Första barnet BF november 2018
Startar en tråd för oss som väntar första och som har BF i november 2018!
Jag är i vecka 6 och det skulle vara trevligt att dela med sig av erfarenheter, oro, rädslor, glädje m.m.
Startar en tråd för oss som väntar första och som har BF i november 2018!
Jag är i vecka 6 och det skulle vara trevligt att dela med sig av erfarenheter, oro, rädslor, glädje m.m.
Känner inte heller så mkt än så länge. Lite trött, ömma bröst och molvärk ibland och ibland när jag inte ätit kan jag känna av svagt illamående. Ska iväg på tidigt vul 12/4 pga tidigare missfall. Är så galet nervös att det inte ska va nåt levande där inne.
Men jag försöker hålla mig lugn och tänka att denna gången kommer det gå bra. Är ju så många som får missfall och sen får en fullt frisk bebis nästa graviditet så varför skulle inte det kunna hända mig. :)
Läste massor sist och nojade hela tiden. Denna gången har jag redan varit med om det värsta som kan hända så upplever ett annat lugn konstigt nog.
Vi är båda äldre och har på 5 månader lyckats bli blivit gravida för andra gången. Bara det är häftigt tycker jag. Nu håller vi bara tummarna att detta lilla frö stannar kvar hos oss.
Hur mår ni alla? Jag mår oförskämt bra faktiskt, så bra att jag började tro att jag inte alls var gravid längre. Jag nojade så mycket att min älskade sambo insisterade på att jag skulle ta ett test bara för att jag skulle kunna lugna ner mig. Testet visade starkt positivt och bara någon timme efter att jag tagit det slog världens illamående på och jag blev konstigt nog bara tacksam över det haha! Den 11.4 är det äntligen dags att se den lille på ultraljud, jag orkade inte vänta till RUL så jag bokade in ett tidigt ultraljud på privat klinik. Men nu är jag ju så himla nervös inför det och tankarna löper amok. Jag är livrädd för att vi inte ska höra ett hjärta slå, men det kanske är helt normalt att oroa sig över allt och inget?
Känner inte heller så mkt än så länge. Lite trött, ömma bröst och molvärk ibland och ibland när jag inte ätit kan jag känna av svagt illamående. Ska iväg på tidigt vul 12/4 pga tidigare missfall. Är så galet nervös att det inte ska va nåt levande där inne.
Men jag försöker hålla mig lugn och tänka att denna gången kommer det gå bra. Är ju så många som får missfall och sen får en fullt frisk bebis nästa graviditet så varför skulle inte det kunna hända mig. :)
Läste massor sist och nojade hela tiden. Denna gången har jag redan varit med om det värsta som kan hända så upplever ett annat lugn konstigt nog.
Vi är båda äldre och har på 5 månader lyckats bli blivit gravida för andra gången. Bara det är häftigt tycker jag. Nu håller vi bara tummarna att detta lilla frö stannar kvar hos oss.
Jag tror det är ganska vanligt, ja! Tog nästan ett år för mig att bli gravid så är jätteorolig för att behöva börja om igen. Såg hjärtat 6+3, mådde illa 6+3 till 6+5, sen försvann det och jag har mått nästan som vanligt. Ömma bröst, liiiite svullen och trött vissa dagar. Var övertygad om att graviditeten avstannat, grät och hade ångest. Bokade privat ulj 8+4 bara för att få ett slut på det hela och evt få tabletter. Den visade sig leva, precis så stor som den skulle och hjärtat slog på med god frekvens. Helt sjukt. Är absolut inte "ute ur skogen" än, men risken är mindre när man sett hjärtslag i v 8-9.
När tänkte/har ni berättat? Jag fick berätta för min chef och en kompis av praktiska skäl ( vi hade bokat en resa i september) sen min syster när vi fick reda på att allt var bra 8+4. Tänkte annars vänta till efter kub 24/4 om jag kommer så långt.
Var på första ultraljudet på RMC idag, och allt gick super! En liten med ett fungerande hjärta! V 7 (6+5) så gick tillbaka två dagar ifrån vad appen sa. Nu är det dags att ringa mödravården :D
Jag hörde att risken för missfall minskar till 1,6-3% om man ser hjärtat slå någon gång mellan v7-9 :) jag ska på ultraljud på tisdag, v.7+0 och kommer berätta för alla samma dag om allt ser bra ut. Vill inte hålla en stor, glad nyhet hemlig för att ?något kan hända?. Det kan ju alltid hända något negativt så jag tänker njuta fullt ut :)
Med det sagt, hur överlever ni den här väntan till v 12 och kub? Bara jag som bara läääängtar?
Var på första ultraljudet på RMC idag, och allt gick super! En liten med ett fungerande hjärta! V 7 (6+5) så gick tillbaka två dagar ifrån vad appen sa. Nu är det dags att ringa mödravården :D
Med det sagt, hur överlever ni den här väntan till v 12 och kub? Bara jag som bara läääängtar?