• LitenAlien

Första barnet BF november 2018

Startar en tråd för oss som väntar första och som har BF i november 2018!

Jag är i vecka 6 och det skulle vara trevligt att dela med sig av erfarenheter, oro, rädslor, glädje m.m.

• Svar på tråden Första barnet BF november 2018
  • Blomman 400
    LitenAlien skrev 2018-03-14 11:53:31 följande:

Startar en tråd för oss som väntar första och som har BF i november 2018!

Jag är i vecka 6 och det skulle vara trevligt att dela med sig av erfarenheter, oro, rädslor, glädje m.m.

Jag är i vecka 7 och skulle också ha någon att pratat tankar med m.m
  • LitenAlien

Tillbakaflyttad från 9+1 till 8+2 :p gjorde ett akut ultraljud igår pga buksmärtorsmärtor. Allt är lugnt, var häftigt att se den lilles hjärta slå.

• Lillinda

Första barnet och jag är är beräknad till början av nov eller dec (har inte gjort ul än så vi är lite osäkra på om det är v 10 eller v 6) jag hoppas att det ska vara v 10 då kan jag slappna av lite mera.

Jag har mått bra hittills faktiskt, är helt förvånad själv. Bara lite gasig i magen, mer än vanligt ( slarvar ibland med laktos trots intolerans) men nu i veckan har jag fått vad jag tror är hemorrojder. Någon med samma problem (jag vet att det inte är det roligaste samtalsämnet) , har läst lite och förstått att det är vanligare v10-12 än v 5-6. Men vad fan ska jag göra åt det? Det verkar vara utvärtes varianten, HJÄLP!

• LitenAlien

Hej alla! Hur mår ni? Jag är i vecka 10 nu och fick gå hem från jobbet igen pga smärtor i ryggen som strålar ner i rumpa och lår. Har tid hos läkaren på onsdag.

Är det någon som upplevt liknande?

• 8992
    LitenAlien skrev 2018-04-16 16:25:18 följande:

Hej alla! Hur mår ni? Jag är i vecka 10 nu och fick gå hem från jobbet igen pga smärtor i ryggen som strålar ner i rumpa och lår. Har tid hos läkaren på onsdag.

Är det någon som upplevt liknande?

Ajdå! Inget som strålar men får väldigt ont i svanken/svanskotan om jag står eller sitter i samma position för länge. I övrig mår jag bra, är väldigt trött bara.

Är i v.9 (8+4) idag och ska på inskrivningssamtal på torsdag. Något som varit på det redan?
  • Villhabebisnu123
    8992 skrev 2018-04-16 22:33:27 följande:

Ajdå! Inget som strålar men får väldigt ont i svanken/svanskotan om jag står eller sitter i samma position för länge. I övrig mår jag bra, är väldigt trött bara.

Är i v.9 (8+4) idag och ska på inskrivningssamtal på torsdag. Något som varit på det redan?

Jag har varit på tidigt ul och inskrivningssamtal är i v10 nu (9+6 enligt ul). Ul var så häftigt. Hade missfall i januari så var skönt att se att det var nåt där inne denna gången.

Inskrivningen var bara lite frågor och sen lite provtagningar till bla kub men även järnvärden och sånt. Stick i finger, kissprov, blodtryck och sen tog de fem rör blod till olika tester.

Jag var på ett hälsosamtal förra gången när jag fick missfall. Då fick jag info om mat och sånt. Så denna gången prata vi inget om det.

Har häst så det enda bm sa va att ta det lugnt fram till ca v14 och inte bära för tungt och ta ut mig. Promenader räcker som träning första tiden sen kunde man börja träna mer enligt henne. Men de säger säkert olika. :)
  • 8992

Herregud. Min första upplevelse av mvc va inte direkt positiv. Hade inskrivningssamtal inbokat, kommer till en inhyrd barnmorska som inte verkade bry sig. Instället för inskrivning så höll hon ett samtal om kost, träning. Tog 20 min. Sedan fick jag en tid för inskrivningen 21 maj, alltså i v.15-16 och dessutom efter mitt ultraljud/kub som är den 14maj. Känns väldigt sent för en inskrivning med tanke på att rul är i v.18-20 sen...

• bönis18

Nu är vi i vecka 10 (9+3) och jag mår oförskämt bra. Nästan så jag inte tror på att jag är gravid men jag bestämde mig efter VUL i vecka 7 att nu måste jag sluta noja över det här. Jag lider av ångestsyndrom och panikattacker och är en mästare på att övertänka och katastroftankarna tar lätt över om jag inte försöker behärska mig. Jag kan liksom ändå inte påverka hur det går, så därför försöker jag vara lycklig nu över det faktum att jag faktiskt är gravid och får må så här bra. Vi hade inskrivning på mvc för två veckor sedan och fick världens härligaste barnmorska. Samtalet var över en timme och så fick vi tid till RUL den 17.5 på min födelsedag, då är jag i vecka 13 :)

Idag ska jag till läkaren för en massa blodprov och urinprov, inte så himla kul kanske men så tycker jag allt som rör bönan är spännande. Hur mår ni nu?

• nystrom98

Hej! Tänkte krypa in här då jag äntligen bestämt mig för att behålla krabaten efter mycket velande! Har inte varit hos bm än då jag som sagt inte kunnat bestämma mig men enligt appens beräkningar ska jag vara i vecka 10 (9+1) men vi får se på riktigt när jag gjort ett UL. Har läst era tidigare inlägg och tycker det är så spännande att få läsa era upplevelser !! Jag ska ringa bm imorgon och se om jag får någon tid :)

Svar på tråden Första barnet BF november 2018