Första barnet BF november 2018
Startar en tråd för oss som väntar första och som har BF i november 2018!
Jag är i vecka 6 och det skulle vara trevligt att dela med sig av erfarenheter, oro, rädslor, glädje m.m.
Startar en tråd för oss som väntar första och som har BF i november 2018!
Jag är i vecka 6 och det skulle vara trevligt att dela med sig av erfarenheter, oro, rädslor, glädje m.m.
Fick veta igår att jag mest troligen måste genomgå kejsarsnitt. Känner mig helt knäckt och snuvad på en förlossning. Någon mer som fått planerat snitt och som har liknande känslor inför det?
Nej fy vad hemskt! Dock kommer det ju gå hur bra som helst, men man är ju inställd på en vaginal förlossning liksom.. Vad var anledningen till det?
De såg att moderkakan låg lite för nära ?utgången? så jag är glad att det upptäcktes. Det kan bli riktigt allvarligt om de inte märker det innan. Man kan tydligen förlora mkt blod och det kan sluta med kejsarsnitt ändå. Så på så vis känns det bättre att det är planerat så det slipper bli dramatiskt. Dessutom blir det nu en oktoberbebis. Så får träffa honom lite tidigare än vad jag troligtvis skulle gjort annars.
Hur upptäcktes det? Såg man inte det på rul?
Ja verkligen tur att de såg det i tid! Mysigt med ett datum när man får träffa sin bebis
Hej. Jag är i v35+1. Tänkte kolla om det är någon mer här som har högt blodtryck och äggvita i urinet (+1)? Fick åka in förra v till förlossningen på en mindre kontroll och på spec.mvc bebisen mår prima där inne men kan inte låta bli att oroa mig.
Åhh, får jag hoppa in i denna tråden såhär i ?slutet? ?? Har letat efter en tråd med Bf nov så man har några att ventilera lite med.
Är gravid med första barnet(son), beräknad till 26 Nov, så går in i v 36 imorgon. Går hemma med gravpenning sen nästan 4v tillbaka så rastlösheten är inte nådig, haha.
Roligt med nya personer i tråden :)
Jag är i vecka 37+3 nu och vill bara att han ska komma ut. Längtar så otroligt mycket. 17 dagar till BF, känns som en evighet...
Någon mer som tröttnat på att vara tjock? :D
Dricker två koppar hallonblad/basilikate med kanel och nejlikor per dag men som allt annat är det väll bara en myt för jag har " bara" förvärkar.
Åhh, får jag hoppa in i denna tråden såhär i ?slutet? ?? Har letat efter en tråd med Bf nov så man har några att ventilera lite med.
Är gravid med första barnet(son), beräknad till 26 Nov, så går in i v 36 imorgon. Går hemma med gravpenning sen nästan 4v tillbaka så rastlösheten är inte nådig, haha.
Åh välkommen!
Är också gravid med första barnet som även det är en pojke :) har bf 27 november! Jag förstår dig, har varit sjukskriven i ca 1 månad pga foglossning och man börjar känna av att man vill att bebben ska ut snart så det händer något haha
Med 16 dagar till bf så kan ju bebis komma när som helst så vi har förberett så mycket som vi kan. :)