-
Dejtade en kille januari, och sen dumpade han mig från en dag till en annan.Han hade lite stökigt i livet som kanske påverkade, jag vet inte, jag fick aldrig nåt svar....Men så i söndags upptäckte jag att jag är blockerad på både facebook och instagram.Vi var inte vänner på FB och jag följde inte honom på instagram, så jag kunde ju inte se något på hans profiler. (om han ville dölja nåt, ny tjej tex, kunde ju inte se det ändå)Till saken hör att hans fyrmänningar la till mig på instagram i söndags, jag träffade dem under tiden vi dejtade. Efter det blockerade han mig..Han hade mig på snapchat också men nu har han tagit bort mig även där.Har skickat ett sms och frågat om jag gjort honom något som lett till blockering, men inget svar....What?
-
Svar på tråden Blockerad helt plötsligt!?
-
Men OJ, vad du reagerar starkt
Det är ju precis det han vet om dig... att du är en känslomänniska som han inte vill ha med att göra.
Så lägg ned! -
Jaaaa, men det är ju inte det som är problemet :)Anonym (J) skrev 2018-03-22 09:13:37 följande:Det är fri tolkning för både han och dig vem som gjorde vad. Har du lagt upp t.ex bilder på killar du håller om på krogen får han se det som att du varit med andra, att du dumpat honom om han känner så.
Så sluta blanda in han i dina känslor du måste lära dig att hantera de själv, vad du känner = för att du behöver... Vad? För att bli gladare igen.
Det ska vara ditt fokus inte "men han dåååå!!" Som en unge som vägrar acceptera faktum. Han blockade dig = han dumpade inte dig, ni var dejta de, inget par. Men han vill inte dejta dig mer, ok?
Beteendet, att bli blockerad. Utan anledning (i min värld)
Det är ju 2 månader sen vi dejtade, varför blockerar han mig nu.
Jag ville bara ha infallsvinklar, att han inte vill dejta är HELT onödigt skrivet för det är jag medveten om.
Uppskattar du/ni tar er tid att skriva, jag ville bara ha lite inputs på varför han kan blockera mig nu. Av nån anledning vill han inte se mitt namn nånstans, och det är det som gör mig så otroligt förvånad eftersom HAN dumpade mig och borde verkligen strunta i vilket.
Om nån skulle blockerat så borde det ju vara jag, eftersom jag blev sårad.
Men inte 2 månader senare..... -
Eller så är det du som inte är vettig enligt de killarna, så de vill inte lägga energi att försöka förklara för en vägg eller en tickande sympatisk bomb.Afterlife skrev 2018-03-22 09:05:19 följande:
Det kan inte ha varit så att han upptäckte nu att du "tagit bort" honom på sociala medier och därför blockerade dig?
I vilket fall skulle jag nog bara lägga honom till handlingarna i högen "killar som man dejtat som betett sig skumt". Jag har en rätt stor sån hög efter två års nätdejting. ;)
Det är bara att acceptera att när folk beter sig så så kommer man aldrig få några vettiga svar på "varför" ändå.
Hade de tyckt du vore vettig hade de ju sagt något. Sanningen svider ibland. -
Vilka killar?!Anonym (J) skrev 2018-03-22 09:18:49 följande:Eller så är det du som inte är vettig enligt de killarna, så de vill inte lägga energi att försöka förklara för en vägg eller en tickande sympatisk bomb.
Hade de tyckt du vore vettig hade de ju sagt något. Sanningen svider ibland.
Nämen nu får du ge dig, nu spårar du ur.
Finns inget att anmärka på här, vi har inte hörts. Låt bli att skriva sånt där. -
Utan anledning - enligt dig i din lilla värld ja.Anonym (block) skrev 2018-03-22 09:17:39 följande:
Jaaaa, men det är ju inte det som är problemet :)
Beteendet, att bli blockerad. Utan anledning (i min värld)
Det är ju 2 månader sen vi dejtade, varför blockerar han mig nu.
Jag ville bara ha infallsvinklar, att han inte vill dejta är HELT onödigt skrivet för det är jag medveten om.
Uppskattar du/ni tar er tid att skriva, jag ville bara ha lite inputs på varför han kan blockera mig nu. Av nån anledning vill han inte se mitt namn nånstans, och det är det som gör mig så otroligt förvånad eftersom HAN dumpade mig och borde verkligen strunta i vilket.
Om nån skulle blockerat så borde det ju vara jag, eftersom jag blev sårad.
Men inte 2 månader senare.....
Men nu ser hans värld annorlunda ut det är därför man går skilda vägar.
Han kanske bara inte vill riskera att du kan söka kontakt med honom i framtiden för han är vidare dig? (ja uppenbarligen vill han ju vara ifred!)
Det är ju det en blockering kan möjliggöra.
Men om du nu tycker du borde blockerat honom först, då är det ju ditt eget val som är problemet, att du valde att inte göra det. Så kom han först. Du ville ha kontrollen dumpa före känna dig dumpad men nu blev du blockad och chockad att han var först, ja, sånt är livet ibland gör vi val vi sen ångrar. Vem bryr sig vem som blinkade vem först i båda ville vidare det var väl bra att han tog sista steget då eftersom det hade inte du gjort och han litar ju mer på sig själv än dig och tog saken i egna händer för att verkligen gå vidare. -
Det var inte till dig om du läser igen.Anonym (block) skrev 2018-03-22 09:21:44 följande:
Vilka killar?!
Nämen nu får du ge dig, nu spårar du ur.
Finns inget att anmärka på här, vi har inte hörts. Låt bli att skriva sånt där.
-
Sa ju det, "tickande sympatisk bomb"Salmiakk skrev 2018-03-22 09:16:02 följande:
Men OJ, vad du reagerar starkt Det är ju precis det han vet om dig... att du är en känslomänniska som han inte vill ha med att göra.
Så lägg ned!
;)
Jag kan det här med varför man blockerar, Block-meister -
Oj, nu vet jag inte vad du lägger in för tolkning i mitt svar. Jag skrev inte att jag varit med om det TS beskriver, utan att jag varit med om att killar betett sig märkligt. Inte samma situation alltså.Anonym (J) skrev 2018-03-22 09:18:49 följande:Eller så är det du som inte är vettig enligt de killarna, så de vill inte lägga energi att försöka förklara för en vägg eller en tickande sympatisk bomb.
Hade de tyckt du vore vettig hade de ju sagt något. Sanningen svider ibland.
Men TS skriver ju att killen sms:ade henne veckan innan och att allt var normalt då. Om det är så (och TS inte har varit efterhängsen) så är det ju ett märkligt beteende att bara blocka helt plötsligt. Sedan kan vi naturligtvis spekulera i om TS version av hur allt gick till stämmer, men då missar vi ju poängen, eller hur? -
Nej jag skulle aldrig blockera honom oavsett, det är väl lite väl dramatiskt :)Anonym (J) skrev 2018-03-22 09:25:19 följande:Utan anledning - enligt dig i din lilla värld ja.
Men nu ser hans värld annorlunda ut det är därför man går skilda vägar.
Han kanske bara inte vill riskera att du kan söka kontakt med honom i framtiden för han är vidare dig? (ja uppenbarligen vill han ju vara ifred!)
Det är ju det en blockering kan möjliggöra.
Men om du nu tycker du borde blockerat honom först, då är det ju ditt eget val som är problemet, att du valde att inte göra det. Så kom han först. Du ville ha kontrollen dumpa före känna dig dumpad men nu blev du blockad och chockad att han var först, ja, sånt är livet ibland gör vi val vi sen ångrar. Vem bryr sig vem som blinkade vem först i båda ville vidare det var väl bra att han tog sista steget då eftersom det hade inte du gjort och han litar ju mer på sig själv än dig och tog saken i egna händer för att verkligen gå vidare.
Kortfattat:
Han såg nog mitt namn i flödet i söndags då släktingen la till mig på instagram, sen blockerade han mig.
Min tanke är ju varför han gjorde det valet. Givetvis finns det en anledning, uppenbarligen.
Men eftersom han valde bort mig för 2 månader senare borde inte mitt namn störa honom idag. -
Det är väl logiskt?Anonym (block) skrev 2018-03-22 09:31:07 följande:
Nej jag skulle aldrig blockera honom oavsett, det är väl lite väl dramatiskt :)
Kortfattat:
Han såg nog mitt namn i flödet i söndags då släktingen la till mig på instagram, sen blockerade han mig.
Min tanke är ju varför han gjorde det valet. Givetvis finns det en anledning, uppenbarligen.
Men eftersom han valde bort mig för 2 månader senare borde inte mitt namn störa honom idag.
Under dessa 2 månader har han inte påmints om dig någonstans men så har du kontakt med hans släkt klart han blockar när du kom upp?