Böneutrop!
Hur ser ni på det? Ska det få tillåtas på allmän plats i Sverige och bör det lagstiftas om förbud?
Hur ser ni på det? Ska det få tillåtas på allmän plats i Sverige och bör det lagstiftas om förbud?
Jag menade att ditt påstående var insinuativt men jag kunde ha varit tydligare på den punkten. Du har alltså inget som helst belägg för att polisanmälningar om hatbrott från homosexuella och judar negligeras eller några belägg för ditt påstående att polisanmälda hatbrott från muslimer är överdrivna. Fascinerande men inte oväntat.
Själv så tar jag vart enda polisanmält hatbrott från homosexuella, judar, muslimer och andra på största allvar.
Niklas Orrenius skriver en krönika i dagens dn som är låst för icke- prenumeranter, men som känns aktuell vid en genomläsning av den här tråden.
Han skriver:?Hatet mot muslimer har i flera år varit ett stort samhällsproblem. Svenska kvinnor med slöja har tvingats höra saker som ?terrorist!? och ?åk hem!? på gator och torg. Ibland har hatet övergått i våld. Som när en man misshandlade ... mor och dotter, utanför akutmottagningen i Malmö. ... han fälldes i domstol. Hovrätten slog fast att misshandeln var ett hatbrott, att syftet var att kränka ... på grund av att de är muslimer.
Samhället markerade tydligt: att misshandla människor är straffbart. Att angripa dem på grund av deras religion är extra allvarligt.?
Verkar tyvärr som att många här anser att mänskliga rättigheter inte gäller alla utan bara dem som har samma åsikter och (icke-)tro som de själva.
Jag menade att ditt påstående var insinuativt men jag kunde ha varit tydligare på den punkten. Du har alltså inget som helst belägg för att polisanmälningar om hatbrott från homosexuella och judar negligeras eller några belägg för ditt påstående att polisanmälda hatbrott från muslimer är överdrivna. Fascinerande men inte oväntat.
Själv så tar jag vart enda polisanmält hatbrott från homosexuella, judar, muslimer och andra på största allvar.
"Källa på det?" används numera som någon slags härskarteknik för att få tyst och förminska en meningsmotståndare, snarare än att faktiskt vara en önskan om en källa. Börjar bli riktigt störande, speciellt när de saker som det efterfrågas källa på bör kunna räknas till allmänbildning.
Blir väldigt jobbigt i längden att sitta och leta källor till andra pga att de saknar kunskap och när de inte ens är intresserade av att ändra uppfattning, oavsett källa.
landets största kvällstidning
Av religiösa hatbrott i Sverige är de som riktas mot muslimer vanligast.
Var hittar du dessa alla dessa MÅNGA någonstans i denna tråd?
Visst är det allvarligt att misshandla någon. Det tycker nog de flesta i tråden. Bra att denna man fick sitt straff.
Om du läser bibeln eller koranen så ser du att det även förekommer uppmaning till våld inom religioner. Anser du att religioner tar hänsyn till mänskliga rättigheter?
Intressant att du känner ett behov av att försvara beteendet hos dem som du menar inte finns i tråden, vad kan det bero på?
Intressant att du känner ett behov av att försvara beteendet hos dem som du menar inte finns i tråden, vad kan det bero på?