Första barnet BF november 2018
Startar en tråd för oss som väntar första och som har BF i november 2018!
Jag är i vecka 6 och det skulle vara trevligt att dela med sig av erfarenheter, oro, rädslor, glädje m.m.
Startar en tråd för oss som väntar första och som har BF i november 2018!
Jag är i vecka 6 och det skulle vara trevligt att dela med sig av erfarenheter, oro, rädslor, glädje m.m.
Härlig tråd :D Nyblivit medlem på FL, så super kul att hitta detta!
Beräknad 29/11 men har RUL på torsdag så får se då om det kanske blir ett December barn! 
Kan tyvärr ej se allas magbilder!? :( Någon som vet hur man kan fixa det? Eller de försvinner efter ett tag ?
Beräknad 29/11 men har RUL på torsdag så får se då om det kanske blir ett December barn!
Kan tyvärr ej se allas magbilder!? :( Någon som vet hur man kan fixa det? Eller de försvinner efter ett tag ?
Välkommen och grattis! Kan tyvärr inte heller se bilder, trodde bara det var hos mig det krånglade.
Uppdate från mig då, v.21 idag och har hunnit med RUL som visade en pojke till 100%! Det var oväntat, var helt inställd på en tös haha. Har även varit på rundvandring på förlossningsavdelningen vilket var väldigt spännande!
Vecka 21+1.. beräknad till 13 november.. men hoppas på 22 november och framåt,, delvis för att det är så många födelsedagar från den 12 fram till den 21 november. men ödet får bestämma :) kanske blir samma födelsedag som pappan har..
Hej! Lite nyfiken på hur det går med er, symptom, annat.
Är själv i v 27, snart tredje trimestern. Vissa säger smal, andra säger stor. Kan lägga upp magbild om någon vill. Gått upp 7 kilo men nog nästan bara magen. Fortsatt inga besvär med rygg eller bäcken trots att jag glömmer göra mina övningar. Sammandragningar typ hela tiden men inget jag tänker på då de inte gör ont och tidigare inte påverkat tappen. Känner bäbisen kanske 10-20 tillfällen om dagen, oftast inte mer än 30-60 min paus men har hänt och varit en runda på förlossningen i v 24. Mest ?hoppar? han men har också moderkaka i framvägg.
Kosmetiskt hittills inga sträckmärken, åderbråck eller svullnad.
Fundera på att köpa en gravidkudde och romer tvings att sova på sidan. Tänkte kolla på barnvagn och sånt om 2 v, trots allt 3 trimester och stor överlevnadschans efter v 28.
Hej! Lite nyfiken på hur det går med er, symptom, annat.
Är själv i v 27, snart tredje trimestern. Vissa säger smal, andra säger stor. Kan lägga upp magbild om någon vill. Gått upp 7 kilo men nog nästan bara magen. Fortsatt inga besvär med rygg eller bäcken trots att jag glömmer göra mina övningar. Sammandragningar typ hela tiden men inget jag tänker på då de inte gör ont och tidigare inte påverkat tappen. Känner bäbisen kanske 10-20 tillfällen om dagen, oftast inte mer än 30-60 min paus men har hänt och varit en runda på förlossningen i v 24. Mest ?hoppar? han men har också moderkaka i framvägg.
Kosmetiskt hittills inga sträckmärken, åderbråck eller svullnad.
Fundera på att köpa en gravidkudde och romer tvings att sova på sidan. Tänkte kolla på barnvagn och sånt om 2 v, trots allt 3 trimester och stor överlevnadschans efter v 28.
Vi har en liten bil så inte sååå många att välja på. Britax smile 2 eller bugaboo kanske fox ska vara små att fälla ihop men kanske ger affären ytterligare något förslag. Ska titta/provköra nästa vecka, hittills inte köpt något alls till bäbisen.
Typ exakt samma här men är i v24..
Gått upp ca 7 kilo, känner bebisen kanske 4 gånger om dagen, har också moderkaka i framvägg så det dämpar ju att man känner mindre rörelser tydligt. Funderar på att skaffa mig en graviditetsgördel. :D
Köpte barnvagn redan, Emmaljunga nitro fick med både liggdel och sittdel som man kan byta efter behov, fick även med regnskydd, det va helt enkelt ett sjukt bra erbjudande, vi vågade inte vänta med att köpa den.
Och det är även det enda vi har köpt..
Hej alla!
Härregud jag startade den här tråden i mars, tänk vad tiden går fort!!
Jag är i vecka 32 nu. Hur går det för alla? :)
Hej alla!
Härregud jag startade den här tråden i mars, tänk vad tiden går fort!!
Jag är i vecka 32 nu. Hur går det för alla? :)