Första barnet BF november 2018
Startar en tråd för oss som väntar första och som har BF i november 2018!
Jag är i vecka 6 och det skulle vara trevligt att dela med sig av erfarenheter, oro, rädslor, glädje m.m.
Startar en tråd för oss som väntar första och som har BF i november 2018!
Jag är i vecka 6 och det skulle vara trevligt att dela med sig av erfarenheter, oro, rädslor, glädje m.m.
Ja, tiden springer iväg! fick lite panik när jag såg att det bara är 68 dagar till bf för mig haha är i v31 nu, mår fortfarande bra men har väldigt svårt att sova och får som knivhugg mellan benen vid ansträngning. Går på föräldraledighet om knappt 5 veckor vilket ska bli extremt skönt! Hur mår du?
Hej alla!
Härregud jag startade den här tråden i mars, tänk vad tiden går fort!!
Jag är i vecka 32 nu. Hur går det för alla? :)
Hej!
Jag är också i v32 och mår oförskämt bra. Orkar inte rida min häst längre men klarar av att fixa i stallet och jobba heltid. Det enda jag har lite ont av är att han envisas med att sparka mig vid ena revbenet. Så jag har egentligen inget att klaga på. Längtar efter att han ska komma men kommer nog samtidigt sakna att inte ha honom i magen då jag verkligen njutit av att va gravid.
Hej!
Går in i v 34 imorgon förmodligen den som gått längst då jag ju fick bf flyttat till 31/10. Fortsatt inga större besvär haft sammandragningar sedan v 18, helt smärtfria som nu nog faktiskt minskat en del. Fick konstaterat diabetes i v 28 och utretts för detta då jag är smal men allt sett bra ut och klarar mig med kost hittills.
Varit på tul i tisdags och barnet är -8% så helt inom normalen. Ligger dock i säte men hoppas han vänder sin spontant.
Jo jag är fortfarande sjukskriven 100 procent. Foglossning som är ett helvete.
Har i några dagar kännt som mensvärk i ländryggen som inte vill ge med sig. Börjat ledsna på det faktiskt och vet inte om man bör ringa in eller om det är normalt. Ska lämna urinprov på fredag.
Någon mer som fått slem i flytningarna...?
Igår när jag var på toa kom det slem på pappret. Genast tänker jag ju på slemproppen och finner ingen information om att det är vanligt med slemmiga flytningar förutom när slemproppen går. Är det inte lite tidigt i vecka 34? Någon?
Någon mer som fått slem i flytningarna...?
Igår när jag var på toa kom det slem på pappret. Genast tänker jag ju på slemproppen och finner ingen information om att det är vanligt med slemmiga flytningar förutom när slemproppen går. Är det inte lite tidigt i vecka 34? Någon?
Delar av slemproppen kan släppa men återbildas. Så länge du inte blöder, misstänker vattenavgång eller värkar hade jag avvaktat.
Molvärken blev värre igår, och hållet i sig även idag. Vet inte om det är förvärkar eller foglossningen. Eller om det fortfarande är bebis som fixerar sig.
Hur vet man egentligen om man har sammandragningar?? xD
[quote=79091031][quote-nick]LitenAlien skrev 2018-09-27 07:16:18 följande:[/quote-nick]Molvärken blev värre igår, och hållet i sig även idag. Vet inte om det är förvärkar eller foglossningen. Eller om det fortfarande är bebis som fixerar sig.
Hur vet man egentligen om man har sammandragningar?? xD[/
Under sammandragningar är livmodern stenhård. Jag har haft jättemycket sedan ungefär v 18 och nu involveras ju hela magen då livmodern når upp till revbensbågen. De kan vara helt smärtfria som mina, känns som mensvärk eller göra ont. Gör de ont ska man nog kontakta fl eller sin bm. Kan vara uvi också.