• Ereya

Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?

Hej!

Ny månad, nya tag. Nu kör jag det första riktiga försöket. Inga ägglossningstester eller temptagning, bara mys och kravlöst sex, förslagsvis på rätt dagar Spännande!

Beräknad ägglossning: 2/5

BIM: 17/5

Välkomna!

• Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?
  • Ereya
    Träningsglad skrev 2018-05-17 23:24:35 följande:

Stort grattis till er som plussat!

Enl ägglossningstest hade jag ÄL 11-12/5 så är på ÄL+6 idag. Kunde inte längre hålla mig från att testa men det var helt negativt. Förstår att det är tidigt men jag känner mig gravid. Nu kanske det inte är så men jag har haft symptom av molnvärk i nedre ryggen och magen, känner också av en ovanlig trötthet på kvällarna som annars är min prime time. Håller tummarna för oss som väntar på plusset :)

Med tanke på att ägget inte fäster förrän dag 6-10 efter befruktningen så är det inte konstigt om du fått blankt på testet. Hcgnivån är inte tillräckligt hög än. Vänta tills början av veckan med att testa för att få mest rättvist resultat <3
  • Anonym (Längtan92)
    Ereya skrev 2018-05-18 08:44:31 följande:

Mensen är sen :D Jag hade ägglossning runt 30/4-2/5 och har femton dagars lutelfas. Molandet fortsätter, tempen fortsätter vara hög. Så hoppet lever :) Själv då? Börjar du känna av några symptom?

Yaay! Roligt att höra! :) har du lyckats hålla dig ifrån test? Mådde sämre i början av veckan, med illamående och trötthet. Nu är det mest tröttheten som sitter kvar.
  • Ereya
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-18 10:05:52 följande:

Yaay! Roligt att höra! :) har du lyckats hålla dig ifrån test? Mådde sämre i början av veckan, med illamående och trötthet. Nu är det mest tröttheten som sitter kvar.

Det tar på krafterna att skapa ett liv <3 Lyssna på kroppen och vila mycket. Du har en magisk tid framför dig. Jag testade negativt igår så jag tror inte att jag är gravid, men det har jag faktiskt inte trott på hela månaden heller hehe. Men så länge mensen håller sig borta så finns ju möjligheten absolut, även om jag inte "känner" mig gravid. Förra gången visste jag ju att jag var det, som en slags... Vetskap, liksom. Men jag hoppas såklart på att jag är det! Så mycket!
  • Nicci91
    Ereya skrev 2018-05-18 11:39:57 följande:

Det tar på krafterna att skapa ett liv <3 Lyssna på kroppen och vila mycket. Du har en magisk tid framför dig. Jag testade negativt igår så jag tror inte att jag är gravid, men det har jag faktiskt inte trott på hela månaden heller hehe. Men så länge mensen håller sig borta så finns ju möjligheten absolut, även om jag inte "känner" mig gravid. Förra gången visste jag ju att jag var det, som en slags... Vetskap, liksom. Men jag hoppas såklart på att jag är det! Så mycket!

Håller tummarna för dig! Tror vi har samma bim och jag känner lite likadant som dig, men å andra sidan har jag inga tidigare erfarenheter att jämföra med..:)
  • Nicci91
    Nicci91 skrev 2018-05-18 14:14:51 följande:

Håller tummarna för dig! Tror vi har samma bim och jag känner lite likadant som dig, men å andra sidan har jag inga tidigare erfarenheter att jämföra med..:)

Såg förresten nu att du visst har bim idag och jag har inte förrän på tisdag!
  • Ereya
    Nicci91 skrev 2018-05-18 14:17:37 följande:

Såg förresten nu att du visst har bim idag och jag har inte förrän på tisdag!

Tack Nicci91 <3

Hur länge har ni försökt? Jag väntar mensen när som helst men håller hoppet levande så länge Lucifers waterfall håller sig borta.
  • Anonym (Längtan92)
    Ereya skrev 2018-05-18 11:39:57 följande:

Jo jag märker det ;) måste bli bättre på att vila, är fullrulle här med alla olika saker hela tiden. Ja, hoppet finns ju kvar så länge mensen inte kommer. För vissa tar det ju tid innan de plussar också så det är inte omöjligt. Hoppas åt dig också :)
  • Crazzy

Okej, behöver era expertråd .

Senaste mens började 26/4. Tog ägglossningssticka som sa att jag hade ÄL antingen 9/5 eller 10/5. Har 28 dagarscykel, lutealfasen bör då vara 14 dagar.

Det är bakgrunden då!

Jag har ett clearblue early som jag funderar på när jag kan ta som tidigast utan att minska pålitligheten hos testet. Om jag fyller i senaste mens och längd på cykeln på deras hemsida så säger den att jag kan testa som tidigast imorn. Men om jag även fyller ÄL så säger den att jag måste vänta ytterligare 2 dagar? Jag förstår inte riktigt, 14 dagar efter 9/10 hamnar ju runt 24e, eller har jag missat något?

Någon som kan försöka hjälpa mig? :'D Vill ta tidigt men inte FÖR tidigt...

• Ereya
    Crazzy skrev 2018-05-18 16:44:50 följande:

Okej, behöver era expertråd .

Senaste mens började 26/4. Tog ägglossningssticka som sa att jag hade ÄL antingen 9/5 eller 10/5. Har 28 dagarscykel, lutealfasen bör då vara 14 dagar.

Det är bakgrunden då!

Jag har ett clearblue early som jag funderar på när jag kan ta som tidigast utan att minska pålitligheten hos testet. Om jag fyller i senaste mens och längd på cykeln på deras hemsida så säger den att jag kan testa som tidigast imorn. Men om jag även fyller ÄL så säger den att jag måste vänta ytterligare 2 dagar? Jag förstår inte riktigt, 14 dagar efter 9/10 hamnar ju runt 24e, eller har jag missat något?

Någon som kan försöka hjälpa mig? :'D Vill ta tidigt men inte FÖR tidigt...

Ju längre du väntar ju tillförlitligare resultat. Du kommer att veta om du är gravid förr eller senare ändå, och väntar du dessutom ett par dagar extra slipper du bli besviken om det visar negativt, fastän du kanske ändå är gravid... Så mitt råd är att vänta i alla fall till efter helgen för bäst resultat. Nu vet jag inte om jag är gravid, men jag fick negativt på bim - 1 och är nu på bim +1, och om jag inte får mens under helgen blir det ett måndagstest.
  • Ereya
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-18 15:02:15 följande:

Jo jag märker det ;) måste bli bättre på att vila, är fullrulle här med alla olika saker hela tiden. Ja, hoppet finns ju kvar så länge mensen inte kommer. För vissa tar det ju tid innan de plussar också så det är inte omöjligt. Hoppas åt dig också :)

Vore så himla kul att följas åt om det visar sig att jag är det. Annars hakar jag på dig om en månad eller två ;)
Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?