• Ereya

Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?

Hej!

Ny månad, nya tag. Nu kör jag det första riktiga försöket. Inga ägglossningstester eller temptagning, bara mys och kravlöst sex, förslagsvis på rätt dagar Spännande!

Beräknad ägglossning: 2/5

BIM: 17/5

Välkomna!

• Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?
  • EIJ90
    Ereya skrev 2018-05-17 15:10:59 följande:

BIM idag och ännu ingen mens. Jag får alltså leva på hoppet en stund till, hoho vad kul! :D hahaha!

Håller verkligen tummarna för dig <3
  • EIJ90
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-17 16:00:49 följande:

Hoppas hoppas hoppas :D

Hur mår du Längtan92? Vi har ju båda bim idag och plussade för några dagar sen.

Är förkyld och har varit sjuk sen i början på veckan. Så tycker det är svårt att avgöra vad som är gravsymptom och förkylning. Tror jag ska ta nytt test i helgen.

Är rädd för mf eftersom jag fick det i mars..

När har du bf? Min är enligt NC 26/1

Kram
  • Anonym (Längtan92)
    EIJ90 skrev 2018-05-17 16:09:58 följande:

Hur mår du Längtan92? Vi har ju båda bim idag och plussade för några dagar sen.

Är förkyld och har varit sjuk sen i början på veckan. Så tycker det är svårt att avgöra vad som är gravsymptom och förkylning. Tror jag ska ta nytt test i helgen.

Är rädd för mf eftersom jag fick det i mars..

När har du bf? Min är enligt NC 26/1

Kram

Jo men idag mår jag bättre. Har haft några dagar när jag mått illa och haft noll matlust. Nu är jag ?bara? fortsatt övertrött och går på toan ofta. Var faktiskt lite orolig om tempen skulle sjunka imorse utifrån bim, men toppade istället skönt nog :)

Åhh drygt med förkylning på allt också! Hur mår du utöver den? Förstår att du är orolig för MF då, men försök att njuta av att du är gravid just nu och tänka positivt<3 håller tummarna för att allt ska gå vägen den här gången :)

Enligt nc 27/1, 17/1 enligt andra appar.
  • Jahajaa
    Crazzy skrev 2018-05-17 12:31:35 följande:

Herregud, jag måste bara få dela med mig, jag är så stolt över mig själv att jag inte har testet än! :'D BIM-7, så det är ju för tidigt att prova, men det är inte alltid lätt att hålla sig....

Bara några dagar kvar nu!!

Haha känner igen mig! :D förutom att jag inte lyckas hålla mig ifrån att testa ;) men har lovat mig själv att inte ta något test imorgon iaf ;D haha
  • Crazzy
    Jahajaa skrev 2018-05-17 17:17:47 följande:

Haha känner igen mig! :D förutom att jag inte lyckas hålla mig ifrån att testa ;) men har lovat mig själv att inte ta något test imorgon iaf ;D haha

Haha det är svårt! När tog du test senast?
  • EIJ90
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-17 16:50:50 följande:

Jo men idag mår jag bättre. Har haft några dagar när jag mått illa och haft noll matlust. Nu är jag ?bara? fortsatt övertrött och går på toan ofta. Var faktiskt lite orolig om tempen skulle sjunka imorse utifrån bim, men toppade istället skönt nog :)

Åhh drygt med förkylning på allt också! Hur mår du utöver den? Förstår att du är orolig för MF då, men försök att njuta av att du är gravid just nu och tänka positivt<3 håller tummarna för att allt ska gå vägen den här gången :)

Enligt nc 27/1, 17/1 enligt andra appar.

Skönt att du inte mår så illa och att tempen stigit =)

Jag känner mig konstig i kroppen. Som ett svagt illamående eller typ tryck över magen. Molvärk, kissnödig oftare, hungrig hela tiden typ.. Riktigt trött och seg, men vet som sagt inte vad som är pga förkylning...

Tog ett nytt test idag fast jag skulle vänta till helgen. Började nästan gråta när jag såg att det ökat till 2-3 veckor. När jag fick mf visade testet bara 1-2 v på äl+19 och därför reagerade jag direkt på att det kändes fel.

Har du barn sedan innan? Jag är 27 och min man 31. Inga barn sedan innan. Varit gravid en gång som då tyvärr slutade i mf. Detta är andra gången.

Håller tummarna för oss! Kul med typ samma bf <3
  • Anonym (Längtan92)
    EIJ90 skrev 2018-05-17 18:07:28 följande:

Skönt att du inte mår så illa och att tempen stigit =)

Jag känner mig konstig i kroppen. Som ett svagt illamående eller typ tryck över magen. Molvärk, kissnödig oftare, hungrig hela tiden typ.. Riktigt trött och seg, men vet som sagt inte vad som är pga förkylning...

Tog ett nytt test idag fast jag skulle vänta till helgen. Började nästan gråta när jag såg att det ökat till 2-3 veckor. När jag fick mf visade testet bara 1-2 v på äl+19 och därför reagerade jag direkt på att det kändes fel.

Har du barn sedan innan? Jag är 27 och min man 31. Inga barn sedan innan. Varit gravid en gång som då tyvärr slutade i mf. Detta är andra gången.

Håller tummarna för oss! Kul med typ samma bf <3

Låter som många grav symptom! Tkr det är sjukt, men gillar inte symptomen samtidigt som man vill ha dem för att inte oroa sig i onödan, haha.

Åh vad skönt att höra att det ökade på testet! :D

Nope, inga barn sedan tidigare, är 26 år och mannen 22 år, är första gången jag är gravid också. Följs gärna åt :)
  • EIJ90
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-17 18:26:43 följande:

Låter som många grav symptom! Tkr det är sjukt, men gillar inte symptomen samtidigt som man vill ha dem för att inte oroa sig i onödan, haha.

Åh vad skönt att höra att det ökade på testet! :D

Nope, inga barn sedan tidigare, är 26 år och mannen 22 år, är första gången jag är gravid också. Följs gärna åt :)

Man blir ju lite knäpp. Längtar typ efter att må riktigt illa och kräkas bara så man känner att det är på riktigt. Det kommer man väl ångra om det väl blir så...

Följs gärna åt jag också! Har inte vågat gå med i nån gravidgrupp än. Känns så tidigt. Är du med i nån?
  • Anonym (Längtan92)
    EIJ90 skrev 2018-05-17 19:45:25 följande:

Man blir ju lite knäpp. Längtar typ efter att må riktigt illa och kräkas bara så man känner att det är på riktigt. Det kommer man väl ångra om det väl blir så...

Följs gärna åt jag också! Har inte vågat gå med i nån gravidgrupp än. Känns så tidigt. Är du med i nån?

Haha precis, man lär nog ångra det direkt när det väl kommer.

Ja jag är med i en hemlig fb-grupp, vill du inte joina? :) tkr fb är lättare än här på familjeliv.
  • EIJ90
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-17 19:52:57 följande:

Haha precis, man lär nog ångra det direkt när det väl kommer.

Ja jag är med i en hemlig fb-grupp, vill du inte joina? :) tkr fb är lättare än här på familjeliv.

Hur går jag med? Det syns inte för folk man känner?
Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?