• Baraentilligen

BIM MARS 2018

Hej!

Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)

• Svar på tråden BIM MARS 2018
  • Aducia

Mensen började den 1 mars. Och har nu under 3 dagar fått bruna flytningar, kan det vara nidblödning? Jag har oregelbunden mens. Kommer köpa ett billigt test idag och testa! Min Äl vet jag inte riktigt när den var, min temp går upp och ner hela tiden.

• Lisa81molander
    Jesssb skrev 2018-03-18 04:49:01 följande:

Hej!

Nu hoppas även jag in här????

Vi försöker nu få barn nummer 2. Vår dotter föddes 2015 efter att vi aktivt försökt bli gravida i 3,5 år. Kvinnokliniken inom landstinget ville bara göra IVF och ej utreda varför, men efter lite övertalande provade vi med Pergotime och det tog sig första försöket. Läkaren blev förvånad, men vi förstod att det var det som skulle funka!

Denna gång kontaktade vi en privat gynekolog då landstinget var så ointresserade att hjälpa oss med orsak till att vi inte kan bli gravida själva. Det blev diagnosen PCOS som jag misstänkt så länge och vi klev direkt på Letrozol för att stimulera ägglossning då jag inte har någon egen ägglossning. Jag har även på läkarens inrådan börjat med LCHF och har på 2 veckor faktiskt tappat 3,3 kg utan alla svältdieter jag tidigare testat mot min PCOS-övervikt.

10/3 fick jag PEAK på CB Ägglossningstest och 12/3 visade VUL att ägglossning skett så nu håller vi tummarna för att det inte blir någon mens på BIM 24/3!

Gomorron

En till här som tagit första dosen av letrozol i mars, har 6 barn sen innan men försökt 3 År nu utan resultat, ingen bakom liggande annledning men fick dubbeldos så jag hoppas innerligt det hjälpt.bim 25/26 tog nyss ett test Dock bara på äl+6,, men haft molvärk i magen o ryggen och stickningar till och från ca sen äl+2/3.negativt men det hade jag räknat med då jag är väldigt tidigt ute, kunde inte hålla mig bara.

Har du haft några symptom ? Vet inte om det är letrozolen som spökar el om vi faktiskt kan ha lyckats

Kram och lycka till
  • Lisa81molander

Har tempat lite mest på skoj. förra cykeln mer sällan men nästan varje dag denna cykel.

Kan nån tyda? Äl+6 BIM 25/26

• Lisa81molander
    Lisa81molander skrev 2018-03-18 07:20:20 följande:

Har tempat lite mest på skoj. förra cykeln mer sällan men nästan varje dag denna cykel.

Kan nån tyda? Äl+6 BIM 25/26

• Lisa81molander
    Prinzessan skrev 2018-03-17 22:15:09 följande:

Vad roligt med samma ålder! Tack ja det här varit tufft. Nu är man ju nojig på allt man känner. Men har läst att värk i ryggen och i magen är ok symtom.

Grattis till plusset
  • Jesssb
    Lisa81molander skrev 2018-03-18 07:06:36 följande:

Gomorron

En till här som tagit första dosen av letrozol i mars, har 6 barn sen innan men försökt 3 År nu utan resultat, ingen bakom liggande annledning men fick dubbeldos så jag hoppas innerligt det hjälpt.bim 25/26 tog nyss ett test Dock bara på äl+6,, men haft molvärk i magen o ryggen och stickningar till och från ca sen äl+2/3.negativt men det hade jag räknat med då jag är väldigt tidigt ute, kunde inte hålla mig bara.

Har du haft några symptom ? Vet inte om det är letrozolen som spökar el om vi faktiskt kan ha lyckats

Kram och lycka till

Vad kul, då är vi i samma sits just nu, och BIM nästan samtidigt????

Jag har också börjat känna av molvärk i magen och ryggen sedan 2 dagar tillbaka. Jag har smygtittat på min mensapp sedan förra graviditeten och även då hade jag molvärk i ryggen och magen vid denna tid. Så jag hoppas det är det vi känner av.

Jag har funderat på att testa jag också, men även det smygtittade jag på förra graviditeten och då fick jag inte positivt först äl+11 (svagt) och sedan strakt positivt direkt på äl+15. Så på tisdag tänkte jag testa då det blir äl+11 ????

Håller tummarna för oss denna månad!???? Kram
  • Jesssb

Sorry, skulle inte vara frågetecken, det var smilies som tydligen blev 3 frågetecken istället... Haha!!

• Test14
    Sladdonge skrev 2018-03-18 06:11:01 följande:

Stort Grattis!! :)

Grattis!!
  • Test14
    Prinzessan skrev 2018-03-17 20:57:35 följande:

Hoppar in här! Testade mej i dag. 1 dag innan BIM. Har haft mensvärk i 7 dagar.. .. tyckte det var mysko! Och mått illa i flera dagar. Det var positivt!!!

Eftersom jag har värk så kan jag inte riktigt koppla av... efter missfallet sist. Men önskar av hela mitt hjärta att det går bra nu.

Har två underbara barn.

2012

2015

MF (x) tidigt i v 4 - 2017 sep

MF v 10 på julafton 2017

Åh,stort grattis.. Håller tummarna! Men klart det ska gå bra.. kram
  • Test14
    Jesssb skrev 2018-03-18 04:49:01 följande:

Hej!

Nu hoppas även jag in här????

Vi försöker nu få barn nummer 2. Vår dotter föddes 2015 efter att vi aktivt försökt bli gravida i 3,5 år. Kvinnokliniken inom landstinget ville bara göra IVF och ej utreda varför, men efter lite övertalande provade vi med Pergotime och det tog sig första försöket. Läkaren blev förvånad, men vi förstod att det var det som skulle funka!

Denna gång kontaktade vi en privat gynekolog då landstinget var så ointresserade att hjälpa oss med orsak till att vi inte kan bli gravida själva. Det blev diagnosen PCOS som jag misstänkt så länge och vi klev direkt på Letrozol för att stimulera ägglossning då jag inte har någon egen ägglossning. Jag har även på läkarens inrådan börjat med LCHF och har på 2 veckor faktiskt tappat 3,3 kg utan alla svältdieter jag tidigare testat mot min PCOS-övervikt.

10/3 fick jag PEAK på CB Ägglossningstest och 12/3 visade VUL att ägglossning skett så nu håller vi tummarna för att det inte blir någon mens på BIM 24/3!

Håller tummar o tår.. Vad ni har fått kämpa. Kramar
Svar på tråden BIM MARS 2018