Första barnet BF november 2018
Startar en tråd för oss som väntar första och som har BF i november 2018!
Jag är i vecka 6 och det skulle vara trevligt att dela med sig av erfarenheter, oro, rädslor, glädje m.m.
Startar en tråd för oss som väntar första och som har BF i november 2018!
Jag är i vecka 6 och det skulle vara trevligt att dela med sig av erfarenheter, oro, rädslor, glädje m.m.
Dels på slemproppen men också att jag känt av lite i ryggen till och från, främst när jag ligger ner och vilar. :)
Spännande! Vad baserade hon det på?
Dels på slemproppen men också att jag känt av lite i ryggen till och från, främst när jag ligger ner och vilar. :)
Okej! Vad kul jag har inga känningar alls ibland känns det inte ens som att jag är gravid! Typ när jag sitter i soffan och bebisen sover/inte rör sig haha. Inga förvärkar eller nånting! Trist! Lär väl få igångsättas
Någon mer i Sthlm här som väntar första barnet ? Vi har bf 3/12 iallafall :)
Yes, hoppas på att få föda på BB Sthlm Danderyd. Bf 13/11. :)
Jag har typ packat klart väskan nu och är i v38. Min kille har inte lagt i alla sina grejer än men bebisens alla saker och de saker som är viktigast för mig är redan i. Men jag jobbar tom imorgon och har häst så håller igång rätt mkt så kände att det var viktigt att väskan var klar nu v38 ifall han skulle vilja komma och jag inte är hemma så min kille måste åka förbi och bara hämta upp den. Kommer säkert gå och fylla på den från nästa vecka när jag kommer gå hemma. ;)
Åh vad skönt att kunna jobba så långt in i graviditeten! Jag gick på gravledig för 1 månad sen, då jag har ett tungt jobb med mkt hotfulla situationer förekommande (akutmottagning). En jätte lyx att få meeeen saknar jobbet så mycket!
Haha, ja det kan ju va klokt att ha det mesta fixat då så killen slipper packa allt. Då vet man aldrig riktigt vad som kommer i, iaf inte om man går efter min egen, haha! :D
Ja har haft väldigt mycket prematura sammandragningar sen v25 typ... så jag funderar på om man skulle ta och påbörja packningen nästa vecka bara för säkerhets skull. Men då går jag väl över 14 dagar bara gör det :P
Det är rätt skönt att ha väskan packa. En sak mindre att tänka på. Tycker du ska packa. Bebben kanske bestämmer sig för att komma innan. Pratas mkt om att första går man över med men jag läste att flest får i v39 oavsett första barnet eller ej. Sen kommer v41. Så du kan ju lika väl vara en som får innan bf. :)
Jag hör väl inte hit egentligen bf 181214 med andra barnet men kände igen mig i det kronärtkocka skrev jag kände ingenting med första barnet inga förverkar ingenting barnmorskan en vecka innan han kom troddde inte han va på väg. men en morgon två dagar efter bf kom det första jag känt i form av sammandragning eller värk och det va dags direkt så man behöver inte känna något innan (så förlora inte hoppet =)
Jag hör väl inte hit egentligen bf 181214 med andra barnet men kände igen mig i det kronärtkocka skrev jag kände ingenting med första barnet inga förverkar ingenting barnmorskan en vecka innan han kom troddde inte han va på väg. men en morgon två dagar efter bf kom det första jag känt i form av sammandragning eller värk och det va dags direkt så man behöver inte känna något innan (så förlora inte hoppet =)