-
Dejtade en kille januari, och sen dumpade han mig från en dag till en annan.Han hade lite stökigt i livet som kanske påverkade, jag vet inte, jag fick aldrig nåt svar....Men så i söndags upptäckte jag att jag är blockerad på både facebook och instagram.Vi var inte vänner på FB och jag följde inte honom på instagram, så jag kunde ju inte se något på hans profiler. (om han ville dölja nåt, ny tjej tex, kunde ju inte se det ändå)Till saken hör att hans fyrmänningar la till mig på instagram i söndags, jag träffade dem under tiden vi dejtade. Efter det blockerade han mig..Han hade mig på snapchat också men nu har han tagit bort mig även där.Har skickat ett sms och frågat om jag gjort honom något som lett till blockering, men inget svar....What?
-
Svar på tråden Blockerad helt plötsligt!?
-
Så har du nåt svar på varför mitt namn ska störa honom efter 2 månader?Anonym (J) skrev 2018-03-22 09:39:10 följande:Det är väl logiskt?
Under dessa 2 månader har han inte påmints om dig någonstans men så har du kontakt med hans släkt klart han blockar när du kom upp? -
Märkligt enligt dig och henne, men allt är märkligt från ett perspektiv av "ingen vill blocka mig bara så där det finns inget med mig som är fel jag är perfekt prinsessa"Afterlife skrev 2018-03-22 09:30:37 följande:
Oj, nu vet jag inte vad du lägger in för tolkning i mitt svar. Jag skrev inte att jag varit med om det TS beskriver, utan att jag varit med om att killar betett sig märkligt. Inte samma situation alltså.
Men TS skriver ju att killen sms:ade henne veckan innan och att allt var normalt då. Om det är så (och TS inte har varit efterhängsen) så är det ju ett märkligt beteende att bara blocka helt plötsligt. Sedan kan vi naturligtvis spekulera i om TS version av hur allt gick till stämmer, men då missar vi ju poängen, eller hur?
Medan killen tänker " fy fan vad drygt att hon ska ha kontakt med mina vänner och släkt nää.. palla detta"
Och då är det märkligt för att det inte passade ert lilla schema, hur det skulle gått till, men nu har inte ni kontrollen över de ni kontaktar, de kan skriva trevligt med glada smileys ena dagen, och du är blockad nästa.
Varför eller om det är normalt eller förväntat eller märkligt eller inte för ni älta ihjäl er om medan era killar tycker det är skönt att slippa veta av er och de går vidare. -
För att han kanske vill slippa se allt som har med sig att göra? För det river upp gamla sår?Anonym (block) skrev 2018-03-22 09:41:51 följande:
Så har du nåt svar på varför mitt namn ska störa honom efter 2 månader?
Du måste se det från verkligheten. Facebook är bara en sida, men känslorna sidan framkallar är högst verkliga, att han blockerade dig när han sög ditt namn är likadant som att vända håll och gå bort ifrån dig om han skulle se dig på stan.
Är inte det logiskt om man gjort slut och gått vidare och inte vill träffas igen att göra? Då är det "jag är perfekt ingen kan inte vilja möta perfekta mig" som är ditt problem,inte andras val. -
Jag förstår verkligen inte varför du bryr dig. Klart man blir ledsen och undrande om en nära vän helt plötsligt blockar en utan att ge en förklaring, men ett ex man inte längre har kontakt med? Vad spelar det för roll? Släpp detta nu.
-
Tja, du visar ganska tydligt vad du är för typ av person med det svaret. Inte lönt att besvara dig mer när du så tydligt bestämt hur alla andra är utifrån din egen begränsade verklighet.Anonym (J) skrev 2018-03-22 09:44:20 följande:Märkligt enligt dig och henne, men allt är märkligt från ett perspektiv av "ingen vill blocka mig bara så där det finns inget med mig som är fel jag är perfekt prinsessa"
Medan killen tänker " fy fan vad drygt att hon ska ha kontakt med mina vänner och släkt nää.. palla detta"
Och då är det märkligt för att det inte passade ert lilla schema, hur det skulle gått till, men nu har inte ni kontrollen över de ni kontaktar, de kan skriva trevligt med glada smileys ena dagen, och du är blockad nästa.
Varför eller om det är normalt eller förväntat eller märkligt eller inte för ni älta ihjäl er om medan era killar tycker det är skönt att slippa veta av er och de går vidare. -
Mitt ex har för övrigt blockat mig också på FB, utan att uppge anledning. Han har även blockat min nya partner. Inte fan bryr jag mig om det. Vi har barn ihop och har bara kontakt angående dem.
-
För att han krossade mitt hjärta.plättarmedsylt skrev 2018-03-22 09:50:41 följande:
Jag förstår verkligen inte varför du bryr dig. Klart man blir ledsen och undrande om en nära vän helt plötsligt blockar en utan att ge en förklaring, men ett ex man inte längre har kontakt med? Vad spelar det för roll? Släpp detta nu.
Men jag lät honom gå... såklart.
Jag bryr mig för jag innerst inne bryr mig så fruktansvärt mycket om honom. -
Då är det definitivt bäst för dig att bara släppa det och försöka glömma honom. Du kommer aldrig få någon vettig förklaring. Och du kommer bara må sämre om du fortsätter spekulera i det.Anonym (block) skrev 2018-03-22 10:02:56 följande:För att han krossade mitt hjärta.
Men jag lät honom gå... såklart.
Jag bryr mig för jag innerst inne bryr mig så fruktansvärt mycket om honom. -
Han har ju inte blockerat mitt nummer på sin telefon, eftersom jag kunde skicka ett sms.
Så jag är ju inte blockerad där, utan bara på sociala medier plus att han tog bort mig på snapchat.
River upp gamla sår?
Dumpar man nån så borde man ju inte bry sig det minsta sen.......... -
Man får inget meddelande när man skickar ett sms till någon som blockat en på telefonen. Så han kan faktiskt ha blockat dig där.Anonym (block) skrev 2018-03-22 10:05:49 följande:
Han har ju inte blockerat mitt nummer på sin telefon, eftersom jag kunde skicka ett sms.
Så jag är ju inte blockerad där, utan bara på sociala medier plus att han tog bort mig på snapchat.
River upp gamla sår?
Dumpar man nån så borde man ju inte bry sig det minsta sen..........
Om du är ledsen för att han lämnade dig och har svårt att komma över honom, så är det bäst för er båda två att ni inte har någon kontakt alls. Han kanske märkte att du inte kunde släppa honom och blockade dig just därför.