!

Jag tog en enkel dos, du då?

Det är samma symptom här. Har haft väldigt mycket stickningar på höger sida av magen, i underlivet och i ryggen. Idag är jag även väldigt trött och känner mig nästan sjuk och lite yr, var tvungen att gå och lägga mig efter middagen... Sen springer jag på toa stup i ett, men det är svårt att veta om det beror på att jag lagt om kosten eller annat...

Jag kunde inte hålla mig från att testa i morse, men det blev negativt, precis som jag trodde. Så nu tänkte jag spara mig till fredag (BIM-1).

Kram!
Svar på tråden BIM MARS 2018