Crazzy skrev 2018-05-18 16:44:50 följande:
Okej, behöver era expertråd .
Senaste mens började 26/4. Tog ägglossningssticka som sa att jag hade ÄL antingen 9/5 eller 10/5. Har 28 dagarscykel, lutealfasen bör då vara 14 dagar.
Det är bakgrunden då!
Jag har ett clearblue early som jag funderar på när jag kan ta som tidigast utan att minska pålitligheten hos testet. Om jag fyller i senaste mens och längd på cykeln på deras hemsida så säger den att jag kan testa som tidigast imorn. Men om jag även fyller ÄL så säger den att jag måste vänta ytterligare 2 dagar? Jag förstår inte riktigt, 14 dagar efter 9/10 hamnar ju runt 24e, eller har jag missat något?
Någon som kan försöka hjälpa mig? :'D Vill ta tidigt men inte FÖR tidigt...
Ju längre du väntar ju tillförlitligare resultat. Du kommer att veta om du är gravid förr eller senare ändå, och väntar du dessutom ett par dagar extra slipper du bli besviken om det visar negativt, fastän du kanske ändå är gravid... Så mitt råd är att vänta i alla fall till efter helgen för bäst resultat. Nu vet jag inte om jag är gravid, men jag fick negativt på bim - 1 och är nu på bim +1, och om jag inte får mens under helgen blir det ett måndagstest.