• Ninha

Letrozol

Jag ska börja min första dos med letrozol.

Jag tycker de känns som att mensen kanske kommer ikväll och undrar om någon har nån erfarenhet om man räknar denna dag som dag 1 då och kan ta första tabeltten på morgonen på dag 3?

Eller det kanske inte är SÅÅÅ noga?

Hade inte en tanke på att fråga läkaren detta :/

Ska ju visserligen ringa nör mensen kommer men inte säkert de hinner ringa upp mig innan jag behöver börja.

• Svar på tråden Letrozol
  • Anonym (Lilly)
    GlitterLina skrev 2018-04-12 11:09:36 följande:

Testerna visade inget.. men köpte annat märke så kanske de inte är lika bra..

Hur mycket tidigare fick du??

Om inte tester visade nåt så kan det vara så att du inte hade nån äl för med letrezol så kan man få olika biverkningar. Försök o testa fr cd 10. Jag hade ett moget ägg redan cd 13 vilket jag aldrig brukar få.
  • Anonym (Hanna)
    GlitterLina skrev 2018-04-12 07:23:24 följande:

Har idag väldigt ont alltså älsmärtor.. det är 1 v kvar tills jag ska ha äl ju! Va 6 darsen vi hade sex & tror det inte blir av idag heller :(

Varför ska den komma 1 vecka för tidigt??! Typiskt!

Har ni fått så nu när ni äter letrozol ?

första kuren med äl fick jag äl-känningar dag 11 och ägglossning dag 16.
    andra kuren fick jag äl-känningar samma dag som jag fick ägglossning, dvs dag 15.
    Har precis avslutat tredje kuren och jag har haft känningar redan under de dagar jag åt letrozol. 
  • GlitterLina

En vecka kvar till äl

Men har Såå ont & även älflytningar. Tog detta ältest nu när jag druckit massor. Verkar ju faktiskt som kanske det är äl tidigare..
  • Anonym (Lilly)
    GlitterLina skrev 2018-04-13 15:15:21 följande:

En vecka kvar till äl

Men har Såå ont & även älflytningar. Tog detta ältest nu när jag druckit massor. Verkar ju faktiskt som kanske det är äl tidigare..

Jag tycker det ser ut så. Så om ni kan så är det bara passa på o mysa :)
  • GlitterLina
    Anonym (Lilly) skrev 2018-04-13 15:23:48 följande:

Jag tycker det ser ut så. Så om ni kan så är det bara passa på o mysa :)

Som jag skrev tidigare så va senast 6 dar sen

Men lyckades igår :)
  • Anonym (Lilly)
    GlitterLina skrev 2018-04-13 15:36:48 följande:

Som jag skrev tidigare så va senast 6 dar sen

Men lyckades igår :)

Ahh förstår men hoppas det går hela vägen håller verkligen tummarna för er, om ni kan så är det bra att fortsätta de kommande dagarna, men går du inte på kontroll?
  • Trullis82

Idag var äntligen det efterlängtade gyn besöket.

Det visade att jag har ett ägg på vardera äggstock. Det ena är 23,3mm och det andra 17,3mm .

Man vill ju helat inte ha så kanske för risken för tvillingar är STOR. Vi känner väl att det kunde räcka med ett barn då vi redan har två. Blir en stor omställning kring mycket.

Men det bästa av allt är ändå att man ser att det räcker med en tablett Letrozol så jag behöver ingen högre dos.

Nu har vi fått samlags förbud och återbesök på måndag för o se om båda äggen är kvar eller ett försvunnit

Trevlig helg på er

• Anonym (Lilly)
    Trullis82 skrev 2018-04-13 18:28:53 följande:

Idag var äntligen det efterlängtade gyn besöket.

Det visade att jag har ett ägg på vardera äggstock. Det ena är 23,3mm och det andra 17,3mm .

Man vill ju helat inte ha så kanske för risken för tvillingar är STOR. Vi känner väl att det kunde räcka med ett barn då vi redan har två. Blir en stor omställning kring mycket.

Men det bästa av allt är ändå att man ser att det räcker med en tablett Letrozol så jag behöver ingen högre dos.

Nu har vi fått samlags förbud och återbesök på måndag för o se om båda äggen är kvar eller ett försvunnit

Trevlig helg på er

Ohh va roligt, hoppas det går bra på måndag, du får berätta hur det går :)
  • karllesson
    GlitterLina skrev 2018-04-13 15:15:21 följande:

En vecka kvar till äl

Oj vad spännande.. :D förra kuren hade jag också jätteont en vecka innan ägglossning och flytningar. Dock fick jag positivt cd15. Nu har jag precis ätit min tredje kur och hoppas det går vägen denna gången... ska till läkaren på onsdag.
Svar på tråden Letrozol