Böneutrop!
Hur ser ni på det? Ska det få tillåtas på allmän plats i Sverige och bör det lagstiftas om förbud?
Hur ser ni på det? Ska det få tillåtas på allmän plats i Sverige och bör det lagstiftas om förbud?
Jag har hört diskussionerna gå heta på bla fb , där islamofobiska rösterna haglar för att hålla detta till en normal diskussion är omöjligt med alla dessa troll. Även här på fl går det inte att lämna ute dom islamofobiska påpekandena och islam som religion , det är ju inte detta som diskuteras då vi har religionsfrihet här. Och islam är en religion som får höras och synas och praktiseras här oas dina eller andras personliga åsikter till religionen. Dom hör helt enkelt inte till debatten. Och du blir inte mer berättigad till detta för att du en gång i tiden var gift med någon som kallade sig muslim.
Förfrågan ligger hos polisen just nu och det är en fråga om ljudnivå! Hur du en vänder och vrider på det.
Jag sa aldrig att yttrandefrihetens gränser överskridits på detta forum, så lägg inte ord i min mun tack. Däremot finns det mängder av sociala medier där detta är väldigt tydligt. Och det är även fullt synligt när jag och mina syskon befinner oss utanför hemmen och senast för några veckor sedan klottrades det ännu en gång på vår moské. Hatbrotten haglar över oss just nu och dom åsikter sprids genom våra populistiska politiker, vår sociala media och trollen på nätet.
Ja du säger att du "känner det" i hela kroppen. Känsla i kroppen kan alla få. Det betyder ju inte att det är "personligt sagt" för den saken skull. Det var inte en känsla jag frågade efter heller.
Det var personligen jag efterfrågade.
Med det så menas det med att man står fysiskt typ "ansikte mot ansikte" med varandra inte att du får en "känsla i hela kroppen".
Frågan kvar står.
Har Gud sagt det till dig personligen, att koranen är hans ord?
Och om du säger ja, hur vet du då att det var Gud som sade det (eller Allah som muslimer egentligen säger) till dig personligen?
Sedan har även Gud sagt till dig, personligen, att du tolkar hans ord (som skall stå tydligen stå skriven i koranen) rätt?
Nu råkade det återigen vara du som gav det personliga ett eget berättigande, fast bara ditt eget då. Att du nu försöker slingra dig med att det inte är HÄR du anklagat folk och debatten för att vara hets och populism, ja det är ju helt enkelt lögner. Inte speciellt rättroget mao.
Och om du säger ja, hur vet du då att det var Gud som sade det (eller Allah som muslimer egentligen säger)
Men du har ju inte gett det en ärlig chans. Har ju diskuterat med dig förrut och du har inte ens läst Koranen, hur kan du vara säker på att det inte finns någon Gud? Vad gör dig övertygad om att du uppstod av en slumpmässig slump? Jag tror inte Gud straffar oss för vad vi inte vet, men du har allt framför dig och ändå inte tar chansen att studera. Hur kan du förneka ett Budskap du inte tagit del av?
Frågan är om det någonsin har varit så viktigt med källangivelser som nu. Har du inte uppmärksammat problemet med fake news, ryska trollfabriker och utländsk valpåverkan? Idag är det så enkelt att ange källor så de som inte kan lämna källangivelser väcker befogad misstänksamhet.
Ja min tolkning är Guds rena ord utan andras tolkningar. Jag behöver inga andra skrifter utöver en redan Perfekt skrift.
Jag behöver inga andra metoder än just Koranen , som visar oss allt vi behöver veta. Hur allt skapades, hur vi ska förhålla oss i detta livet och vad som väntar oss i nästkommande.
Jag tror inte att vi skapades ut ingenting, det fungerar inte så. Man kan inte slänga ihop pärlor i en hög och det uppstår ett halsband. Det behövs en designer till det. Jag kan bara se hur jag påverkas av islam, vad det gör med mig som människa, lugnet det skänker mig och den djupa sanna glädjen jag känner i hela min själ. Jag ser mig om och ser Guds alla skapelser ,himlen, havet , alla växter och djur. Jag tror inte på slumpen, jag tror vi är ämnade för något större än så. Jag tror inte på att vi bara är här för en kort tid och sedan försvinner. Som om vi aldrig existerat. Tror det finns en mening med allt.