• Anonym (Oväsen)

Böneutrop!

Hur ser ni på det? Ska det få tillåtas på allmän plats i Sverige och bör det lagstiftas om förbud?

• Svar på tråden Böneutrop!
  • KillBill
    Anonym (NEJ!) skrev 2018-04-01 22:43:58 följande:
    När den dagen kommer (och tro mig, den lär komma) som vi har en regering som tar saker och ting på allvar igen, så kommer även BRÅ, SCB & Co att börja producera vettig statistik igen. Och då kommer även de idag obekväma sanningarna att registreras och lyftas fram i ljuset.

Jag känner mig ganska säker på att förhållandet mellan antal anmälda brott och antal åtal samt antal fällande domar i samma kategori kommer att se väldigt annorlunda ut mot idag.

Det sista du skrev... du får bestämma dig om jag kommer med påståenden eller om jag insinuerar. Det blir ganska svårt att göra båda... samtidigt. Eller ännu bättre, du läser helt enkelt endast vad jag skriver istället, och skippar de egna tolkningarna. Det blir så jobbigt när jag måste klä skott för andras tankar nämligen. 

Jag menade att ditt påstående var insinuativt men jag kunde ha varit tydligare på den punkten. Du har alltså inget som helst belägg för att polisanmälningar om hatbrott från homosexuella och judar negligeras eller några belägg för ditt påstående att polisanmälda hatbrott från muslimer är överdrivna. Fascinerande men inte oväntat.

Själv så tar jag vart enda polisanmält hatbrott från homosexuella, judar, muslimer och andra på största allvar.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • oanonym
    Anonym (Va?) skrev 2018-04-01 22:53:52 följande:

Niklas Orrenius skriver en krönika i dagens dn som är låst för icke- prenumeranter, men som känns aktuell vid en genomläsning av den här tråden.

Han skriver:?Hatet mot muslimer har i flera år varit ett stort samhällsproblem. Svenska kvinnor med slöja har tvingats höra saker som ?terrorist!? och ?åk hem!? på gator och torg. Ibland har hatet övergått i våld. Som när en man misshandlade ... mor och dotter, utanför akutmottagningen i Malmö. ... han fälldes i domstol. Hovrätten slog fast att misshandeln var ett hatbrott, att syftet var att kränka ... på grund av att de är muslimer.

Samhället markerade tydligt: att misshandla människor är straffbart. Att angripa dem på grund av deras religion är extra allvarligt.?

Verkar tyvärr som att många här anser att mänskliga rättigheter inte gäller alla utan bara dem som har samma åsikter och (icke-)tro som de själva.

Var hittar du dessa alla dessa MÅNGA någonstans i denna tråd?

Visst är det allvarligt att misshandla någon. Det tycker nog de flesta i tråden. Bra att denna man fick sitt straff.

Om du läser bibeln eller koranen så ser du att det även förekommer uppmaning till våld inom religioner. Anser du att religioner tar hänsyn till mänskliga rättigheter?
  • EnAnonumius
    KillBill skrev 2018-04-01 22:57:30 följande:

Jag menade att ditt påstående var insinuativt men jag kunde ha varit tydligare på den punkten. Du har alltså inget som helst belägg för att polisanmälningar om hatbrott från homosexuella och judar negligeras eller några belägg för ditt påstående att polisanmälda hatbrott från muslimer är överdrivna. Fascinerande men inte oväntat.

Själv så tar jag vart enda polisanmält hatbrott från homosexuella, judar, muslimer och andra på största allvar.

"Ingnorance is a bliss", som man säger i UK och USA.

Bara för att du inte vill kännas vid om något som kallas för "prioritering" inom rättsväsendet så får det stå för dig, ta inte ut detta på din omgivning som inte lever i din rosenskimrande värd.

Men vad fiiiint att du tar alla sådan hatbrott på lika stort allvar. Då kanske du skall informera rättsväsendet detta då. När Svenskar blir utsatta för hatbrott av EXEMPELVIS muslimer eller från andra religiösa grupper och/eller kulturer att det skall utredas med samma prioritering som hatbrott mot EXEMPELVIS  muslimer och/eller homosexuella. 

Nu skall vi se om du kommer med dina sedvanliga örondragre om invandrana och/eller kulturkrockar.
    Jag skall säga till om du gör detta.

En adekvat jämförelse. Notera att jag skrev jämförelse.

Fråga en man som blivit utsatt för misshandel av sin sambo. Hur tror du han blir bemött, i samhället och av rättsväsendet?
    Tror du på allvar att rättsväsendet lägger ned samma tid på en misshandlad man (som har blivit misshandlad av sin kvinna), som en misshandlad kvinna (som har blivit misshandlad av sin man) av sin man?
    Svar du ja på dessa frågor så lever du total verklighetsfrånvänt.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Kikiki)

"Källa på det?" används numera som någon slags härskarteknik för att få tyst och förminska en meningsmotståndare, snarare än att faktiskt vara en önskan om en källa. Börjar bli riktigt störande, speciellt när de saker som det efterfrågas källa på bör kunna räknas till allmänbildning.

Blir väldigt jobbigt i längden att sitta och leta källor till andra pga att de saknar kunskap och när de inte ens är intresserade av att ändra uppfattning, oavsett källa.

• Anonym (Kikiki)
    KillBill skrev 2018-04-01 22:57:30 följande:

Gör du det? Även hatbrott mot kristna, svenskar eller sverigedemokrater t ex?
  • Anonym (Kikiki)
    KillBill skrev 2018-04-01 21:36:28 följande:

landets största kvällstidning

Aftonbladet är landets största skvallerblaska tillsammans med Expressen.
  • Anonym (Kikiki)
    KillBill skrev 2018-04-01 14:14:53 följande:

Av religiösa hatbrott i Sverige är de som riktas mot muslimer vanligast.

Står man för den grupp som utför mest terrorbrott mot andra i hela Europa så får man nog räkna med ett och annat hatbrott tillbaka. Menar inte att det ger folk rätt att hoppa på andra muslimer, däremot har det sin förklaring där.
  • Anonym (Va?)
    oanonym skrev 2018-04-01 23:59:04 följande:

Var hittar du dessa alla dessa MÅNGA någonstans i denna tråd?

Visst är det allvarligt att misshandla någon. Det tycker nog de flesta i tråden. Bra att denna man fick sitt straff.

Om du läser bibeln eller koranen så ser du att det även förekommer uppmaning till våld inom religioner. Anser du att religioner tar hänsyn till mänskliga rättigheter?

Intressant att du känner ett behov av att försvara beteendet hos dem som du menar inte finns i tråden, vad kan det bero på?
  • oanonym
    Anonym (Va?) skrev 2018-04-02 07:11:37 följande:

Intressant att du känner ett behov av att försvara beteendet hos dem som du menar inte finns i tråden, vad kan det bero på?

De finns nog i tråden, men jag tror inte de är så många.

Och det är alltid kul när mänskliga rättigheter dyker upp som argument, då det är just det som religioner kan ha problem med.
  • oanonym
    Anonym (Va?) skrev 2018-04-02 07:11:37 följande:

Förresten, hur försvarade jag någon??
Svar på tråden Böneutrop!