• Anonym (Oväsen)

Böneutrop!

Hur ser ni på det? Ska det få tillåtas på allmän plats i Sverige och bör det lagstiftas om förbud?

• Svar på tråden Böneutrop!
  • KillBill
    _smart_ skrev 2018-03-31 17:05:59 följande:
    Ja jag ställer mig också verkligen frågande. I vår del av världen tror jag t o m att uttrycka sig i promille, skulle vara en överdrift om det handlar om "kristna extremister". Solig
    Det största terrordådet i norden utfördes av en kristen extremist.

"Breivik: Mitt nätverk en kristen version av al-Qaida"

www.dn.se/nyheter/varlden/breivik-mitt-natverk-en-kristen-version-av-al-qaida/

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill

Min grundmurade uppfattning är att homofobi, islamofobi, fundamentalism osv. ska och bör motverkas och att det ske inom ramen för demokratiska principer och respekt till mänskliga rättigheter (där religionsfriheten ingår),

• Bobby Clarke
    KillBill skrev 2018-03-31 18:03:32 följande:

Det största terrordådet i norden utfördes av en kristen extremist."Breivik: Mitt nätverk en kristen version av al-Qaida"

Det är ETT vidrigt dåd gjort av en galning. Kan du rabbla upp fler?

Tror det är några fler dåd som gjorts i Allahs namn senaste åren?

Men du lyckas nog googla fram något intressant som motvikt!
  • oanonym
    KillBill skrev 2018-03-31 17:59:57 följande:

Var skriver jag att jag stör mig på muslimer och är rädd för att många är extremister?  Jag är inte mer orolig för muslimska fundamentalister än vad jag är för svenska nazister/ högerextrema nationalister

Tycker du nazister ska få ha utrop för att kalla till samling? Eller är det bara religioner som ska få det?

Och det är konstigt att du inte är mer rädd för IS än vad du är för svenska nazister.
  • oanonym
    KillBill skrev 2018-03-31 18:06:46 följande:

Min grundmurade uppfattning är att homofobi, islamofobi, fundamentalism osv. ska och bör motverkas och att det ske inom ramen för demokratiska principer och respekt till mänskliga rättigheter (där religionsfriheten ingår),

Ja, alla religioner borde skriva under på detta innan de får ha utrop. Du har helt rätt!
  • EnAnonumius
    oanonym skrev 2018-03-31 18:17:41 följande:
    Ja, alla religioner borde skriva under på detta innan de får ha utrop. Du har helt rätt!
    Touché... Skål
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • _smart_
    KillBill skrev 2018-03-31 18:03:32 följande:
    Det största terrordådet i norden utfördes av en kristen extremist.

"Breivik: Mitt nätverk en kristen version av al-Qaida"

Exakt! En person! Någon annan kristen terrorist i norden har då inte jag hört talas om i mitt snart 45-åriga liv. Hur många bor det i norden? Enligt Wikipedia bor det drygt 27 miljoner människor i norden. En person delat på 27 miljoner ger vid handen att vi inte ens pratar promille, utan snarare PPM. Samtidigt har vi redan haft flera terrorattentat i norden med muslimska förtecken. Minst två bara i vår huvudstad.
  • oanonym
    EnAnonumius skrev 2018-03-31 18:20:56 följande:

Touché...

Ja, jag har mina stunder ....
  • Anonym (NEJ!)
    KillBill skrev 2018-03-31 18:06:46 följande:

Islamofobi? Vad är det? Ja, alltså förutom ett nonsensord påhittat av vänstern i försök att tysta de som eventuellt har något kritiskt att säga om islam och dess utövare?!

För inte har jag någonsin hört motsvarigheten kristofobi eller judafobi. Av någon märkligt anledning är det endast kritik av islam, som kan ge upphov till denna irrationella rädsla för en medeltida ideologi.

Mig veterligt kan man inte motverka fobier. Däremot kan man i viss utsträckning bota fobier med KBT-terapi och medicinering.

Hur tvångsmedicinerar vi bäst de, som är kritiska mot islam eller någon annan religiös inriktning?
  • KillBill
    Anonym (NEJ!) skrev 2018-03-31 18:32:19 följande:
    Islamofobi? Vad är det? Ja, alltså förutom ett nonsensord påhittat av vänstern i försök att tysta de som eventuellt har något kritiskt att säga om islam och dess utövare?!

För inte har jag någonsin hört motsvarigheten kristofobi eller judafobi. Av någon märkligt anledning är det endast kritik av islam, som kan ge upphov till denna irrationella rädsla för en medeltida ideologi.

Mig veterligt kan man inte motverka fobier. Däremot kan man i viss utsträckning bota fobier med KBT-terapi och medicinering.

Hur tvångsmedicinerar vi bäst de, som är kritiska mot islam eller någon annan religiös inriktning?

Menar du på allvar att du inte har hört talas om islamofobi, kristofobi eller antisemitism (det du kallar Judafobi)? Lär ni er inget i skolan nu förtiden? Detta är ju direkt pinsamt. Slå upp orden slamofobi, antisemitism och kristofobi så kan vi fortsätta diskussionen därefter.

Svar på tråden Böneutrop!